July 1, 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

July 1, 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

ANTİŞM YoN AA OMAHAWK şimdiye kadar .yapılmış helikopter simu- lasyonları içinde en iyilerin- den birisi. Simulasyonda kul- lanılan helikopter Amerikan ordusunda bulunan AM ö4A APACHE saldırı helikopteri. Bu helikopter korkunç özelliklere sahip. Saatte 180 milin üstün- de bir hız yapabilmekte ve çok öldürücü silahlar taşıya- bilmekte, Program çallıştırıldığında karşımıza çıkan menüde seçi- lebilecek dört ana seçenek mevcut. İlk olarak hangi gö- rev bölgesinde çalışacağımı- zı seçeceğiz. Daha sonra oyundaki istediğimiz zorluk derecesini belirleyeceğiz. Uçuş alıştırmasını seçerek vu- rulma korkusu olmadan oyu- nu sürdürebilirsiniz. Bu fırsat- tan yararlanarak ilk başlarda helikopterinizin hakimiyetine ve mevcut olan çeşitli kontrol- lere alışabilirsiniz. Menüdeki diğer seçenekleri kullanarak uçuşunuzun bulutlu veya bu- lutsuz bir havada olmasını ve çerseniz bulut tabakasının hangi yükseklikte başlaması gerektiğini de ayarlamanız mümkün., Ama bütün bunlar yetmiyorsa işinizi daha da zorlaştırmak için çapraz rüz- gör ve turbulans akımlar da ekleyebilirsiniz. Bütün ayarla- maları bitirdiğinizde menü- nün sonuna gelip ateş tuşuna basarak oyuna geçin. Şu anda helikopterin içinde bulunuyorsunuz. Tavsiyemiz havalanmaya başlamadan evvel elinizin altındaki aletle- re şöyle bir göz atmanız. Ek- ranın üst kısmı o anki seçimi- nize göre ya helikopterin ca- mından görünen bölgeyi ya da nerede olduğunuzu belir- ten haritayı gösterir. Eğer önü- nüzde harita bulunuyorsa ha- ritada sizin bulunduğunuz yerden başka, size en yakın düşman helikopterin yeri de belirtilir. Bu açıdan şanslı sa- yılırsınız, çÇünkü savaş planını- zi hazırlarken düşman heli- kopterinin yerini bilmek size büyük bir avantaj sağlayabi- lir. Ekranın alt kısmında ise çok güzel olarak hazırlanmış, okunması ve yorumlaması gayet kolay alet panelleri bu- lunuyor. Bu kısmın sol tarafın- da motor, pervane ve tork aletlerinin durumu gösterili- yor. Bunların hemen sağında hedef panosu ve helikopteri- uçuş zamanının gece veya ZB gündüz oluşunu ayarlayabilir- siniz. Hatta bulutlu havayı se- ÜE LN Commodore ——— 16