1 Temmuz 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 27

1 Temmuz 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 27

tur. Microsoft Word (Fiyatı: 1708 Mark, resim I) ya da Mikropro Wordstar (Fiyatı: 1470 Mark) gibi üst düzeyde programlar bunlar arasında- dır. Ama aynı zamanda bir Vizawri- te PC de mevcuttur. Bu sistemin avantajı işleme sürecinin yüksek hı- zından, programların mükemmel fonksiyon donanımlarından ve 80 simgeli ekran görüntüsünden kay- naklanır. Bir PC 10 ile kural olarak yalnızca monokrom bir monitör üze- rinde çalışılabilir. Ama istenirse, PC 10'u çok sayıda delikli kartlarla ve bu arada bir renkli kartla donatmak mümkündür. Bir yazıcının PC 10'a bağlanması son derece kolaydır; çün- kü bunun için basit bir standart kab- lonun bilgisayar ile yazıcı arasına ta- kılması yeterlidir. Biz PC 10'a fiyatı 1400 Mark'ın üzerinde olan Fujitsu DX 2100'ü bağladık. Bu yazıcı PC 10'un ideal bir tamamlayıcısıdır. PC 10'un klavyesi de daha ucuz sistem- lerinkinden çok daha iyidir doğal ola- etin işleme sistemini kurmadan önce ihtiyaçlarınızı saptayıp alım gücünüzü belirleyin ve daha sonra seçiminizi yapın. rak. Bu klavye hızlı ve zahmetsiz ça- lışmayla ilgili bütün talepleri karşıla- yabilecek özellikte olup yassı bir for- ma sahip ayrı bir muhafaza içine yer- leştirilmiştir. PC 10 sisteminin bütün fonksiyonlarını bir bir saymak bu ya- zının sınırlarını aşar, ama ö4'er Der- gisi'nin büyük bir bölümünün PC 10'a hasredilmiş olması bile bu aygı- tın verimlilik kapasitesine tek başına ışık tutabilir. Bu sistemin fiyatı, Mic- rosoft Word da dahil olmak üzere yaklaşık 9320 Mark dolayındadır. Ama etraflıca araştırıldığı takdirde birkaç bin Mark daha ucuzunu bul- mak da pek o kadar zor değildir. SESLİ AMA GÜZEL Size tanıtmak istediğimiz ikinci sis- tem (resim 2) 1901 monitörlü, 1571 Floppy-Sürücülü ve Uchida DWX 305 papatya-teker yazıcılı C128'dir. 80 simge ile çalışan ve doğru bir ya- zılımla çok iyi işler çıkarabilecek ye- teneğe sahip bir bilgisayardır C128. 1571 Disket-sürücüsü görece hızlı olup 5 1/4 disket üstünde 340 KByte depolayabilmektedir. C128 80 simgeli görüntü için çok uygun düşen 1901 monitörü: ile birlikte bölümleri ara- sında harmoni sağlayan bir sistemdir. C128 ile uyum sağlaması için biraz dikkat gösterilmesi gereken tek aygıt yazıcıdır. Biz C128 için Uchida DWX 305 yazıcısını üç nedenden dolayı seç- tik: Birincisi, bu aygıt çok sayıda te- keriyle mükemmel bir yazı kalitesine sahiptir; ikincisi 598 Mark fiyatıyla son derece ucuza gelmektedir ve son olarak üçüncüsü de bu aygıtın mer- kezcil bir kesim-bölgesine sahip ol- masıdır ki, C128 bundan farklı tarz- larda yararlanabilmektedir. Bir papatya-teker yazıcısı hiçbir zaman bütün simgeleri ve bu arada da C128'in grafik simgelerini yazabile- cek güçte olmadığından buna bir çö- züm bulunması gerekir. Ama bu so- runun çözümü son derece basittir. C128 ile yazıcı arasına basit bir Üser- Port kablosu çekilir (kablonun fiya- tı yaklaşık 50 Mark'tır). Ne yazık ki, bu yöntemin beraberinde getirdiği şöyle bir dezavantaj vardır: User- Port aynı zamanda yazılımla da kul- lanılmak zorundadır. Bunun yönlen- dirilmesini bu sisteme ait bir yazılım gereci olan Protext 128 (89 Mark) üstlenmiştir. Bu metin programı he- men her yazıcı için optimal bir uyu- mu mümkün kılar. Bu durumda Uc- hida'nın yönlendirilmesinde herhangi bir sorun ortaya çıkmaz. Bu sistemin fiyatı toplam olarak yaklaşık 3830 Mark'tır. İĞNE VURUŞLARI Üçüncü sistem (resim 3) bir önce tanıtılmış'olandan yalnızca bağlanan yazıcı yüzünden bir farklılık sunar. Bu sistemin referans verdiğimiz ya- zıcısı Fujitsu DX 2100 evrensel bir Resim 5: Uchida DWX 305 g üzel yazının gerçek bir ustasıdır. Resim 6: SG-10 ile C64 kendini çok iyi ifade eder. 28 Commodore