1 Kasım 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 17

1 Kasım 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 17

den arıyorlar. Ayrıca üzerinde hay- van resimleri olan ve basıldığında on- ların seslerini çıkartan tuşlar da var. Çaocukları bayağı meşgul edeceği mu- hakkak. School bus'ta otobüsün kenarına «dyan 8 tane blok var. Otobüs bir so- ru sorunca ufaklığın yuvalara doğru blokları yerleştirmesi gerekiyor. So- rular standart sayı, harf ve hayvan soruları. Diğer bir konuşan oyuncak da Mather Goose Caboose. Vahşi batı stili bir motor ve kamyondan oluşu- yor. Mother Goose kısmı motorun üstüne konabilecek dört masal karak- terini kastediyor. Bunların her biri ayrı bir ezgi çalıyor ve dört tane de blok var. Talking Little Busy Driver yavru- larımızın araba radyosunda sekiz me- lodi ve beş çeşit siren dinlemesini sağ- lıyor. Vites kolu ve araba telefonu bi- le mevcut. Bunlarla en kolay sıkılan çocuğu bile bir yolculuk boyunca eğ- lendirebilirsiniz. Asıl sıkı olay ise Pre-Computer 1000. üst kısmında dar bir ekran ve altında seçtiğiniz konu için bilim, ta- rih ve coğrafya gibi düğmeler var. Bunların tam altında bir YWERTY klavyesi var. Konusunu seçin, bir dü- zey saptayın ve devam edin. Sorular hiç mi hiç kolay değil, üçüncü düzey- de ancak soruların yarısını doğru ola- rak yanıtlayabildim. Bu nedeule yanıtın bir harfini veriyor ve üçüncü yardım talebinde yanıtı veriyor. Ay- rıca beş yeni soru kartuşu olacakmış. Bunlar arasında fantezi kültürü, in- cil bilgisi gibi örnekler var. Bir dizi müzik klavyesi ve beş ve daha yukarı yaştaki çocuklara temel bilgileri vermek için canlandırılmış grafikler kullanan ve televizyonunu- za bağlanabilen Socrates adlı bir araç vardı. Socrates'e yeni kartuşların ila- vesi de sözkonusu imiş. Oturduğu yerde hareket etmek is- teyenler için Power Chair vardı. Joystiğinize uyumlu olarak hareket ediyor, yana yatıyor ve eğiliyor. Em- niyet kemeri bile var. Monitörü san- dalyemize monte ederek bir köşeyi döndüğünüzde bile ekranı görebili- yorsunuz. İyi hoş da kaç kişinin böyle bir şeyi koyacak kadar geniş yeri var- dır bılemıyorum Işın tabancası çok daha makul. Otomatik ateş ve geri tepme sistemleri var. Otomatiğe ta- karsanız sizi odada oradan oraya fır- latabilir. Elfin Design şirketinin iki küçük