1 Kasım 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

1 Kasım 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

lim kurgudan çok, fantezi simülatör- Terini andırmakla birlikte, bunların en iyilerinde bilim kurgudan beklene- bilecek bir iç tutarlılık bulunabilir. Firebird'ün Starglider'ı da birçok yazılı materyalle daıeklenıyor Tüm bunlar oyunun süper si kul- lanılabileceği inanılır bir ortam oluş- turmayı amaçlıyorlar. Sir-Tech'in Deep Space oyunu da bu olanağı iyi değerlendiriyor. Ürün gelecekteki hükümet haberleşmeleri- nin faksimillerini barındıran bir gü- venlik dosyasına yerleştirilmiş. Access'in Echelon'u uzay pilotlu- ğuna, bir Lip-Stik, yani sesle aktive olan bir mikrofon ekleyerek, ses bo- yutu kazandırdı. Lip-Stik fazlasıyla iyi çalışıyor. -Örneğin başarılı bir sa- vaştan sonra çektiğimiz of başka bir dizi füze atılmasına neden olabilir.- Bu son zamanlardaki en iyi simüla- törlerden biri. Interstel'in Starfleet I'i çok iyi bir yıldız gemisi simülasyonu için iyi gra- fiklerin şart olmadığını gösteriyor. Burada ağırlık emrinize birçok yete- neği sunan sistemlere verilmiş. Oyu- nun senaryosu gayet iyi planlanmış, sizi Krellanlar ve Zaldronlara karşı kıyasıya bir savaşın ortasına götürü- yor. Oyun daha çok sistemler ve stra- tejiye ağırlık verdiği için benim gö- zümde uzay savaşı simülatörlerinin en duyurucusu. Nihayet Bir Clone Ama en eyleme yönelik bilim kur- gu oyununda bile sadece savaşın öte- sinde bir şeyler var. Mindscape'in Captain Blood'ı hü- manoid olmayan kültürlerle iletişim gibi daha ciddi problemlerle, ünlü bi- lim kurgu yazarlarının romanlarında rastlanabilecek bir tema ve plot ol- gunluğuyla uğraşıyor. Captain Blood bir zamana karşı yarış öyküsü. Oyuncular beş çalınmış clone peşinde galaksiyi tararken za- man sürekli aleyhlerinde işliyor. Clo- ne'lar size ait ve zaman geçtikçe si- zin yaşama gücünüzü alıyorlar, on- ları çabuk bulamazsanız biyolojik olarak yok olmaya mahkümsunuz demektir Bu oyunda gerçek bir bilim kurgu özelliği var. Oyunu Captain Blood'- ın gözlerinden görüyorsunuz. Ekran yıldız geminizin kontrolleri ile dolu. Joystick Captain Blood'un elini kont- rol ediyor. Parmağıyla dokunduğun- da geminin sistemlerini aktive edebi- liyor. Bu sistemler gayet güçlü: Ke- şif ekipleri yollayabilir, dünyaları in- celeyebilir ve gezegenleri yok edebi- lirsiniz. Gemi sizi renkli bir üst uzay aracılığıyla gezegenlerle dolu büyük bir galaksiye götürmeye hazır. Ama hangi dünyalarda clone'larınız var ve hangilerinde cansız kayalar, bunu bil- miyorsunuz! Bulabilmek için uzaylılarla bir di- yaloğa girmeniz lazım. Oyun, keşif gemisi göndermeniz gereken uygarlı- ğın bulunduğu bir gezegenin etrafın- da yörüngede başlıyor. Keşif gemisi- ni uzaktan kontrolle uzun bir vadi- den geçirdikten sonra, -her ziyaret et- tiğiniz gezegende yişnelenmesi gere- ken bir arcade özelliği- bir uzaylının beklediği iniş yerine ulaşıyorsunuz. İkonik bir dil kullanarak iletişimi sağlıyorsunuz. Türüne göre uzaylı, dostça, düşmanca ya da ilgisiz bir ta- vır takınabiliyor. Tepkılmmz yaban- cıyı aradığınız bilgiyi size vermeye yö- neltmelidir. Bu yabancı bir ülkede derdinizi anlatabilmek gibi hiç de ko- lay olmayan bir şey. Elinizdeki yüz- den fazla “sözcük”' ve biraz pratik- le, ikonomik sözlük, oyunun sırları- nı çözmesini sağlayan ve iletişimin