1 Aralık 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Aralık 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

rinin gücünü gösteriyor. Arka plandaki bayrağa bastığımız zaman İse bayrak yerini bilgi- sayara bırakıyor, bu o tarafın bilgisayar tarafından oynan- ması demektir. Oyunu iki kişi oynayacağımız zaman her İki karenin de arka planında bayrak olması gerekir. Bütün bu işlemler bittikten sonra hatıra fotoğrafı çektirip oyuna başlıyoruz. Oyuna baş- lamak için fotoğrafçının sol al- tında bulunan çantaya mou- se'la basmamız yeter ama sa- kın fotoğrafçıya mouse'la do- kunmayın, çünkü adamcağız çok huylanıyor. Ve en nihayetinde oyuna İki tabur askerle başlıyoruz. Oyun sırcısı kimde İse o tarafın asker- lerinin altındaki toprak yanıp sönüyor, üstüne bastığımız taktirde nereye hareket ede- ceğini görebiliyoruz ve istedi- gimiz bölgeye gönderebiliyo- ruz. Eğer bu bölgede asker ya da bayrak yoksa hiç savaş- madan oraya sahip oluyoruz. Yok eğer orada asker varsa İş- te o zaman savaş başlıyor. Sa- vaşta ordumuzu Joystick'le yö- netiyor ve shift tuşu ile de ya- yaları mı, atlıları mı yoksa to- pumuzu mu hareket ettirece- ğgimizi belirliyoruz. Oyunu iki ki- şİ oynarken birinci oyuncu Joystlck ve sol shift, İkinci oyun- cu cursor ve sağ shift tuşunu kullanıyor. Gittiğimiz bölgede sadece bayrak varsa orada düşman kalesi var demektir ve orayı ele geçirmek için güçlü bir adamımız zamana ve düşmana karşı kalenin so- nuna gitmeye çalışıyşor ve bu cesur delikanlıyı biz yönetiyo- ruz. Eğer başarabilirsek kale- nin sonundaki düşman bayra- ğını İnirip kendi bayrağımızı çekiyoruz ama başaramaz- sak zavallı adamcağız sinir krizleri geçiriyor. Oyunda daha çok demiryo- lu kenarlarını ele geçirmemiz lazım, çünkü ele geçirdiğimiz topraklar üzerinden geçen her tren bize 2, 3 ya da 4 tor- ba altın veriyor. Bu alfınların fazlalığı demiryolunun uzunlu- ğuna göre değişiyor ve ö tor- ba altın topladığımız zaman bir tabur asker kazanıyoruz. Demiryolunun tamamını ele geçiremediğimiz zaman altın- ları alamıyoruz ama treni so- yabiliyoruz. Bunun için demir- yolunun etrafındaki bir parça toprağı ele geçirmek kafldir. Treni soymak için aynı kalede olduğu gibi zamana karşı ko- şarak treni durdurmaya çalışı- yoruz, tabli ki karşımıza düş- man askerleri çıkıyor. Amacı- mız en kısa sürede trenin en son vagonuna gidip oradaki makinisti temizlemektir. Böyle- ce düşman eline geçecek olan altın bizim kasamıza inti- kal ediyor. Savaş durumunda kullanı- lan taktikler: Düşman birlikle- rinden birine savaş açtığımız zaman güzel espriler ve gra- fiklerle kendimizi bir ânda sa- vaş alanında buluyoruz. Sa- vaşta üç birliğe komuta edi- yoruz. Bunlar: 1- TOP: Joystlck yardımı ile top'u yukarı aşağı hareket et- tirebiliyoruz. Ateş tuşundan da mesafeyi ayarlıyoruz. Tuşa bastığımız anda yukarda me- safeyi gösteren bir çizgi çıkı- yor. Mesafeyi ayarladıktan sonra tuşu bırakıyoruz ve BO- OOOOM karşı taraf dağılıyor tabil ki mesafeyi tutturabilir- sek. Top uzak mesafe savaşla rı için İdealdir. 2- ATLI ASKERLER: Bu süvari birliğini Joystick yardımı İle sa- ğa, sola, yukarı ve aşağı ha- reket ettirebiliyoruz. Joystick'i 41