1 Kasım 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

1 Kasım 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

Bilim Kurgu Oyunnlacıurıu Diskette Bilim Kurgu Sonsuz ufuklar ve uzak yıldızlar, sonraki gün ve evrenin sınırları-bilim kurgunun verdiği özel tadlar böyle şeylerdir. Bu tadların birçoğunu ar- tık dısketlennizde bulabılırsuıız 64 dünyala:a bir kapı eşiğine dönüşme- ye her an hazırdır. En iyi Bilim Kurgu yazılımlm edebiyattaki örneklerinde olduğu gi- bi, okurlarını ve kullanıcılarını cıd- diye alır. Tip ve yaklaşım olarak lim Kurgu yazılımları edebi ünclıleri kadar çeşitlidir. Her zevke hitap eden oyun ve simülasyonlar vardır. Atıl- gan yıldız gemisinin yeniden yaratıl- masmdım uzun galaktik işgal öykü- lerine, uzay savaşlarından distopya- lara kadar her şeyi bulmak mümkün. Kısacası bilim kurgu yazılımlar ya- g yavaş olgunluk çağlarına geliyor- garlıklar, güçlü yıldız gemileri ve ev- renin belirlemek üzere veri- len kıyasıya savaşlar. Bu öğeler çok farklı şekillerde bir araya getirebilir- ler. Uzay Yolunun bir uzay operası . olduğu muhakkak, ama Dune'da öy- le. İlk büyük uzay operası programı Firebird'ün Elite oyunı.ydu Geniş galaktik alanları, oldukça iyi gerçek- leştirilmiş politik ve ticari ortamı ve arcade eyleminden daha zengin olan savaşlarıyla Elite oldukça çok ilgi topladı. Bugün hâlâ zevkle oynanıyor ve taklitleri çıkıyor. Elite'den etkilenen diğer bir oyun da First Row'un Star Empire oyunu. Bunda uzay istasyonlarına yanaşma- nız, gezegenleri incelemeniz ve bir çalışmanız ge- rekiyor. Fazlasıyla arcade havası ol- makla birlikte oldukça cazip bir oyun. Elite aynı zamanda bilim kurgu daha somut kılmak üzere dökümantasyona dayanan ilk oyun- lardan biriydi de. Bağlam ve atmoas- fer -coğrafi mekan, politik ve ekono- mik arka plan- birçok yönden bilim kurgunun özünü oluşturur. Ama basılı bilim kurgunun bazı adetleri bilgisayar oyunlann pek olumlu sonuçlar vermiyor. Örneğin yayıncılar el kitapları, ipucu kitapları ve başka metaryaller yayınlayarak ürünlerinin verdiği gerçeklik duygu- sunu arttırmaya çalışıyorlar. Elite"de oyuna yardımcı olmak üzere oyun paketinin yanısıra Robert Holdstock tarafından yazılmış bir novella da vardı. Paketlenmiş Mallar Bağlam ve atmosfer oluşturma eği- limi, son nesil arcade oyunlarında uç nokıasına ulaştı. Bu oyunların bı:ço— delelerımn simülasyonları olarak bi- ze sunuluyor. İşin aslında Asteroids, Breakout gibi ürünlerin üçüncü nesil varyasyonlarında başka bir şey değil- ler Tabii bu ,hiç kabul edilebilir bir lamına gelmiyor. lardaki bilim kurgu eserlerinde oldu- ğu gibi, donanıma yönelik bilim kur- gu yazılımları kategorisi oluşmuş du- rumda. Bu programlar sizi rüya ma- kinalarının kontrollerine oturtup, sa- vaşın orta yerine atıyorlar. Gerçek bi-