1 Kasım 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Kasım 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

Ind tech: (Endüstri teknoloji- sidir) Endüstri teknolojisi geze- gendeki GPP hesaplanmasın- daki endüstrinin çarpıldığı katsayıyı verir: GPP -Endüstri xEndüsiri tekno- lojisinin verdiği katsayı. Endüstrisi 200 ve endüsiri teknolojisi 4 olan bir gezegen- de GPP yaklaşık 2500 olur. Global RP puanları: Diyelim ki gezegende üreteceğinizi ürettiniz ama hâlâ kullanabi- ,leceğiniz RP puanları var. On- ları başka bir gezegende ve- ya başka bir zamanda kullan- mak İstiyorsunuz. O zaman üretimi bitirdiğinizde geze- gendeki RP puanları global RP puanlarına dönüşecektir. Bir sistemde düşman gemileri olmazsa o sistemdeki her ge- zegen global RP puanların- dan yararlanabilecektir. Kolo- ni kurarken ve gezegende hiç endüstri olmayacağından global RP puanlarını kullan- manız gerekir. Servis personel de global Rp puanları üretir. Koloni kurulurken her servis personel 4 daha sonra 3, 2 ve sonunda 1 RP pudanı yapar. Army hiçbir şey yapmaz. Oyun sırasında bazı sinyal sesler gelecektir. Bunlar size olan biten hakkında bilgi ve- rir. Bunların ne manaya geldi- ğgini sol üst köşedeki pulls-down menüdeki İdentify Sound se- çeneğinden öğrenebilirsiniz. Hatta 512k Ram expanslon kartına sahipseniz bir oyuncu oyun dışı kaldığında monitörü- nüzün hoparlörlerinden küçük bir ilahi dinleyebilirsiniz. Transporter gemilerinizi bir gezegene İndirmek İsterseniz önce gemilerinizi o gezegenin sistemine yollayın. Sonra mo- KO LTIRİ vement pul-down menüsün- den colonise'ı seçin. Oyunda toplam puanınız 4 ayrı puanınızın toplanmasıyla bulunur. Development (Koloni geliştirme), Battles (Savaşlar), Condauesis (Fetihler) ve Dest- ructlons (Yoketme İşleri). Bazı yıldız sistemlerinde kul- lanılabilir gezegen yoktur (no useful planets), Bu sistemlerde bilgisayar transporter gemile- rini saklar. Güçlü savaş gemi- leriyle böyle sistemleri arda bir ziyaret etmek yararlı olur. Gezegenlerdeki PDB'erin güçleri gemi teknolojisiyle ilgi- lidir. Eğer Mk 2 teknolojiniz var- sa bir PDB bir Mk 2 gücünde olacaktır. Ama Mk 4 teknolo- Jiniz varsa bir PDB yalnızca bir Mk 3 gücünde olacaktır. PDB'ler en fazla Mk 3 gücün- de olur. Oyunu daha renkli hale ge- tirebilmeniz için bazı ek kural- lar düşünülmüş (additlonal ru- les): Novas: Bazı yıldızlar stabilite- lerini kaybederler ve yıldız füz- yonu hızla artar ve sonunda yıldızın kütlesi yeterince büyük- se o yıldız bir nova haline ge- lir. Çapı binlerce kez büyür tüm sistemi kaplar. Sonuçta orada ne var ne yok hepsi to- zolur. Nova patlamasından sonra bile o sisteme giden ge- miler yokolur. Natural Disasters: Doğal fe- laketler (Deprem, kirlilik gibi). Xenephobes: Xenephobes bir cins uzay ! fırtınasıdır. Sistem- den sisteme gider. Rastladığı gemileri yutar. Bulunduğu sis- temin global RP puanlarından yararlanmasını engeller, Solar debriz: Yıldız haritasın- da bir sİsteme benzeyen ama adı olmayan bazı şekiller var- dır. İşte onlar yıldız enkazları- dır. Aralarından geçmeye ça- 55