1 Aralık 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

1 Aralık 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

çok kolay. Başlangıç için bu senaryoda çalışmanız fayda- li olacaktır. 2— Stalingrad: VI. Alman Ordusu Stalingrad'ta mahvol- du. 300.,000 asker ve çok sa- yıda malzeme kaybedildi. Ba- kalım tarihi değiştirebilecek misiniz? (Aslında Rusları dağıt- manın ve kesin bir zafer elde etmenin bir yolu var? Bakalım ne zaman bulacaksınız.) 3— Klev 4— Oder: Bu iki senaryoda geniş bir alanda savunma yapmaya çalışıyorsunuz. 5— Charkow: Gene savun- madasınız. ö— Kursk: Operatlon Zitadel- le başarıya ulaşsaydı tüm Sov- yet orduları çevrilip yok edile- cekti. Böylece Almanlar Rus- ya'nın hakimi olacaklardı ve |. Dünya Savaşı'nı kazanan ta- raf olmaları kesindi. Ama bu korkunç tank savaşında o ka- dar büyük kayıplar verdiler ki bir daha toparlanamadılar. (Yinede Kursk Savaşı'nı kazan- manın yolları var.) 7— Luga 8— Minsk: Bu son İki senar- yoda da az miktarda asker ve panzerle sayıca çok üstün kuvvetlere karşı savunma ya- pıyorsunuz. Özellikle Minsk kendine güvenen oyuncular için. Kendiniz senaryo yapmak is- terseniz savaş alanının yoğun- luğunu terrain density ile ayar- liyorsunuz. Nehir olmasını ister- seniz River Yes'i seçmelisiniz. Sonra senaryonun tarihini ve- riyorsunuz. Bu 41944 sonu İle 1945 başı olabilir. Buna göre kullanılan malzeme değişiyor. 1944 sonunda yoğun olarak kullanılan Tiger ve Panther tankları ve JPZ-V, JPZ-VIB tank destroyerleri ile her türlü Sov- yet tankını, topunu nesi varsa teknolojik üstünlüğünüzle par- çalayabiliyorsunuz ama bu araçlardan fazla bulunmuyor. Sonra birliğinizin tipini seçi- yorsunuz. Panzer seçerseniz tank birliği alıyorsunuz. Pan- zergrenadler İse tank destro- yerler ve motorlu piyade birlik- lerinden oluşuyor. Bunların ay- rıca birçok tip anti-tank ve anfi-personel topları oluyor. Savunma yapmak için ideall Iİnfantry seçerseniz İşiniz zor. Fazla silahı olmayan çok sayı- da askere dayalı bir birliğiniz olacaktır. Çok askeriniz az ağır silahınız olacak. Sovyet tank tugayları karşısında İşiniz çok zor. Ne var ki çoğu kez Al- man piyadeleri Sovyet tankla- rıyla savaşmak zorunda kal- mıştır. İyi komutanları olan pi- yade birlikleri çok güçlü tank birliklerini defalarca püskürte- bilmişlerdir. Fakat bu yüksek moralli askerler sayısız kahra- manlıklar ve kendini feda et- K KBT % E LAY Tunç ŞATIROĞLU melerle sağlanmıştır. En mü- kemmel simulasyonda bile bu gösterilmez. Burada piyade- nin şansı çok çok az. Oysa gerçekte savaşları piyade ka- zanır,. Sonra birliğinizi kuruyorsu- nuz. Tank, tank destroyer, ke- şif vb. bölükler alıyorsunuz. Bunları dizdikten sonra T tuşu- na basarak harita düzenleye- bilirsiniz. Yirmiden fazla yer çe- şidi var. Mesela kum torbala- rıyla siper yapmak İstiyorsu- nuz. T tuşuna basın ve sonra 10 yazıp returne basın, Sonra kum torbası koymak istediği- niz yere polnteri götürüp sol mouse tuşuna basın. İşiniz bi- tİnce sağ tuşa basın. Tabil daha önce senaryo ti- pini seçmeniz lazım: GERMAN PURSUİT: Çok sayı- da Alman birliği kaçan Sov- yetleri kovalıyor. MAN ASSAULT: Almanlar Sovyet savunma hatlarınaı sal- diıriyor. MEEI'ING ENGAGEMENT: He- men hemen eşit güçte olan taraflar merkezi en çabuk ele