1 Kasım 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

1 Kasım 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

doğası hakkında bir şeyler öğreten es- nek bir araç oluyor. Yıldızlara Doğru Hiçbir oyun galaktik keşif ve ya- zevki ve heyecanını SSG'nin *“Reach for the Stars” oyunu kadar duyuramıyor. Diğer adı The Congu- est of the Galaxy olan bu zorlu oyun ırkınızı bir gezegenden kaldırıp yüz- lerce dünyaya yayılana kadar evreni fethinizi konu alıyor. Şimdi üçüncü versiyonu çıkan bu oyun SSG'nin ilk oyunuydu ve bazı yönlerden hâlâ en iddialı oyunu. Bazı yönleri bu oyunu öne çıkartı- yor Bunlardan birisi de denge anla- gezegen ekonomisi ve kulturnnu. üretimi kabul edilebilir düzeylerde tutmak için manipüle ede- bilmek durumundalar. Ayrıca oyunda bir büyüklük ve sonsuzluk duygusu da var. Galaktik boyutları hissetmenizi sağlıyor. Bir- çok oyunda yıldız sistemleri astrofi- ziksel gerçekler ve yasalar hiç dikka- te alınmadan oraya buraya serpişti- rilirken, bu oyunda inanılabilir evren- lere yerleştirilmiş çeşitli kategoriler- de inanılır gezegenler var. Daha ileri düzeylerde gerçekçilik dozu iyice ar- tıyor. Yıldızlar süpernova olabiliyor, bulaşıcı hastalıklar uygarlıkları çö- kertebiliyor ve mesafe arttıkça yıldız- lar arası yolculuklar zorlaşıyor. Menü yönetimiyle karmaşık komut kombinasyonlarını kolaylaştıran oyun, Asimov'un galaktik impara- torluk sagalarını aratmayacak bir de- rinlik ve zenginlikte, Uzay Yolu Uzay yolu en ünlü ve uzun süre de- vam eden uzay operası. Yıldız Savaş- ları hem daha yeni, hem de daha çok fantezi, Televizyonda ilk göründük- lerinden bir kuşak sonra da Kirk, Spack, McCoy ve diğerleri televiz- yonda, filmlerde, kitaplarda ve diskte boy göstermeyi sürdürüyorlar. Star Trek: The Kobyashi Adventu- re size oldukça iyi gerçekleştirilmiş bir Atılgan sunan interaktif bir me- tin adventure oyunu. Siz James T. Kirk oluyor ve pencereli ekran saye- sinde sinemadaki tiplerine benzeyen müretebata emirler veriyorsunuz. Kobyashi'nin evreni gezegen ve uzaylılardan yana hiç yoksul değil. Tüm benzeri adventure o! olduğu gibi çözülmesi gereken bir sır var. Yabancılarla karşılaşmalar ve Atılgan'ın sistemleri oldukça iyi ger- çekleştirilmiş. Simon and Schuster'in ikinci Uzay Yolu oyunu, The Promethean Prop- hecy daha az etkileyici. Çok fazla söz ve az Uzay Yolu var. Ama Uzay Yo- lu tiryakileri aynı şirketin yakında çı- kacak olan Rebel Universe'ini bekle- yebilirler. Uzay Yolu'nun hiçbir zaman bit- meyeceği çok açık. Mars Tüm bilim kurgu eserleri evden o kadar çok uzaklaşmıyor. Eğer bilim kurgunun gözde bir gezegeni varsa, o da ancak komşumuz Mars olabilir. Yüzlerce bilim kurgu öyküsü ve ro- manının mekânı olan Mars 64 dün- yasına Electronic Arts'ın Mars Saga oyunuyla katıldı. Marsh Saga bize katı ve soğuk bir dünya sunuyor. Yeni bir dünyada karşınıza çıkması beklenebilecek en- gellerin yanısıra, bir de uğraşmanız gereken insanlar var. Atmosfer Rady Bradbury'nin Gümüş Çekirgeler'de oluşturduğundan çok Robert A.He- inlein'in romanlarını düşündürüyor. Bir rol oyunu olan Mars Saga da, oyuncular maceracı ekipleri oluştu- rup onları çeşitli doğal ve insan ürü- nü tehlikelerin üzerine sürmek duru- mundalar. Bu oldukça gerçekçi bir güneş sistemi kolonizasyon oyunu. Kitap Dünyasının İşgali Bilim kurgu yazarları bilgisayar ça- ğını önceden görmüşlerdi. Bu anlam- da, daha çok bilim kurgu yazarının eserlerinin diske geçirilmesinde ve ll