1 Aralık 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Aralık 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

ları için bağlı bulundukları bö- lük komutanını seçmelisiniz. Mesela C2 2 120 mm Mortar'a ateş et demek için CO 2 SMG'yi seçmelisiniz. Burada amaç aslında basit. Siz bom- bardıman emrini verince he- men atış başlamıyor. Aradan bir süre geçmesi lazım. Eğer emir karargahtan geldiyse bu süre oldukça kısa oluyor (2 pulse gibi). Ama herhangi bir üniteden emir verildiyse süre 6 pulse oluyor. 'NOT: Her elde (turn) önce emir veriyorsunuz sonra uygu- lamaya geçiyorsunuz. Bu aşa- mada sizin ve bilgisayarın emirleri yerine getiriliyor sizde muharebeyi izliyorsunuz fakat müdahale edemiyorsunuz. İş- te bu aşamada oyun 4 par- çaya (pulse) bölünmüş. Cancel: Tüm emirleri iptal ediyor. Embark — Debark: Embark İle bir araca adam veya mal- zeme yüklüyorsunuz ama araçla yüklenecek ünite aynı karede olmalı. Debark ile yü- kü boşaltıyorsunuz. Passengers: O aracın taşı- dıklarını görüyorsunuz. Facing: Ünitenin baktığı yö- nü değiştirmek. HA: Otomatik olarak A0O'ı seçmeye yarıyor. İnspect: O ünitenin gördüğü düşmanlar ve ateş ettiği birlik- ler görüyor ve değiştirebiliyor- sunuz. Locate: Karşınıza bir liste çı- kacak. Bu listeden seçtiğiniz birlik derhal karşınıza gele- cek. Next: Listedeki sonraki birlik. Objective: Eğer bir üniteyi seçtikten sonra objektive de- diyseniz onun gideceği yeri görüyorsunuz. Eğer ünite sçe- meden objective dediyseniz o zaman haritanın ortasını görü- yorsunuz. Yani bir anlamda hedef merkezi ele geçirmek oluyor. Range: O ünitenin atış men- zilini ayarlıyorsunuz. Terrain: Haritadan üniteler siliniyor arazi ortaya çıkıyor. View: Seçtiğiniz ünitenin gö- rüş alanını gösterir. Ayrıca D tuşu ile oyun hızını, S tuşu İle ünite hızını ayarlaya- bilirsiniz. Her ünitenin 40 adet cephanesi var. Yani her ünite en fazla 40 pulse boyunca ateş edebilir. Bu ise 10 turn ya- par. Oysa amaç 30 turn so- nunda en yüksek puanı yap- mak. Bu noktayı aklınızda tu- tun. Stalingrad'ta lazım olabi- lir. KAMPFGRUPPE'Yİ iki kişi kar- şılıklı veya bilgisayara karşı tek kişi oynayabilir. 30 turn sonun- da kesin galip taraf belli ol- mazsa oyun biraz daha de- vam ediyor. Sonunda galip taraf kesinleşince oyun sona eriyor ve bilgisayarın kuvvetle- ri de size geçiyor. Sakın şaşır- mayın bu oyun bitti demektir. Son olarak oyunun başında- ki güvenlik engeline değine- ceğim. Burada size oyun ki- tapçığında cevabını bulabi- leceğiniz bir soru soruluyor. Eğer iki defada doğru yanıtı veremezseniz oyuna başlıya- mıyorsunuz. Ama bu soruları 96 90'ı İçin kitaba İhtiyacınız yok. Size sorulan sorular bir- kaç tiptir ve her defasında en fazla iki haneli bir sayı yazma- nız gerekiyor. 1— What is the maximum range of ... Burada size bir aracın max menzili soruluyor. Bu sorunun cevabı eğer araç Alman ise dosya 1 yok Sovyet İse Dosya 2'de., Bu dosyayı Type emnri ile okurken aracın İsminin yanın- da İlk sütunda (bU-MR yani max range sütunudur) gördü- ğünüz sayıyı vererek oyuna devam edebilirsiniz. 2— What weapon number is Burada aracın numarası so- ruluyor. Dosyada bu bilgiyi aracın önündeki numarayı okuyarak bulabilirsiniz. 3— What is the forward ar- mor of ... Sizden aracın ön zırhı İsteni- yor. Dosyada aracın adını bu- lunca onun FA sütunu ile kesiş- tiği yerdeki sayı doğru cevap olacaktır. > 4- Please type the number X Burada X sayısı neyse onu yazakcaksınız. Ama 2 sayısın- da bazen 2 yazınca doğru kabul edilmiyor. Eh o zaman oyun tekrar yükleyeceksiniz. Geriye İki soru kalıyor. Bun- ların cevabını da bulmuştum ama kaybettim. Ama 20'den küçük sayıları deneyerek siz tekrar bulabilirsiniz. Bu iki soru şöyle: (Sovlet weapon desc- riptlon starts on page ...) ve (The little story can be found on page ...). Evet geriye tanı- dığım başka bir engel kalmı- . Artık oynamaya hazırsınız. i avlar! Programın Değerlendirmesi AMISA-512K GRAFİK : 5 SES e| ZORLUK : 8 KURGU : 10 GENEL - : 40 55