1 Aralık 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

1 Aralık 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

ketleri önce satarak fiyatını düşürüp daha sonra ucuza hepsini almak belki kârlı bir yol gibi görünebilir ama bu İş- lem şirketleri bir dahaki tur için oldukça kötü etkileyerek istik- rarsızlığa itecektir. İflas edip yeniden açılan şirketleri alma- ya çalışın, çünkü o şirketler hem fiyatça ucuz, hem de ge- lişmeye açıktırlar. Uzun lafın kısası arşivlenme- ye değer bir oyun Stock Mar- ket. Heyecanlı ve bol iniş çıkışlı saatler sizi bekliyor. Deneyin memnun kalacaksınız veya İF- Tuncay 'Topyıldız . ı.. s ene 12 NİSAN 1861. Gü- neyli konfederasyon birlik- leri SOMTER kalesine ateş aç- tı. Böylece 1877 yılına kadar sürecek ve yaklaşık 1.500.000 kişinin ölümüne sebep olacak bir savaş başlamış oldu. SOMTER kalesine açılan afeş savaşın çıkma sebebi değildi. Asıl sebep köle kulla- nan tarımcı güneylilerle, buna karşı çıkan sanayileşmiş ku- zeylilerin mücadelesiydi. Bu savaş 1877 yılının Nisan'- ında federal (kuzey) birlikleri- nin LOUKSİANA'dan çekilmesi İle son buldu ve böylece AME- RİKAN tarihi de en korkunç iİç savaşını Düyük kayıplar vere- rek yaşamış oldu. Yukarıda okuduğunuz bu İç savaşı evinizde, büronuzda, bilgisayarınızın. başında ve oturduğunuz yerden oyna- mak ve biraz da gülmek ister- seniz oyunumuzu kaçırmayın, Esprileri ve hafife alınmış haliy- le bu kanlı savaş adeta do- mates salçalı bir savaşa dö- nüşmüş. Oyunumuz yüklendiğinde karşımıza 5 bayrak çıkıyor. Bu bayraklarla hangi dilde oyu- nu oynamak İstediğimiz soru- luyor, İstediğimiz bayrağı seç- 40 tikten sonra program yükle- meye başlıyor ve karşımıza ye- ni bir ekran çıkıyor. Oyuna başlamak için bu ekranda ya- pacağımız İşler aşağıda açık- lanmıştır. Üstünde kızılderili resmi olan karede oyunda kızılderililerin olup olmaması soruluyor, eğer kabul edersek kızılderili- ler kuzey-güney ayrımı yap- madan topraklarına yaklaşa- nı öldürüyor. Bu oyuna eklen- miş bir zorluktur, oyunu çok iyi oynayanlar bu seçeneği oyu- na ekleyebilirler. Üstünde şimşek resmi olan kare de oyunumuz için düşü- nülmüş bir zorluktur. Bu seçe- neği seçtiğimiz zaman oyuna hava durumunu da eklemiş oluyoruz ve oyJn sahasında bulutlar dolar" —. Bubulutla- rın altına giren ..: dular İse ha- reket edemiyorlar. Üstünde askerlerin resmi LAS EDECEKSİNİZ...???1l! Oyunun Değerlendirmesi AMIGA-5 12K GRAFİK : 7 KURGU : 8 GENEL : 7 olan kare öyun içindeki ordu- lara rasgele yardım yapmak- tadır. Bu seçeneği seçtiğimiz zaman hiç beklemediğimiz bir anda bize ya da rakibimi- ze deniz yolu ile bir tabur as- ker gelebilir ama haritanın sa- ğında bulunan toprakları ele geçirmemiz lazım. Eğer bu topraklar düşman elinde ise o zaman asker yardımı düşma- na yapılır ve karşımızdaki or- du biraz daha güçlenir. Üstünde oyun oynayan as- ker resmi olan karede bize ar- cade ya da düşünce oyunu mu diye soruluyor, kareyi bir kere klik edersek, oyun oyna- yan asker yerini satranç tahta- sına bırakiıyor ve oyun zeka oyununa dönüşüyor. Son kalan kare ise oyun iki kişi oynandığı zaman açılıyor. Burada hangi tarafın klavye- " yi hangi tarafın Joystlck'i seçe- ceği belirleniyor. Ekranda sağda ve solda bulunmak üzere iki büyük ka- re bulunuyor. Bunların içinde- ki askerlere bastığımız zaman askerlerin rütbesi büyüyor. Bu da seçtiğimiz tarafın askerle-