1 Temmuz 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 51

1 Temmuz 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 51
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

z ÇA AA ” ’,/;/ î_.:" Şi ? —e — C-4128 İçin Püf Noktaları (4) BURAK KİPER Yazımıza ilginç bir bilgi ile başlayalım: C128 mo- dunda çalişirken Cö4 modüna geçmek istediğiniz- de GÖOĞA4 komutu vermeniz yeterli olur ama o anda bilgisayarınızda bulunan programınızı da kaybeder- siniz. Kaybettiğiniz program bilgisayaırın RAM bölge- sinde bulunduğundan ve hem Cö4 modunda iken hem de C4128 modunda iken (RAM BANK 0) bilgisa- yar aslında aynı RAM bölgesini kullandığından ge- Çiş sırasında kaybettiğiniz programı tekrar geri ge- tirmeniz mümkündür. Bu nasıl oluyor? GOĞ4 komutu- nu verdiğinizde bilgisayar sanki yeni açılmış gibi ken- disini Cö4 modu için ayarlıyor ama C128'de iken ça- lıştığınız program aslında hafızada kalıyor. Bu prog- ramı Cö4'te nasil çalışır hale getirebiliriz? Aşağıdaki komutları yazıp LİST komutunu verirseniz C128'deki 52 Commodore HDN EĞZ programınızın geri geldiğini görürsünüz. POKE 43, 1 : POKE 44, 28 Seri getirdiğiniz programı çalıştırmanız bile müm- kün fakat sadece Ci28'e ait komuftların çalışması mümkün değil. Bu metodla C128'e özgü komutları değiştirmek şartı ile programlarınızı Cö4'e geçirme- niz mümkün olur. Biraz evvel C128'in RAM BANK O ile Cö4'ün aynı RAM bölgelerini kullandığını söylemiştik. Bunun ger- çek olduğunu görmek için aşağıdakileri yazın: C128 modunda iken: POKE 8192, 170 :POKE 8193, 85 GOĞA (Cevap olarak Y tuşuna basmayı unutmayın) PRİNT PEEK(8 192):PEEK(8 193) Bu komutları yazdığınızda C4128 modunda POKE et- tiğiniz değerleri Cö4 modunda değişmediğini göre- bilirsiniz. Grafik Çizimleri: Bildiğimiz gibi C128'de grafik çizimler yapabilme- mizi sağlayacak yeni komnutlar bulunmakta, Halbu- ki Cö4'te herhangi bir grafik çizim gerçekleştirebilmek için ya uzun uzun karmaşık POKE komutları ile uğraş- mamiız gerekecek ya da SİMONS BASIC gibi bünye- sine grafik çizmeyi sağlayacak komutlar katmış yar- dımcı bir program kullanmamız gerekecekti. Şimdi C4128'in kendi BASIC'inde bulunan grafik ko- mufları kullanarak çabuk grafik gösterim sağlayacak bir program görelim. Programın kendisini Program Döküm Eki'nde bulabilirsiniz. Şimdi programımızın açıklamasına geçelim. Programınızı çalıştırdığınızda ilk olarak sizden gra- fiğin ismi sorulacak. Sıra kaç değer gireceğinize ge- liyor. Maksimum sekiz değer seçebilirsiniz, yani ek- rana en fazla sekiz çubuk sığdırabiliyoruz. Hemen be- lirtelim programımızı enteresan hale sokan şey çu- bukların üç boyutlu olarak çizilmesi. Bu bilgileri gir- dikten sonra seçtiğiniz sayı kadar her bir çubuk için değer ve çubuğun boyanmasını istediğiniz rengin ko-

Bu sayıdan diğer sayfalar: