1 Nisan 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 57

1 Nisan 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 57

kenmeyen enerjisi, havarilere Öz- gü karizması ve kendi bilgisayar- larıyla çevremizdeki nesnelere hareket ve hız kazandırmasını bil- miştir. Abel yalnızca daha on yıl öncesinden televizyon kurumları- nı kendi görüntülerine tazelik kat- maları konusunda aydınlatmakla kalmamış. New York'un reklam dünyasının (ajanslarının) merkezi olarak Madison Avenue'nün üs- tün egemenliğini Kaliforniya'daki merkezileşme lehine olmak üzere unufak etmiştir. Bay “Kreatör Ekse- lansları” bütün bunları yaparken de, ajanslarda geleneksel olarak en çok söz sahibi olan entellektü- ellere ve finans-direktörlere karşı kreatörlerin belirgin bir tarzda de- ğer kazanmalarına yolaçan bir zihniyet değişikliğinin tohumlarını atmışfır. Bu arada Bob Abel'in almış ol- duğu bir dizi parlak ve kendi tü- ründe “Oskar” olarak kabul edi- len ödül, onun kendisini ekibiyle birlikte sadece günlük ticaret İş- lerine adamamış olduğuna bir kanıt olarak kabul edilebilir. Animasyon Ama Nerede? Evet değişmiştir. Bu değişikliği, dünyanın en büyük Grafik-Bilgisa- yar fuarı olan ve bu kez Dallas/Te- xas'da düzenlenen SIGRAPH'da somut olarak izlemek mümkün- dür. Donanım ve yazılımın üretici- leri satın alınabilecek animasyon araçlarından en İyilerini gözönü- ne serdiler ve yüzlerce animatör burada birbirlerine deneyimleri- ni aktardılar. Buysa, şu 'ki soruya yetkili ağızlardan çıkacak yanıt- lar getirilmesi bakımından bir fır- sat demekti: e Görselleştirmeye nerelerde gereksinme duyulmaktadır? e Modern araçlar kreatör prog- ramcıya bugün ne tür imkânlar sunmaktadır? Kuşkusuz reklam dünyasında animasyona -hareketli bilgisayar resmine- muazzam bir açlık du- yulmaktadır. Gerek televizyonda, gerekse sinemada bilgisayarla görselleştirilmiş yeni fikirler yoluy- la günlük reklamlar çekiciliklerini artırmak zorundadırlar. Uzmanla- ra göre, tüketim toplumunun do- nuk gözlerine ancak bu sayede yeniden canlılık kazandırılabilir. Bu arada Abel, sözkonusu yeni- lenmenin başarı şansının ne oldu- ğunu “Seksi Robot” olarak ün ya- pan 30 saniyelik reklam spotuyla gözönüne sermiştir. Burada soğuk ve çekici bir robot kadın uzay yol- culuğu sırasında ve seksi bir tarz- da döner koltuğunda oturup To- keti kullanırken boşlukta süzülen bir konserve kutusunu yakala- makta ve şunu söylemektedir: “3000 yılında bile, bu akşam ye- mekte ne var? diye sorulacaktır.” Bu metalik bayanın çekiciliği Öy- lesine güçlü olmuştu ki, Birleşik Devletler'deki konserve üreticile- rinin çoktandır zedelenen İtibar- ları birdenbire yükselmeye başla- mıştı. Reklam spotları alanında “Bilgi- sayar Uyarılmış İmgelem”in cez- bedici bir gücü olduğu kabul edilmektedir. İzleyici hayali yolcu- luklara çıkarılmakta, Benson Hed- ges adlı sigara firmasının altın rü- ya bahçelerine hayran bırakıl- makta. Chrysler şirketinin “kabri- yolesi” ile yıldızlara yollanmakta- dır. Elbette eğlence sektörünün ge- niş bir kesimi de animasyona bü- yük ilgi duymaktadır. Müzik-video üreticileri için özel-etkili bilgisayar kullanmak şimdiden bir zorunluk olmuştur. “Logo”suyla animasyon yapmayan hiçbir Amerikan tele- vizyon İstasyonu kalmamıştır arftık. “Haberler”, “Spor” ve “Eğlence” bölümlerinin pek çok program ve dizisinden önce gösterilen (Ope- nings) ve gitgide çekici bir duru- ma sokulan sahnelerle bu prog- ram ve dizilere bir üstünlük kazan- dırılmak İstenmektedir. Tabii bu arada, olay örgüsü 57