1 Kasım 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 14

1 Kasım 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 14

UFoRcE: Joystlek San Fransisco'daki en önemli yerlerden birisi Golden Gate köprüsüdür. San Fransisco körfezi üzerinde görkemli bir şekilde yükselir. Tam bu köprünün kuzeyinde, California, San Rafael'de, Brodenbund Yazılım'ın merkezi bulunmaktadır. Kurulduğu yıldan beri bilgisayar yazılımı üretiminde aktif olmakla birlikte -video alanına yeni geliştirdiği bir araçlar girmeyi düşünüyor- Ninterdo Eğlence sistemleri için geliştirilen bu araç U-FORCE oyun araçları teknolojisinde yeni bir çığır açıyor. **Horce Field Controller” adıyla ta- nıtılan bu araç Broderbund Yazılım tarafından Nintendo Entertainment System için üretilmiş. Nintendo tara- fından üretilen oyunlarda joystiğin yerini alması sözkonusu. Ama diğer araçlardan çok çarpıcı bir farkı var. Elinizde herhangi bir şey tutmanızı gerektirmiyor. Broderbund'un deyi- miyle “bir dizi patent korumalı elek- tronik sensor ve devreden” oluşan araç yalnızca ellerinizin hareketini de- ğil, hareketin hızını ve ellerinizle göv- denizin kendisinden uzaklığını sapta- yabiliyor. Başlangıç Dave Capper bu fikri ilk kez 1987 sonlarında ortaya attı ve kısa bir za- man sonra U-FORCE'un ilk calışan demosunu yarattı. Capper yeni ürün- ler aelıştırme konusunda hiç de yenı lob oyuncak şirketinde önemli pozis- yonlarda bulımmuş. Ama ortağı Stan Exelrod'un projeye önemli katkıları oldı.ığunu da açıklamadan geçemiyor de Exelrod, çok yameldı ve yaral.ıcı bir elektronik mühendisi. Capper'a göre Axelrod'un yaratıcılı- 14 ğı, bir problemi ele alırken onun o an sınırlarının dışında ve ötesin- de düşünebilmesinden ileri geliyor. İlk plan, insanların video oyun konsolları ve bilgisayarlarla uğraşır- ken kullanabilecekleri daha gerçekçi bir yöntemdi. Bu tür bir kontrol ara- cının riskli bir girişim olacağı, kullan: ması gereken sofistike donanımın yüksek maliyeti düşünülürse, daha baştan belliydi. Bu nedenle Capper'ın pro_ıyie yaklaştığı ilk şirket onu ge- ri çevirdi. Capper'ın aracın çalışır du- rumda bir modelini götürmesine kar- şın şirket tereddütlerini yenemedi. Capper daha sonra ürününü, hem yazılım geliştirmekteki geçmişi hem de evine yakın olması nedeniyle Bro- derbund'a götürdü Capper Broder bund'u ana i açık- lamaktan çekinmiyor. Ona göre, *“Broderbund belli bir noktaya kon- santre olabilen dinamik ve araştırma- cı bir şirket. Daha büyük şirketlerin gerçekleştiremeyeceği şeyleri gerçek- leştirme yeteneği var. Kafanızda bir tasarı geliştirmek ayrı, bu tasarıyı pıylaşacak bir şirket bulabilmek ay- rı bir Broderbund’un proje üzerinde ça- hşan Yeni Atılımlar bölümü şirket Andy Eddy içinde bir şirket gibi. Bu bölümün başkan yardımcısı Ed Bernstein ve üretim müdürü Alan Weiss aracın ilk demostrasyonunu gördüklerinde po- tansiyelini derhal anlayıp projeye he- yecanla sarılmışlar. Sonraki Gelişmeler İlk geliştirilme günlerinden bugü- ne kadar U-FORCE'un uzun test ve qeneme seanslarından geçmesi gerek- t. Bu arada önemli bir konu da Nin- tendo'nun U-FORCE'a nasıl yakla- şacağıydı. Weiss “onlara aracı ilk gösterdiğimizde yapılacağına inan- madılar ama çalıştığını görünce he- yecanla benimsediler”' diyor. Araç çıktıktan sonra bir yıl kadar Nintendo sistemlerine özgü olmayı sürdürecek ama Broderbund daha sonra ev bilgisayarları için de bir ver siyon çıkartmayı düşünüyor. İlk sorulacak soru aracın ne kadar iyi çalıştığı. Her yönüyle tamamlan- mış olmamakla birlikte, onu dene- mek için kullanma izni alabildim. Bir boks oyununda denedim. İlk acemilik dönemim geçtikten sonra, oldukça hassas olduğunu far- kettim. ikle havayı yumruklama hareketi oyunun çok daha doğal gel-