1 Aralık 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

1 Aralık 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

Froject dit Specla Images'in Hızlı menüsü araçlara ve renklere çabuk ulaşmanızı sağlıyor. Aegis Images 16 ayrı doldurma pattern'ı ile çalışmanıza olanak veriyor. Ev, 32 renkli 320 x 400 sini isteyip istemediğiniz de soruluyor. Ayrıca yüksek- lik, genişlik, yerleşurme gibi seçenekleri kolayca seçe- bilmenizi sağlayan yeni bir baskı talep sistemi var. DPaint Ill-size koordinatlardan şablonlara ve simet- riye kadar düşünebileceğiniz birçok şeyi veriyor. Pers- pektif modu çok güçlü ve çok güzel 3D efektleri ya- ratmanıza olanak sağlıyor. Renk geçişlerini yapan sis- tem perspektif modunun içinde, yalnızca bu bile ona doğru dürüst kullanmayı öğrenmek için yeterli neden. Bu son versiyonda 64 renkli halfbrite desteği sağlan- mış ve gölgeleme için çok uygun olan yeni bir halfbri- te fırça var. Yeni bir “*canlı'' overscan modu bile var. İşleri kolaylaştıran birçok yeni ilave var. İçi doldu- rulabilen serbest çizim modu gibi. Bunda dış çizgileri ekleyen ya da çıkartan yeni bir kenar seçeneği var. Ama en önemli yenilik, ““info'” ikon dosyaları olmak- sızın resimleri save edebilme olanağı. Ayrıca animasyonda da önemli gelişmeler var. Ani- masyon araçları fırçaları 3D bir uzayda ha:eket ettir- mek için bire bir. Canlandırılmış bir fırçayla resim yap- manız bile mümkün. Bu yolla sabit resimlerde özel efektler oluşturabilmek için yeni araçlarınız da oluyor. Yalnızca tek bir program alabilecek olsaydınız bu De Luxe Paint III olmalıydı. AEGİIS IMAGES Bu programın iki versiyonu aynı pakete yerleştiril- miş. Biri düşük rezolüsyon, öbürü de yüksek rezolüs- yon için, Düşük rezolüsyon 32 renkle, yüksek de 16 renkle çalışıyor. Birçok program DPaint'in taklidi olmakla birlikte Aegıs işleri çok farklı yapıyor. Örneğin fırça şekilleri- nin komple bir menüsü var. Ekrandan bir fırça alıp onunla resim yapabiliyorsunuz, ama Aegis'te bunla- ra frame (çerçeve) deniyor. Ayrıca pattern doldurma- ları için on altı şekillik (pattern) bir set var. Bu programın geometrik biçimler haznesinde, tüm bilinen geometrik şekilleri ve 3 ile 19 arasında kenarı olan simetrik nesneler, paralel kenarlar bulmak müm-