1 Aralık 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 12

1 Aralık 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 12

Detuxe Photolab Paint tüm Amiga grafik modlarında çalışan tek resim programı. Kailfomlya’k sanatçı Brad Sehench'in 320 x 400'lük HAM resmi Kule, er, özellikle boyutları küçüldüğünde biraz kaba olu- yor. Bu şekillerin bazıları, örneğin içiçe geçmiş daire- ler yalnızca bu programa özgü. Seçilebilir ayna mod- ları, düzenlenebilir şekiller gibi yeni özellikler var. Şekil doldurma yalnızca bir yönde gerçekleşiyor, yatay ve düşey versiyonları var. Tek yönde doldurma özellikle bir yanı açık alanlar için yararlı. Bu programda birçok tanıdığınız araç değişik kılık- larda karşınıza çıkıyor, neyse ki her birinin ne yaptığı anlaşılır bir dille açıklanıyor. DELUXE PHOTOLAB PAİNT Bu program üç resim yardımcı programından olu- şuyor (utility). Posters ile poster büyüklüğünde gra- iliyorsunuz. Colors, resimleri bir ekran bü- yüklüğü ve renk modundan diğerine geçirebiliyor. Ay- nı zamanda renk paletleriyle oynamanızı sağlıyor. PhotoLab Paint ise tek renkten HAM moduna ka- dar, tüm Amiga grafik modlarında çalışabilme özelli- ği olan komple bir resim programı. Bize verdiği ola- naklar arasında, bol fırça seçeneği, içi doldurulabilir serbest çizim ve resmi ön plan ya da arka plan renkle- rine kilitlemenizi sağlayan bir şablon modu da var. Renk paleti son derece uygun. RGB renklerini normal şekilde karıştırabilir, ya da onları 4096 renklik bir HAM modu paletinden alabilirsiniz. Bu programın en çok baş ağrıtan yönü dosya iste- yicisi. Rulo tipi beş satırlık bir ekranda, tüm dosya, directory ve diğer adları tek bir listede veriyor ve ara- dığınız dosyayı bulmak için epey uğraşmanız gereki- yo r. Ne çok hızlı, ne de çok yavaş bir program. Çok fazla özel efekt yok ama olanlar gayet iyi. Eğer bir yazıcı- nız varsa, Posters programı ile çalışmak çok eğlenceli olabilir. Hem HAM modunda, hem de diğer modlar- da çalışan bir program istiyorsanız, bu sizin tek seçe- neğiniz.