1 Nisan 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

1 Nisan 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

Bilgisayar Animasyonu kültürümüzü değiştiriyor. Bilgisayar, reklamdan sınadi gelişime kadar her alanda olağanüstü resimler oluşturarak düşünceleri uyarıyor. Bob Abel'in gerçekleştirdiği ya- zılımın fiyatının 200.000 Dolar ol- duğu bir gerçek, ama buna rağ- men o kendisini öncelikle zeki bir işadamı olarak değil, bir kültür fi- lozofu ve büyük bir tutkuyla dün- yayı değiştirmeye çalışan bir kişi olarak görüyor. Bob Abel şöyle di- yor: “Yeni bir iletişim çağının eşi- ğinde bulunduğumuza inanma- nızı isterim. Söz şimdi yerini resime bırakıyor. Görselleştirme; yeni form budur!” Bob Abel, kanıtları Almanya'nın parlak dönemlerine atıfta bulu- narak vermekten hoşlanıyor: "Si- zin o efsanevi 'Bauhaus'unuzun kurucusu Laszlo Nagy ne demişti bir zamanlar? Geleceğin kültür- süz insanı kendisini resimler ara- cılığıyla ifade etmesini bilmeyen kişisi olacaktır. Bugünkü durum Gutenberg'in matbaayı icat etti- ğginde ortaya çıkan durumla bü- yük bir benzerlik göstermektediir. O zaman kitaplarda bilgi olarak saklanan şeyler gittikçe daha faz- la kişiye ulaşmaya- başlamıştı. -Gutenberg'in İncil'i, dünyayı de- giştirmiş olan bir sözel eğitimin başlangıcı olmuştur. Günümüzün Gutenberg kitapları ise, bilgisa- yardan çıkan resimler ve animas- yonlardır.” Ne var ki, bu defa “İncil” Ame- rikan toprağından yayılmaktadır: “Gazete yazarlarından uzay mü- hendislerine kadar her kim bugün düşüncelerini görselleştirmek isti- yorsa, gerçekleştirebilir bu isteği- ni. Bunun için gerekli olan araç- ları elde etmek mümkündür.”“ Bob Abel bu sözlerin hemen arkasın- 56 dan ışıl işil bir yüzle şunu ekliyor- du: "Yeni basının olağanüstü he- yecan uyancdırıcı bir etkisi olacak- Hır. ” Büyük sözler bunlar. Ama Holly- wood'dan başlayarak tüm tele- vizyon dünyasını bilgisayarın ya- rattığı özel etkinin büyüsüyle de- ğiştiren “Fullservice-Production”- un şefi ve kilit adamı Bob Abel'- den başka kim durumu daha iyi gözönüne serebilirdi? Abel, ani- masyon topluluğunun adeta bir “Papa”sı olarak kabul görmekte- dir. Her konuda onun sözüne ku- lak verilmektedir ve eğer bir kişi animasyon etkinliklerinde ilk akla gelen adres olan burada, yani “Highland-Boulevard-Studio”la- rında çalışmış ise, bu kişinin gele- cekteki kariyeri konusunda endi- şe duymasına artık hiç gerek yok- Ur. Gerçekten de Bob Abel asla tü-