1 Kasım 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

1 Kasım 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

genler elverişsiz koşullara sa- hiptir. Planet : Gezegenin siste- min hangi gezegeni olduğu- nu belirtir. Class: O gezegenin yaşa- maya uygunluk derecesidir. En uygun gezegenler Primary (Birinci) olanlardır. Secondary ve Tertlary sınıflarında koloni kurmak ve geliştirmek çok zor- dur. Hostile gezegenlerde yer- leşebilmek ve buralarda ya- şamak bile aşırı zor bir olaydır. Owner: O gezegene sahip olan oyuncunun numarasıdır. Eğer o gezegen başka bir oyuncu tarafından iİşgal edil- mişse o zaman gezegende yaşayan ırkın ait olduğu oyun- cunun ve İşgal eden oyuncu- nun numaraları yanyana ya- zılır. Pop: (Population) Soldaki sayı o anda gezegendeki ser- vis personeli ve sağdaki sayıy- sa gezegende yaşaması mümkün olan maximum servis personeli gösterir. Bir geze- gende yaşaması mümkün olan maximum servis person- nel sayısı 100Ü'dür, fakat geze- gende yaşayan servis Person- nel sayısı 107 veya 108 olabi- lir. Bu durumda fazla personel kolonizer, asker ya da yıldız gemisi personeli olarak de- ğerlendirilebilir. Nova tehlike- si halinde tüm servis persone- li kolonizer olarak kullanabilir- sİniz. Ind: (İndustry) Soldaki sayı gezegendeki endüstri düzeyi- ni, sağdaki sayı gezegenin sa- hip olabileceği maximum en- düstri düzeyini gösterir. Sosyal çevre 80'e ulaşırsa maximum endüstri düzeyi yavaş yavaş artmaya başlar. Ve en sonun- da 200'e ulaşır. Maximum en- düstri düzeyinin artış hızı geze- genin yaşamaya uygunluğu Tunç ŞATIROĞLU İle doğru orantılıdır. Yani Pri- mary gezegenlerde hızlı, Hos- tile gezegenlerde çok yavaş artış olur. Def: (Defence) Bir gezegen- de savunma üniteleri iki tiptir. Bunlar gezegendeki ordu (army) ve gezegen savunma üsleridir (PDB). PDB'ler yıldız ge- milerine karşı savunma yapar- lar. PDB sayısı army sayısının en fazla İki misli olabilir. Bir ge- zegenin PDB'leri ortadan kalk- mışsa İşgalci bir güç orduları- nı gezegene İndirebilir. O za- man ordular arasında savaş meydana gelir. İşgalci güç kazanırsa o gezegeni ele ge- çirir. Ama savaştan sonra İş- galci gücün elinde 25'ten az ordu ünitesi kalırsa o geze- gende isyancılar (rebels) orta- ya çıkar ve İşgalci gücü geze- genden kovar. Soldaki sayı PDB, sağdaki sayı Army mikta- rını gösterir. GPP: Kısaca gezegenin üret- tiği RP puanlarının sayısı. Bir gezegende üretim yap- mak İstersek karşımıza şu İfa- deler çıkar: Ind: bu satıra RP puanı verir- seniz gezegenin endüstrisi ge- lişir. Ama bunu sınırlayan fak- törler vardır: 1- Endüstriyi bir puan yüksel- tebilmek için en az iki servis personele ihtiyaç vardır. 2- Endüstriyi bir puan yüksel- tebilmek için 10 RP puanına İhtiyaç vardır. 3- Endüstri maximum - en- düstri seviyesinden yukarı Çı- karılamaz. Ayrıca en fazla ne kadar endüstri yapabileceğiniz he- saplanıp aynı satıra yazılır. Sos Env: (Soclal Environ- 53