25 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

25 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

25 Haziran - — “İzmirde Köycülük 825 Çocuk İçin 12 Kamp Bu Kamplarda Çocukl;Yiyor, İçiyor, Oynuyor, İstirahat Ediyorlar F- — Kampların kurulduğu Gölcük Izmi, 20 (Hususti) — Köycülük alanında başarıcı ve olgün ham- leler yapan İzmir, Almanyada ve lsviçrede olduğu gibi İzmir köy- lerinde de köy çocukları için kinder bayın ve kamplar kurdu. Dün ilbaylığın bötün ilçelerinde 825 köy çocuğunu barındıracak 16 kamp açılmıştır. Bütün bir ders yılı içinde yo- Lhılııı. sıtma, boğmaca, grip ve kızamık gibi hastalıklardan zayıf düşen köy çocukları üç ay bu kinder hayımlarda kalarak sağ- ğını ve neşesini kazanacaktır. Bir kampta yemek sahnesi Kinder hayımlar iki tertiplidir. İlk tertip kabul olunan çocuklar Utu hafta kanıplarda kalacak, on- dan sonra yeni bir grup köy ço- tuğu kamplara kabul edilecektir. Kamplar ve Kinder bayimler, İzmir İlbaylığının en güzel yaylar larında ve sivrilerinde kurulmuş- tur. Kamp programı — şöyledir: Saat sekizden dokuza — kadar Rece yatısından kalkmak, tuva'et | ayrilmiş bulunacağı ve kahvaltı: 9-11 arar nda - bifif oyunlar, 11-13 arasında raha'.ap- mak ve Ööğle yemeği, 13-17 ara- sında rahatlaşmak, uyku ve ikindi kahvaltısı, 17-19 arasında hafif oyunlar ve gozintiler, 19-20 ara- sında akşam yemeği, 20-22 ara- sında okumak, kısa söylevler ve muzik, 22-8 arasında uyku.' Çocukların bakılması, onarı- ması, Üst baş temizliği, duş ve deniz kenarında ise yüzmeleri, yaylalarda ise yıkanmaları özenle takip edilmektedir. Kır kampları şimal rüzgârlarının dokunmaya- cağı yerlerde kurulmuştur. Çocuk- lar 15 günde bir tartılacak ve ağır- hk ayırdımını gösteren raporlar İbaylığın köy bürosuna gönderi- lecektir. Bütün kamplar felefonla Hbaylık — bağlanmıştır. — İzmirin köycü Hlbayı General K. Dirik her akşam telefonla kamp direk- törlerini arayarak günlük rapor- larını almakta — ve noksanların tamamlanması -tertiplerine bizzat nezaret etmekledir. Eu sosyal ve insel yürüyüş karşısında İzmir İlbayının göster- diği büyük ilgiyi takdirle karşıe lamamak elde değildir. Izmir her alanda olduğn gibi köycülük ya- pisına da büyük taşlar koyuyor. Ad. Bil. Yunanistanda Cümhuriyeti Korumak İçin Atina, 24 ( Hususi) — ve çiftçi partisi lideri Papanas- tasyu — Cumurreisini ziyaretinde ortaya atılan rejim — mese'esinin memleket için tehlikeli bir hare- ket olduğunu antatmıştır. Hürriyetperverleri temsil eden Sonolis de krallık iade edildiği takdirde Yunan milletinin ikiye söyler Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden : Trabzon Sahil Sıhhiye merkezi için yeniden yaptırlacak taka biçimi motörle eski Trabzon motörünün tamiri eksiltmeye ko- hulmuştur. A — Her ikisinin keş'f bedeli (29S0 ) llradır. B — Bu işler için fenmni ve idari şariname ve resimler İstanbul Limanı Sahil Sıkbiye merkezinden parasız olınır. C — Eksiltme 27 Haziran 935 Perşembe günü saat 14 de Gala- tada İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezinde açık eksiltme usulile yapılacaktır. D — Muvakkat teminat Akçesi 227 lira S0 kuruştur. C — Isteklilerin gemi inşaatı ve motör tamiri İşlerinde ehil olduk- larını gösterir Ticaret adasından ve davet tarihinden sonra alınmış bir vesika aranılacaktır. F — Eksilimeye girecek olanların peyler sörülmeye başladığı da- kikaya kadar muvakkat teminatlarını yatırmış - olmaları garttır. 278,, Balkan Küpası l 5No, çi | SON POSTA Sayfa 15 Maçları Yugoslavlar 3 Bulgarlar 3 Sofya, 25 (Hususi - Telefonla)j— Balkan kupası maçlarına havanın çok yağmurlu olması yüzünden Pazar günü devam edilememiştir. Dün Yunanlılarla Romenler ve Yugoslavyalılarla Bulgarlar kar- şılaştılar. Yunanlılar Romenleri ikiye karşı 3 sayile yendiler. Yu: goslav - Bulgar maçı da üç üçe berabere netlcelenmiştir. İ | Yeni Neşriyat: W Hafta — Bu hafta sayısında Piyami Sefanın, tarihçi Ahmet Refiğin yazılarle sigaralara ait bir raportaj, meşhur casus Lâv- rens, mumlar gönünce, Çanakkale harbi, hikâyeler, romanlar, kari: katörler, fotograflarla çıkmıştır. Hava tehlikesinden korunmak için öğüt — Büyük gazetenin halk için çıkarmak kararı verdiği bir seri kitaptan birincisi Biga Sulh Hukuk Mahkeme- sinden: Bigada tuhafiyeci Ali Hay- dar ile Biganın Demetoka nahiyesin- den Ali oğlu Fehim ve Ahimet ve Mehmet ve diğer oğlu İstanbulda Hallaçmantur sokağında 6 numaralı hzinede mukim Hail ve aymı adreste oluran kızı Kâmile ile şayıan muta- sarrıf bulundukları taponun mart 933 ih ve 12-11 numaralarında kayıtlı rabiga cıvarında Mazarhk alçağı | şehitler mezarlığı mevkiinde İki parça tarlanın İzalek şü kında bunlardan Ali Hayd dan açılan dava neticesinde bu tar- L n taksimine kabili temyiz olmak & 1/6/935 tarihinde dcarar veril- diği bunlardan Halil ve Kümienin! ikametgâhlarının meçbhul bulunmasına binaen malümları olmak üzere hukuk usulü mubakemeleri kanununun d07 inci maddesi mucibince İlânen tebliğ olunur. D iştt HAR , HULUSA a ASTANBUL ı Düzeltilen Sıra Cetveli Alacaklı — T.olonan K.o'unan ; Sırası- R. olunan 00 381593 89 315931 57 00 — 65662 32 Esbabıred Eski sıra defteri yekünleri, Şirketin borcu ol madığından, Fazları — ödendi- ginden 1641 06 49 No, da 68 Yorgi Tortop oğlu 69 Altı kolaç oğlu Nabi 70 İtam ve emlâk Bankası Yekün — 75274 35 — 330168 29 STO7 69 S707 69 16500 00 — 6986 72 Mümtaz 2268 28 8250 00 6 1641 06 mu. 405442 64 kayyet — ipotekli alacağın faiz olup hu'ulu — vadeden itibaren falz he« #a; dilmesi doe la bu senete ler bedelsiz. kak dığından. İstanbul Birinci İllâs Memurluğundan : Müflis Hiristaki Hacı Yusif ve İlya Makroplos şirketl masasınca evvelce tanzim ve i'ânen tebliğ olunan sıra defteri sonradan gölen ve yukarıda yazı« lan üç alacaklılının müracaatı Üzerine tekrar tetkik ve düzeltilmiş olmakla alâkadarlarca malüm olmak ve müflir şirket azasmı tarafından yapılan kongurdato teklifi müzakere edilmek üzere alacaklıları tamamen veya kısmen kayıt ve kabul olunanların bir 1/Temmuz/935 Pazartesi günü saat M de toplanma yapılması kararlaştırılmıştır. Aza Aza Arza Alkivyadi İsak Sages C. Fahri Alacaklıların yevm ve saati mezkürde huzurumuzda yapılacak toplan- mada hazır bulunmaları ilân olunur. (1262€) inci Sulh Hukuk Hâkimliğinden : İnhisarlar idaresinin Galatada Mader hanında Apdülkadir zade İsmet aleyhine açtığı alacak davasında : Borçlunun ikametgâhı meçhul olduğundan yirmi gün müddetle ilânen tebligat icra edildi- ği halde mahkemeye gelmediğinden gıyap kararı tebliğine karar verilmekle müddei tarafından muameleli evrak ibraz edildiği cihetle 18/7/935 saat onda mahkemede hazır bulunmanız hakkında — mua- meleli gı karariı makamına kaim olmak Üzere İlân olunur. “*3480,, Dr. HAFIZ CEMAL Dahiliye Mütehassısı Telefon 118, Divanyolu 22398 Cumadan maada her 21044 gün öğleden sonra ıf— Dr. ibrahim Zati Belediye kargşısında Piyerlotl eaddesinde No, 21 Hergün öğleden sonra hastalarımı kabul eder.