6 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

6 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Nasıl Kabil Olur? — Kapıdaki kim? — Bakkalın — çırağı, geçen gelsin demişsiniz. * — Ellerime bakarmyorum. Bir haftadır, manikür yaptıramadım. — Portakalcı geldi. Yarım Hra alacağı varmış. — Şimdi — bozukluğum yok, başka bir gün uğrasın. ” * — Saçlarım, cadılara döndü. Bu berberin ondülâsyonu da ne çabuk bozuluyor? Bagün uğrayıp düzelteyim. — Yoğurtçu para istiyor. — Başka bir gün uğrasın. * — Pabuçları beyendin mi? Av- — Kasabın alacağı varmış, istiyor. — Haftaya gelsin. İşte hergün gördüğümüz şık hanım ve beylerin sırrı. gönlünüz müsterih olabilirse six Dörtyolda Portakal Aldılar Bandırmada Meçhul Bir Hırsızın Garip Bir E"îıhğ' sinde bir sirkat vak'ası olmuştur. Nişanlı bulunan bir hanımın evi- şahis - tarafından kapı kilitleri kırılmak — suretile girilmiş ve çeyizlik eşyaları - sir- kat edilmiştir. Sarik zabıta tara- fından — şiddetle — aranılmaktadır. Fakat hâdisenin ikinci günü; ça- lıman iki bohça eşyanın muhtelif yerlere bırakıldığı haber alınmış, polis eşyaları toplıyarak sahibine Kar Eğlenceleri Bandırma ( Hususi ) — Şeh- rimizde kış hâlâ bütün şiddetile devam ediyor. Kıştı bu inadıma karşı gençler de yılmaz bir gay- retle eğlenceler ve oyunlar - ter- tip ediyorlar. Bu cümleden ola« rak Park caddesindeki - terziler ve san'atkârlar toplanarak kar- dan ayı heykeli yapmışlardır. Tire (Hasu- Tabiat mış olacak ki birkaç gün evvel yağan kar her tarafı beyazlara gömdü. — Garbi Anadolunun bi- yük ve şirin ka- za merkezlerin- den — biri olan Tirede - (5000) kadar — hanede (20000) nüfus ba- rınmaktadır. Bü- tün kazanın nü- fasu (42) bin kadardır. Burası yaz mevsiminde güzel bir sayfiye yeridir. Kasabamızın en mühim ihti- yacı sudur. Bu hususta bir proje yapılmış ve münakasaya konuk muştur. Belediye bu meselenin halline çalışıyor. Sa işi temin edildikten sonra caddelerin tamir ve İnşası faaliyetine geçilecektir. Şimdiki halde sokaklarımız birer yangın harabesi gibidir. Yazın hıılıı.lııınv—ml-nıcd- miyor. mukabil — elektrik Tire kasabasının umumt manzarası tesisatımız mükemmel ve tenvirat muntazamdır. Aynca fenni bir mezbaba da vardır. Bu sebeple et fiatleri diğer kazalara nisbetle biraz pahalıdır. Bu sene çiftçilerimiz biraz sıkıntı çekiyorlar. İstihsal edilen tütünün ancak Üçte biri satı- mıştır. Pamuğun okkası (32) kuruşa kadar düşmüştü. Fakat bir haftadan beri fiatlerde biraz yükselme eserleri vardır. Tire gençliği spora çok me- raklıdır.. Komşu — memleketlerin kulüplerile sıksık ı.ıçlıı yapılı Beş Bin Evli, 20,000 Nüfuslu Güzel Kasaba: Tire Orada Bır De Mecmua Çıkıyor | | yor. Çok güzel olan bando mu- zika takımını da kayda şayan bulurum, Bura- da yedi sekiz ıydınben Nolcı Beyin riyasetin- de memleketin gençleri tarafın- dan “Yeşil Tire,, namile on altı sayfalık bir de mecmua çıkarı- maktadır.On beş günde bir inlişar eden bu mec- muanın - sayfalarının çoğaltılması ve daha mütekâmil bir şekle börünerek aylık mecmua haline ifrağı tasavvur edilmektedir. Bir- çok şiir, nesir ve fantazi yazılar- dan başka kıymetli ve salâhiyet- tar kalemlerin yardımile iktisadi, sıhhi makaleler; tarihl tefrikalar spor havadisleri, Tapu ve kadas- tra Heyeti fenniye Müdürü Umu- misi Halit Ziya Beyin " Avrupa mektupları, bizim mecmuamızın münderecatı meyanındadır. Durak ASN Elâzizde Musiki Yurdu Tesis Edildi Elâziz ( Husust ) — Şehr- mizde musiki heveskârı — olan bazı gençler bir musiki yurdu tesisine karar vermişlerdir. Hat- ta şehrimizin en | ve umumi bir caddesi olan et Paşa cad- desinde bir bina tutulmuş ve tef- rişine yuştır. Bi: musiki heveskârı genç- ler bu yurda aza kaydolunmak- tadırlar. Bu suretle Elâziz genç. leri hoş vakıt geçirmek imkânını bulmuş olacaklardır. gözle görülebilecek şekilde art- mıştır. İsmet Paşa caddesinde bir otel yapılmaktadır. ki bütün mari teçhizatı havidir. Caddedeki bütün evlere elektrik tevzi edik- miştir. Havaların gayet 14tif git- mesinden dolayı halk akşamları gezmekte, kara kış günlerinin acısını çıkarmaktadır. M & Adanada Halk Evi Birkaç Güne Kadar Açılacak Adana Halk Evinde birkaç evvel başlıyan kayıt muame- lesi devam etmektedir. Şimdiye kadar beş şubeye bydolınlır, matlâp mikdarı dol- olduğundan bu elerin ıçıluııu'ıı imkânı hasıl ol::tur Bir taraftan da lânmgelen hazırlıklar devam ettiğinden Ada- na Halk Evi pek yakında mera- -— On Bin Lira Kül Oldu Çankırı Yangınında Asıl Kabahat Beledıyenmdır e Yangının harap ettiği bir köşe Birkaç gün evvel Çankırıda büyük bir yangın olduğuna dair telgraf —haberi olarak kısaca malümat vermiştik. Muhabirimizin gönderdiği tafsilâtı dercediyoruzı: Çankırı ( Husust ) — Bu ağıâ sahne oldu, e dört «ev tamamile yandı. Yangın İlmi Bey mahalle- sinde muallim Münir — Beyin evinda kira ile oturan Nafia Fen Memuru Şerafettin ve müteahhit Nınııl Beylerin getirttiği kadın dikkatsizliği yüzünden âılmııı. fakat ulodıiıı lâkayt lerin büyümesine uhıp oluııçhıı çok soğuk ve rüzgür çokMU-Molhyı- sinden — medet — beklenemezdi. Çünki burada itfa vasıtası namına iki tane bozuk tulumbadan baş- ka bir şey yoktur. Yangın tama- şehir tamamen yanabilirdi. Yan- gin haberini alan herkes sokağa fırlamış, kovalara sarılmış ve su taşımak suretile çalışmıya başla- mıştı. Diğer taraftan askerler- miz de bu hususta büyük bir gayret — sarfetmişlerdir. Alevler Çankırı ufkunu sekiz saat müd- detle kaplamış ve bu müddet zarfında dört ev yandıktan sonra yangın söndürülmüştür. İnsan ve hy_nılıholıııııııhr Fakat yanan evler ve eşya dolayısile Kötü Neşriyat Halka Verir Talkını... Bazı insanlar vardır ki her hal ve tavırlarile âleme talkım verir, Fakat salkım yutucu vaziyeti de hiçbir zaman ellerin- den bırakmazlar. Aşağıya kay- dettiğimiz misal, bu hususta size iyi bir fikir verebilir. Hakimiyeti — Müliye sinden : “Bir İstanbul gazetesinin ikinel sayfasının üçüncü sütununda şöy- le bir yazı var; “ Yerli bir fab- rikanın çikolatalarından çıkan bir kâğıttaki yazıyı aynen alıyoruz; Düşünceli olmaktan bez: Güzelterin kolunda gez! Yakma başmı ateşe: Dünya derde gama değmez! ,, Gazetenin bu yazı hakkındaki gazete- | fikri şudur: “Düşününüz ki bu kâğıtların bulanduğu çikolatalar ziyade küçük yavrular, yenç kızlar ve mektepliler tarafından almmak- tadır. vi ***. Bu nevi çikolatalar mi- deden ziyade aklı ve terbiyeyi bozmaktadır. Ve ehemmiyet ve- rilmesi lâzımgelen — nokta da budur. .«... Bu reklâm usulü çok kötüdür.,, Ayni gazetenin ayni nüshası» mn dördüncü sayfasının gene Üçüncü sütemunda daha itina ile dizilmiş ve bir çerçeve içine meş- hur zenci kızmın resmi ile be- raber konmuş yazı da şudur: Herkesin :ın,ştku. Ne şekersin, ne şeker!... Çikolata gibisin, Aman; “Jozefin Beker, ! Dans edip titret yeri! Coştur seyircileri : Sütlü kahve gibisin, Yandım zenci dilberi !.... Çıktı cazbandın sesi, Geldi balkın hevesi ! Haydi 1.. başla raksına, Çarliston prensesi 1.... Aşkın en hoş emeldir, Pusen cana bedeldir ! Haceri esvet gibi, Vücudun ne güzeldir !... Gazete kimin için çıkar, ga- zeteyi kim okur, gazete neşriya- | tınm bilhassa terbiyevi mesuliyeti ne kadar daba büyüktür. Bunları mühterem kariin takdirine bıra- İşaret etmek - istediğimiz şey; başıbozuk, disiplinsiz gazeteciliğin batta iki iç sayfada düşebileceği tezattır. 38 Senelik Ticaret Odası Adana Ticaret Odası ( 310 ) senesinde tesis edilmiştir. Bu he- saba göre Adana Odası 38 se- nelik bir hayata malik deme 'hr husule — gelen zararın on bın liradan fazla olduğu tahmin edil- mektedir. Yangın artık sönmek üzere Aken —evvelce Ççekilen — telgraf Üzerine Ankara itfaiyesi de yetiş- —; yangın Belediye için bir ibret dersi olmalıdır. Belediye en mübrem işleri bile bir tarafa bırakık behemebhal — şehrimizde aart bir itfaiye teşkilâtı vücude getirmelidir. K.K.