1 Kasım 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Kasım 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

ıldızlararası bir İmparator- luk kurmak İster misiniz? Eğer cevabınız. evetse işte aradığınız oyun: 'Reach for the stars'. Aslında oldukça es- ki bir program bu, fakat ben- ce yeteri kadar üzerinde du- rulmadı. Galaksi'de 4 farklı İmpara- torluk bulunmakta ve bunlar- dan biri sizinki. Bu oyunda amacımız yıldızlararası koloni- ler kurmak ve bunları geliştir- mek. Bu arada diğer üç İmpa- ratorluk da aynı amaçta oldu- ğundan savaşlar kaçınılmaz oluyor. Yavaş yavaş İmpara- torluğumuzun sınırlarını geniş- lettikçe diğer ırklarla karşılaş- ma ihtimaliniz artıyor. Oyunda asıl amacınız önceden belirle- diğiniz bir zamanın sonunda en yüksek puanı aljmak. ama bu zaman dolunca oyuna de- vam edebilirsiniz. Yani aslında amacınızı sonunda Galaksi'- de tek bir güç kalıncaya dek savaşmak olarak belirleyebi- lirsiniz. O zaman tıpkı Highlan- der filmindeki gibi bir amacı- nız olacaktır: 'There can be oniy one!' Teknoloji amacınıza ulaşmakta çok önemli bir rol oynuyor. Yüksek teknolojilere sahip olmanız lazım. Böylece daha güçlü yıldız gemileri ya- parak düşman filolarını dağı- tabilir ve düşman gezegenle- rini bombalayarak rakiplerini- zin üretim kapasitelerini azal- tabilirsiniz. Ya da bu gezegen- leri askerlerinizi indirerek işgal eder ve üzerinde yaşayanları 52 köle yaparsınız. Tabi o zaman İsyancılarla uğraşmanız gere- kecektir. Her türlü üretim için farklı miktarlarda "RP polnts'e (Rep- roductlon Polnts, yani üretim puanlarına) ihtiyacınız ola- caktır. Her gezegende belirli miktarda RP puanları üretilir. Bir gezegenin bir elde ürettiği RP puanlarının toplamına 'GPP' (Gross Planetery Pro- duc?) denir. Bu oyunda bir ge- zegende tek bir ulus yaşar. Eğer biz Dünya'daki tüm ulus- ların gayri safl milli hasılaları- nı foplarsak Dünya'nın GPP'si- ni hesaplamış oluruz. GPP'nin büyüklüğünü etkile- yen İki önemi faktör var, 1- Gezegende kurulmuş olan endüstri, — 2-İmparatorluğun genel en- düsiri teknolojisi. GPP'yi etkileyen diğer farkö- törler ise şunlardır: 1- Gezegendeki asker ol- mayan İnsan sayısı (Service Personnel), 2- Gezegendeki yapılaşma, sosyal çevre (Soclal Environ- meni) Bir yıldız sistemini incelediği- mizde şu ifadelerle karşılaşa- CAĞIZ: Spectral Class: Yıldızın tayfı- nın sınıfıdır. G-Yellow sınıfı yıl- dızların genelde yaşamaya uygun gezegenleri vardır. B- Blue sınıfı bir sistemde geze-