6 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

6 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Bu Sayfa Haftada Birkaç Defa Ve Arasıra Neşrolunur. — —e —— —a u —— Avrupa Matbuatında GÖRDÜKLERİMİZ Bu Sa_ıîfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. Dunyamn Dört Köşesindeki Garip Şeyler Bekâr Kızlar klübü Nevyorkta bekâr kızlar kendi aralarında bir klüp tesis etmişler. Klübe aza yazılabilmek için kız 100 dolarlık bir depozito yatırmıya mecburdur. Eğer bu kız bir se- ne zarfında evlenirse bu para ku- löp tarafından zaptedilir. evlenmezse, ©o vakit kendisine büyük bir eğlence tertip edili- yor ve bol hediyeler veriliyor. Kışın kulüp azasından her biri bir eğlence tertibine mec- burdur. Bu eğlentiler yalnız bekâr gençler davet edilir. Bir erkek ayni kız tarafından iki defa da- vet edilemez. Kulübe mensup kızların hepsi şurada burada çalışan kızlardır. * Ailesi Ve Çocuğu Da Beraber Amerikada son zamanlarda karsızlık pek arttı ve hırsızların küs- tahlığı da ziyadeleşti. Fakat bun- lardan bir tanesi şimdiye kadar şekavette misli görülmiyen bir tarzda şakilik yapmaktadır. Bu adam çocuğu ve karısı bir- likte çalışmakta ve bir yeri ba- sacağı, birisini soyacağı x»aman karısını ve biri iki, diğeri dört yaşındaki — küçük — kızlarını da beraber almaktadır, * ile Burada Sevişilemez Amerikanın — San Fransisko ypehrinde yeni bir park yapmışlar. Parkın ötesine berisine — sevi- şenlerin — nazardan — gizlenmesi için güzel kameriyeler yapmışlar. Fakat Aşıkların bu kameriyelerden | gayri yerlerde ve göz önünde sevişmelerine mani olmak için diğer oturma yerlerine kuvvetli Jâmbalar koymuşlar ve şu ilânı asmışlar: Burada sevişilemez. * Makineden Kavalye Dansederken kadına refakat etmek Üzere makineden bir ka- valye yapmişlar. Bunu bilhassa sinema istüdyolarında film alır- | ken — kullanıyorlar. Makineden adamın başına bir fotograf maki- nesi koyuyorlar. Dans ederken makine işliyor ve etrafın fotog- rafisini — çıkartıyor. Bu — suretle dans edenin cirafı. nasıl gördü- ğünü tespil ediyorlar. * Kadınlar Günü Şimdiye kadar bazı memle- ketlerde çocuklara mahsus günler yapılırdı. Bu sene, seneci kebise olduğu için, Amerikanın bazı şe- hirlerinde bir de kadınlar günü yapılmış, şubatın 29zuncu günü şehrin bütün idaresi kadınların eline bırakılmış ve her tarafta onların hakimiyeti ilân edilmiştir. Eğer | Hatibin Nutkunu Her Lısana Tercüme Eden Makine müsaittir. Akvamın Tahdidi Teslihat Konferansına otuzdan fazla millet iştirak etti. Bu mu- rahhasların her biri başka bir lisan konuşur. Evvelce beynel- | milel lisan fransızca idi, herkes | bu lisanı bilmiye mecburdu. Bu- gün almanca ve ingilizce de fransızca kadar, belki ondan fazla taammüm etmiştir. Beynel- ——— ——— O gün bütün kocalar karılarma hürmet ve muhabbetle muamele etmiye mecbur kalmıştır. ugünün nasıl geçtiğini sonra öğreneceğiz. Cemiyeti ! | | | | Yukarda: Aza kulaklarına taktıkları kulaklıklar sayesinde yerilen nutku kendi lisanlarında dinliyorlar. Aşağıda: Nutukları dinlemek için kullanılan — kulaklıklari teerübe ediyorlar. Bu kulaklıklar herhangi bir lisanı dinlemiye Cemiyeti Akvamda Faraza Almanca Verilen Nutku Her Âza Kendı Lisanına Çevrılmış Olarak Dinliyor Makineden Bir Tercüman Cemiyeti Akvamda Alızan murahhası Brünming Almanca netuk söylüyor, bütün aza bu mutku kendi Usanlarınca dinli- gorlar. Azanın oturduğu masanın Ön taratızda kulaklık takmak için bir Bu düğmelerin her bi içindir. Meselâ B düğ D düğmesi lngilizce olarak alır.Her aza ken- düğme — vardır. başka bir Hisan ü nutku Fransızca, di Ksanını söyliyen düğmeye kulaklığı takar. milel içtimalarda bu üç lisan da müsavi surette kullanılmaktadır. Meselâ Alman murahhası alman- ca, İngiliz murahhası ingilizce söz söylüyor. Halbuki bir mu- rahhasın bütün medeni lisanları bilmesine imkân yoktur. O halde muhtelif hatiplerin söylediklerini | nasıl anlıyacaklar? Bunu düşünmüşler ve maki- neden bir tercüman icat elmişler- dir. Hatip kendi lisanında söz söylerken mikrofon bu sesi yanında bulu- önünde bulunan bir nan diğer bir odaya naklediyor. Orada tercümanlar bunu derhal tercüme edip önlerindeki mikro- fona söylüyorlar. Mecliste hazır bulunan azanın oturdukları yerde | masanın'önünde küçük bir düğme vardır. Bu düğmelerin herbiri bir lisan nakleder. Aza, hangi lisan- da nutku dinlemek istiyorsa o masaya oturur, kulaklığını masa- daki düğmeye takar ve hatibi öyle dinler. Bu sayede her aza batibin nutkunu takibe muvaffak | olur. Dünyamn Köşesindeki | Garip Keşifler Hayatın Aslını Buldular- Tahtelbahirlerle Konuşu- luyor. Yeni Paraşutlar | Hu_qa!ın Menşeini Buldular Ingilterede Kembriç fünunu lâboratuarlarında | tecrübeler — tahakkı ederse, kâinat ve dünya hakkındaki te- lâkkiler baştan başa değişecektir. Bu lâboratuvarda m | menşeini — bulmıya Bunu bulurlarsa, o vaki | menşeini izah mümkün Darül- yapılan hayatın a'acakt r. | Bu zatlar şimdiye kadar bi- linmeyen bir şua keşfetmişlerdr. Bu şua akıl almıyan bir sür'atla seyzetmektedir. Bu şua şimdiye | kadar bilinen proton, elektron ve ne de dalgadır, müsbet veya menfi kuvveti de yoktur, Onun niçin bu şuaa Neuredon ismini ve: mişlerdir. Bu şuar hiçbir | durduramıyor. Bunu bulan mani âlim- ler, maddenin menşcini bulduk- larını — zannediyorlar, Fakat he- nöz kat'i birşey söylemiyorlar. 4 Tahtelbahirlerde Telefon Son zamanlarda tahtelbahir- | lerin deniz altında iken deniz üzerinde bulunan gemilerle tele- fon muhaberesi —yapması - için çalışıyorlardı. Son — zamanlarda bunun tecrübesini yapmışlar — ve muvaffakiyetli neticeler almışlardır Tahtelbahir denizin dibine indik- len sonra deniz sathında bulunan gemilerle konuşabilmektedir. * Paraşutla |İnen Tayyare Şimdiye kadar tayyare kaza- larına — karşı bulunan — yegâne çare, tehlike ânında bir paraşuta sarılarak yere inmekti, fakat bu iş biraz tecrübe, biraz da cesaret isterdi. Şimdi bir Fransız ; tayyarede bulunan pilot ve yol- cuların sapsağlam yere inmelerini temin eden yeni bir paraşut icat etmiştir. Bu paraşut, tayyarenin yolcu kısımını olduğu gibi yere yor. Bunun için tayyare yapılır- ken kamara kısmı tayyarenin gövdesinden ayrılabilecek surette yapılıyor. — Tayyarenin de yassı - bir vaziyette bir pa- bulunuyor. — Pilot keyi — hisseder etme> ö bulunan — manivelâyı — çeviriyor. Derhal kamara kısmı tayyareder indiri- üzerinde raşut nde ayrılıyor ve paraşot otomalik bir tarzda açılıyor. Sonra bütü tayyare tedricen yere iniyor, Fransa hükümeti bu keşfi pek beğenmiş ve derhal bu tarz- da tayyareler — yaptırmıya baş- lamıştır.