1 Kasım 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

1 Kasım 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

ment) Gezegendeki servis personelin yaşaması için ge- rekli olan yapılaşmadır. 80 pu- ana ulaştığında maximum en- düstri düzeyi artmaya başlar. Soclal environment ufak mik- tarlarda servis personel tara- fından kendiliğinden yapılır ama İsterseniz bir defada en fazla 25 puanlık Soc Env ya- pabilirsiniz. Ama hiçbir zaman Soc Env, Pit Env'den fazla ol- mamdalıdır. Yoksa bu yaptıkla- rınız İlerde yıkılır gider. Plt Env aşağıda anlatılmıştır.: Pit Env: (Planet Environment) Gezegenin kullanılabilir. yüz- desidir. En fazla 100 olabilir ve bir defada 10 puandan fazla yükseltilemez. Service Personnel: Bu servis personelin yaşaması İçin ge- rekli olan RP puanı miktarıdır. Kolonileşme süreci İçerisinde her servis personel İçin kuruluş anında /, sonra 2, 3 ve en so- 54 nunda 4 RP puanı gerekir. Ser- vis personele ayrılan RP puan- larını ellemeyin, ne kadar ge- rekiyorsa o kadarı zaten veril- miştir. Bu değerden daha faz- lasını veremezsiniz. Bu değeri azaltmaya kalkarsanız geze- gende İsyanlar çıkmaya baş- lar sosyal çevre yıkılır ve 25'e düşer, endüsiri geriler isyancı- lar orduyu dağıtır ve servis personelin bir kısmı açlıktan ölür. İşgal ettiğiniz bir geze- gendeki her servis personel dalma 4 RP puanıyla yetinir. PDB New: Yeni (Planetery Defence Base) yapmak. Army Maint: (Army Mainte- nance) Gezegendeki ordu ünitelerinin miktarını koruyabil- mek için onları sürekli besle- mek gerekir. Her ordu ünitesi için 4 RP puanı lazımdır. Eğer gerekli RP pudanı verilmezse or- du kaybolur. Army New: Gezegende ye- ni ordu ünitesi yapmaktır. Colonists: Başka bir gezege- ne kolonizer ya da İşgalci or- du olarak yerleşmek İsteyen servis personele gemi yapılır. Bu gemilere Transporter denir. Transporter gemiler silahsızdır ve yavaştır. Transporter gemi- lerde servis personel belirli bir müddet yaşayabilir. Eğer ge- zegenin bulunduğu sistemin yıldızı nova haline gelmeye başlıyorsa o zaman tüm servis personel kolnizer olmaya gö- nüllü olur. Mk 1: Mk 1 en basit savaş gemisidir. Genellikle keşif için kullanılır. Mk 2: Eğer Mk 2 teknolojisi- ne sahipseniz bu orta kuvvetli gemiyi yapabilirsiniz. Mk 3: Mk 3 teknolojisi ile ya- pabileceğiniz bu gemiler çok iyi savaş gemileridir. Mk 4: Mk 4 teknolojisi en son teknolojidir. Mk 4 en iyi gemi- dir. Hatta 400 kadarı iki defa- da tüm bir gezegeni yaşanıl- maz hale getirebilir. Hiçbir PDB Mk 4 gemilerini durdur- maz.Başarının sırlarından biri en kısa zamanda Mk 4 tekno- lojisine ulaşmak ve yeterli mik- tara Mk 4 yapmaktır. Ship tech: Bir gezegende, bir defada gemi teknolojisine en fazla 100 puan verllebilir. Eğer 700 puan vermişseniz MK 2 yapmaya başlayabilirsiniz. Gemi teknolojisini hızlı artma- sı İçin birkaç koloni kurun. Her kolonide 100'er puan ekleye- rek kısa zamanda Mk 4 sevi- yesine ulaşmak kolay olacak- tı K - Nav tech: Bir gezegende ne kadar uzağa gidebileceğiniz navigatlon technology tara- fından belirlenir.