1 Temmuz 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

1 Temmuz 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

onuç olarak yorgun argın, daktilo hatalarıyla, eskimiş tuşlarla başetmeye çalışmak hiç de çağdaş, günümüze uygun değil artık. şarlar; yazıcının ne türden olduğuna ilişkin soru gibi. Ayrıca, tarihin ve- rilmesi ve aygıt konfigürasyonun sap- tanması gerekmektedir. Gerçi bu tür şeyler ilk bakışta çok hoş görünürler, ama eğer siz parametreniz konusun- da bir karara varmış iseniz, genel ola- rak zaman alırlar. Bu parametrelerin bir defa saptanması ve ardından da sağlam bir biçimde depolanması çok daha iyidir. Bundan sonra program her zaman otomatik olarak paramet- renizi yükleyebilecek güçte olmalıdır. GÜÇ SEÇİM Bir metin sisteminin (ki buna her zaman bir yazıcı da dahildir) satın alınması konusunda tavsiyede bulun- mak kolay değildir. Çünkü, burada çok farklı beklentiler ve talepler gün- deme gelmektedir. Kaldı ki, belirli hiç bir programı mutlak olarak önermek de mümkün değildir. Bununla birlik- te, programın satın alınmasından ön- ce 1. ve 2. tablolarda belirtilen ölçüt- ler ışığında gerek duyulan verimlilik özelliklerinin biraraya toplanmasın- da yarar olabilir. Elde böyle bir liste olunca uzman firmanız da kuşkusuz sizi bu konuda daha iyi aydınlatma imkânına sahip olacaktır. Gerçi şu ya da bu metin-işlemenin mevcutların en iyisi olduğunu söylemek bir bakıma kolaydır, ama bu sizin kendinizi bel- li bir metin programına uydurmak zorunda kalmanıza yolaçar. Seçimi sizin yapmanız ve kendiniz için en uy- gun düşenin hangisi olduğuna sizin karar vermeniz çok daha iyidir. Bu konuyla ilgili olarak kesinlikle söyle- nebilecek bir şey varsa, o da şudur: Yorgun ve tuşlara vurmaktan aşınmış parmaklarla yazı makinesinin önün- de oturmak ve sinirleri daktilo hata- larına kurban etmek hiç de çağdaş bir görünüm sunmamaktadır. Commodore