25 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

25 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

B | Halkın Sesil Nelere Sahip Olmak İstiyorsunuz ? Bugün de anket muharririmiz hak sıralıyoruz : Erenköy Ayşe Özmen — Ben birçok şeylere sahip olmak lstiyorum. Fakat bunlar olmıyacak geyler değildir. Bakınız, size, bir. ka- Şanı sayayım ; 1 — İyi bir aile yuvası kurmak #saadetine 2 — Maddt refaha 3 — İlerideyurda İyiliği ve hizmeti dokunacak bir çocuğa, İki değil, yalnız bir çocuğa, ben bunları idealimde yaşatıyorum. Daha gencim. Herhalde günlin birinde felek bana yüzünü göldürecektir. x* Eminönünde seyyar piyango bileti satıcısı Recep: — Şu elimdeki biletlerden birçok kimsı sattım, İçlerinden birdenbire zengil kavuşanlar çoktur. Fakat ben her ay iki bilet taşıdığım halde henuz piyangonun devlet kuşu benim başıma konmadı. Eğer günün birinde büyük Ikramiye çıkarsa ben — gönlü- Mmün arzusuna kavuşmuş olacağım, * Fatih Saraçhanebaşında HüU- seyin Hüsnü, — Ben azizim? Ben nelere sahip olmak istiyorum, biliyor musunuz ? Evvelâ —temiz ve bütün medeni varlıklara sahip bir İstanbul şehrine, sonra da yolda yürürken sağını, solu- nu bilen, kimseye çarpmayan yurt- daşlara malik olmak istiyorum. Eğer kalabalığı «x tramvaylara da kavu- şursak benim İçin her istek tamam- İanmış o'acaktır. Samaiyada hatboyunda İzzet Önemli; olmak, — Ben evvelâ zengin olduktan sonra da çalışmadan tenbel tenbel hazır yemek istiyorum. Çalışmak beni çok yoruyor. Biraz da :_Eylı rahat olturmak emelindeyim. akat bu da mümkün — olmadığına göre, hiçbir şey istemiyorum demektir. -Bir Otomobil Faciası Beşiktaşta şolför Hasanın Ida- resindeki otomobil, Ragıp isminde bir çocuğa çarparak ağır surette yaralanmasına sebep - olmuştur. | Fakat çocuk tedavi için yatırılmış olduğu Beyoğlu hastanesinde öl- müştür. Şoför Beşiktaş sulh hâ- kimliğince tevkif edilmiştir. 200 Lira Rüşvet Kime Verilecekti ? Bundan dört gün evvel, Em- niyet Müdürlüğü Köprü altında bir rüşvet cürmü meşhudu yapmış ve Modada oturan madam Ne- vart'dan, bir suçun örtülmesi için 200 lira a'ınırken bu işi yapan Cemll ismiade - biri tutulmuştur. Cemll adliyeye verilmiştir. Fakat madamın iddiasına göre, Cemil bu parayı, polis ikinci şube mü- dür muavini Sabriye vermek için a'mıştır. Bu iddia Hzerine Sabri, tahkikatın şgonuna kadar, Vekâ'et emrine alınmıştır. zengin Yolcu — Hava dün yine rüzgârl ve İki Hırsız, Kırk Birer Yıl Soyfııadık Ev, Apartıman Ve Dükkân Bırakmamışlar Asliye Üçüncü ceza hakyeri bir sene içinde kırk bir ev, Apar- tıman ve dükkân soyan Üüç kişi hakkında kırk birer sene sekizer ay hapis cezası verdi. Bunlar, Feriköyünde —ikinci Baruthane caddesinde 27 numarada oturan Selânikli konduracı Hurşit oğlu Ibrahimle büyük kardeşi Yaşar ve yine ayni semtte Okmeydanı caddesinde 44 numarada oturan Divrikli Hüseyindir. Bu Üç kafadar, Istanbulun hemen her köşesinde gece yarr larından sonra yarasa gibi çalış- mışlar ve bu müddet zarfında ele düşmemişlerdir. Yakalanınca da evlerinde ve hususi mahzenlerinde çaldıkları birçok eşya ele geçmiş ve kendileri de bunları nasıl yap- tıklarını bülbül gibi itirafa mec- bur olmuşlardır. Mahkemenin bun- lar hakkında verdiği karar tam 48 büyük sayfadır. Mahkeme cürumlerin - birleş- mesini gözönüne getirerek bunlardan Ibrahim ile Hüseyni kırk birer sene sekizer ay ve Yaşarı da altı ay hapse ve yirmi- şer İira da mahkeme masrafını ödemiye mahküm etti. Fakat ka- nunun (15binci mâddesi mucibince hapis cezası yirmi seneyi geçe- miyeceği için bunların cezalarını yirmi * ışer Beneye İndirdi. Avukatını Azletti Bu İşi Yapan Bir Cinayet Suçlusudur Dün Ağır ceza mahkemesinde avukalını azleden bir cinayet suçlusunun duruşması yapılmıştır. Bu suçlu Fatihte oturan Os- man oğlu Hasandır. Suçlu, Ayşe adında bir kadını bir kavga esna- sında öldürmüştür. Dünkü celse- de Hasan, Reise bir istida urzata- rak, avukatını davasına bakma- dığından dolayı azletmiş olduğunu söylemiştir. Hakyeri suçlunun — iddiasını warit gördüğünden avukat Hakye- rini terketmiştir. Suçlu - vekil tute mak Özere muhbakeme başka bir güne bırakılmıştır. Pazar Ola Hasan B. Diyor tanbulda cehennem sıcakları hüküm sürer. İki Kişi Bu Suçla Mahke- Halk Hemen Bele- - N Ürklüğe Ve Müseviliğe Hakaret meye Verildi Balatta Hızırçavuş mahallesin- de oturan Avram adında — biırisl, Türklüğü tahkir suçundan dün Üçüncü cetada sörgüya çekilmiş- tir. Fener maliye tahsil memurla- rından Hulüsi de bu davada Mü- seviliği tahkir suçile' sorgu altıuda bulunuyor. Bu memur, Avramın eşyalarına haciz koymak istemiş, iddiaya göre bu muamele esna- sında karşılıklı tahkirler kendini göstermiştir. Muhakeme, şahitlerin dinlenil- mesi için başka bir güne bıra- kılmıştır. Ihtikâr Yapanlar diyeye Bildirmeli Istanbulda buz ihtikârı yapıl- dığını, buzcuların — bir kilo buzu 5-6 kuruştan aşağı vermedikle- rini yazmıştık. Belediye ikt sat işleri müstahdemin şubesi müdürü Vefik bize dedi ki: — Buzun fiatı yüz paradır ve bayiler bu fiat Üzerinden satış yapımıya mecburdur. Lokantacılar bize şikâyet ettiler. Bayileri kon- trol ettirdik ve bazı bayilerin 110 paradan 3 kuruş on paraya kadar buz satışı yaptıklarını gör- dük. Her bayi kilosu yüz para- dan buz satmıya mecburdur. Hal- kan, kilosuna yüz paradan fazla alan buzcuyu bize bildirmesini isteriz. Buzcuyu derhal cezalan- dırırız. Bu hususta baş bayle de emir ve talimat verdik. ,, Şüpheli Nüfus Kâğıdı Dün birinci cezada, — İezet adında bir gencin bir kavga su- çundan sorgusu yapılmakta iken mahkemeye verdiği nüfus kâğı- dında doğum tarihinin değiştiril- miş olduğu görülerek bunun için myrıce takibat yapılmak üzere hüviyet varakası müddeiumumiliğe gönderilmiştir. Hapiste Yatacaklar Hava Kurumuna Yardımlar Pehlivan Güreşleri Vapılacak Hava tehlikesini bilen Oyelerin sayısı hergün biraz daha yüksek- mektedir. Inhisarlar Istanbul Baş- müdürlükü — memurlarından 342 memur senede 821 lira 440 kuruş vermeyi taahhüt ederek yardımcı Üye kaydedilmişlerdir. Perahye ve Kariyo Kollektif Şirketi kuruma 100 lira teberru | etmiştir. Bu şirketin mücesislerin- den Haym Kariyo ile Jak Yako Perahya ve Yeşoa ayrıca sene- de yirmişer lira vermeyi taahhüt ederek hava tohlikesini bilen üye kaydedilmişlerdir. Yedi Temmuzda Şeref stadın- da Hava Kurumu menfaatine pehlivan güreşleri yapılacaktır, Hayali Bir Apartımana Kapıcı Yazdırmışlar! Bir zamanlar gazotelerde adı çok geçen Enis Fahri, yeni bir dolandırıcılık — suçundan — sorgu altına alınmışlır. Enis Fahri, Taksimde adı da, kendi de olmayan bir apartmana bir adamı kapıcı yazdıracağını söylemek ve ondan 150 lira ak mak suçlüsüudür. - Iddiaya göre, | Moiz adında birisi de kendisine suç ortaklığı yapmıştır. .« . Bir Tevkif Bir Memur 3820 Lirayı Zimmetine Geçirmiş Müddeiumumilik dün, Hava- gazı şirketi tahsildarlarından Ha- Ban oğlu Ragıp hakkında ikinci müstantiklikten bir tevkâf kararı almıştır. Iddia edildiğine göre suç da şudur: Ragıp Şubat ayındanberi müy- terilerden tahsil ettiği 3820 Hira 17 kuruşu şirkete vermemiş ve zimmel.ne geçirmiştir. KERMLT T aKL KM MSERA Y YN Dahili Haberlerimiz Bura- da Bitmadi. Guncıiı sayfa- mızda Devam Ediyor «« Şu İstanbulun havası kadar çabuk değişen, günü gününe uymayan bir şey | tür Bakanlığında talim ve terbiye tarafım Bir. İki Satırla Sokak Çocukluğunun Önlüne Geçmek İçin Ilkmektepleri bitirenlerin dip- lomaları verilmiye başlanmıştır. Tatilde çocukların baylâzlık edip sokaklarda oynamaması için her mutakada bir mektepte çocuk bahçesi açılması kararlaştırılmıştır. Eminönünde altıncı ilkmektepte bir bahçe açılacaktır, * * Program Gelecek sene bütün ilkmek- teplerin müfredat programlarının değişmesi kararlaştırılmıştır. Yenl ders senesinde öz dille tedrisat yapılacaktır. * * * * Faydalı Yağmurlar Adaparzarı, 24 — Dün köy- lere bugün de şehre faydalı yağ- muürlar yağdı. Bu yıl iyi olan ekin çiftçinin yüzünü güldürecektir, * * * Bir Zelzele Erzurum, 24 — Bu gece saat 2,20 de hafif yer teprenmesi ok muştur, * » * Darüşşafakelılar Darüşşafakalılar cemiyeti Le- tafet apartımanındaki merkezini Osmanbey matbaasındaki — yeni dairesine taşımıştır, * * *« Amonyak Kokusu Dün Timanda bir mavnadaki amonyak şişesi patlamış, çok ağır olen kokunun tesirile bir amele bayılmıştır. » » » Kayalıklarda Oynarken Sammi adında bir müsevi ço- cuğu dün Büyükadada kayalıklar Üzerinde oynarken düşmüş, kafası patlamış ve bir kaç yerinden de yaralanarak ölüm halinde hasta- haneye kaldırılmıştır. * * » Küfür Etmiş Kâzıma fena sözlerle sövmek- ten suçlu Mehmet, birinci sulh ce- zada muhakeme edilmiş ve 5 gün hapisle, Slira para cezasına çar- pılmıştır. * * * Çaoacuğu Severken.. Ayşenin evine misafirliğe gi- den Hamide adında bir kadın Ayşenin iki yaşındaki çocuğunun boynundaki bir beşibirliği aşırmış tır. Çocuğun anncal davacıdır. Hasan B. — Vardır, iki gözüm: Kül. serindi, Hasan B. âdetâ Üşüdüm. —. Fakat, yarın, bir de bakaram, ls- l yoktur, değil mi? dân yapılan bütün programlar!