1 Aralık 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

1 Aralık 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

Leonardo da Vinci Amiga'yı beğenirdi muhakkak. Beyninin her iki yarısını da kullanabilen bir insandı. Teknik ve bilimsel jyönü, mouse'un basit kullanış- lılığını, küçük bir diskete dünya kadar informasyon depolayabil- menin kolaylığını ve tüm fonk- siyonu insan zihninin bir uzan- tısı olmak olan bir kutunun bü- yüsünü ve gizemini takdir ede- bilirdi. Leonardo'nun beyninin sol yarısı da Amiga'daki çeşitli parlak renklerden ve onlardan bir araya getirilip karıştırılma- sındaki kolaylıktan hoşnut kalır- dı. Ve eğer Leonardo'nun bir Amiga'sı olsaydı, tüm resim programlarını alacağından emin olabilirsiniz! Bir Amiga resim programı si- zi bir Leonardo yapamaz ama içinizdeki sanatçıyı keşfetmeni- zi sağlayabilir. Sanat hayal gü- cü ve tekniğin bir karışımıdır. Bu iki yetenek de eksersiz ara- cılığıyla geliştirilebilir. RENK VE TUVAL Amiga ekranını bol bol tuval ve renk bulunan bir resim stüdyosu yeşil rak elde edilmiş, 4096 ton renk ve ara renk vardır. Her tür ışık parlak- lhık düzeyi bulunur. 0 (karanlık) ile 15 (tam, parlak renk) arasında oy- nar. Örneğin, 15/kırmızı, 15/yeşil ve 8/mavi karışımıyla sarı elde edi- lir. Bilgisayarların renkleri bellekte muhafaza etme biçimi nedeniyle, 2, 4, 8, 16, 32, 64 ya da 4096 renklik bırpaleımebılımmz 32, 64 ve 4096 renklik paletler Amisanın modu 64 renk sağlar, bunların 32'si kul- lanıcı tarafından seçilebilir. İkinci 32 renk birincinin bir tekrarıdır, ama onların yarısı parlaklığındadır. (Gölgeleri vermek için çok uygun bir moddur). Amiga'nın total renk kapasitesi olan 4096 renk HAM modunda kullanılır. 16 net renklik bir paletle çalışır. Onları ekranda karıştırıp bir araya getirerek Ami- renklerinin tüm spektrumunu uşturabiliriz. Amiga'nın video “tuvalleri” de- ğişik ölçülerdedir. Büyük rezolüs- ol yonaiuszoı:lotsmışliiindevewo dot bir ekran verir. Yüksek rezolüsyon modu onun iki katı genişliğinde ama aynı z liktedir. Bu iki rezolüsyona “inter- lıce”ekleyerekıkîkanyüksek(ıloo piksel) bir ekran oluşturabilirsiniz, ama bir miktar titremeyi göze alma- randan daha geniş olan rulo çalış- ma iş sağlar. Bu ““Superbitmap”' imgele- rin büyüklüğü yazılımın kendisi ya da Amiga'nın bellek yetersizliği ile belirlenir. el resimleri diske, IFF (In- terchange File Format) denilen bir — dosya formatı ile depolanır. Başka sanatçılar bir dizi birbirine uymayan format ile