26 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

26 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

26 Eylül — —. —— aa » —- SON POSTA |Devlel Demiryolları ve Limanları işletme Umum idaresi ilânlarıl Görülen lüzum üzerine Devlet Demir- yolları hesabına Avrupaya gerek hoh- şule ve gerekse teknikuma tahsile gönderilecek talebe için evvelce ilân edilen kayıt müddeti 28/9/936 tarihine 1 2 3 5 kadar temdit edilmiştir. Devlet Demiryolları hesabına Cer Mühendisi yetişmek üzere Avru- paya Hohşule tahsiline gönderilecek beş talebeye ait müsabaka şart- ları: — Türk olmak. Yaşı on sekizden küçük ve yirmi beşden büyük olmamak. — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede olmadığına ve memle- ketin herhangi bir tarafında çalışmağa müsait bulunduğuna dair Dev- let Demiryollarının «Ankara»,«Haydarpaşan, «Eskişehir», — «İzmir» ve «Adana» daki Sıhhi heyetinden veya Devlet Demiryollarına kabul olunacak memurlarda bulumması lâzimgelen — sıhhi - şartları gösterir matbu sıhhi rapor muhteviyatına uygun olarak «tam teşki- Tâtlı bir hastanedenn alımnmış sıhhat raporu ile anlaşılmak, Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden müsabakaya girmek isteyenler mekteplerinden bir güna ilişikleri olmadığina dair — vesika göstermek. Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar Askerlik Şubesinden vesikayı haiz olmak lâzımdır. 6 — Talipler 28/9/936 tarihine kadar istida ile İstanbul Mübendis Mek- 7 o u 12 13 1 2- tebi Müdürlüğüne müracaat edeceklerdir. — İstidaya bağlanması lâziımgelen vesika: A — Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti, B — Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite ve Lise şa- hadetnamesi, C — Hüsmühal varakası «en son mektebin vereceği hüsnühal vara. kası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve aynı zamanda mahalli polis dairesinden birer hüsnühal varakası alınacaktır. D—4 6,5 büyüklüğünde 6 fotoğraf, E — Aşı şahadetnamesi. F — 3, 4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik. H — Babasının adı nedir? Nerede olduğu, Sağ ise şimdiki ölmüş “ise ölmeden evvelki mesleki ve memuriyeti nedir? Ve nerede çalış- mıştır.? Şimdiki veya ölmeden evvelki meslek veya menmuriyetinden önce daha nerelerde ne gibi işlerde ve ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir tereğmetbel varakası. Si — Müsabaka imtihanı tersimi hendese, tahlili riyaziye, tahlili makine, Resim hattı, Fizik, Kimya ve Türkçeden olacaktır. Bu derslerin şu - mulu Mühendis Mektebi üçüncü sınıfına kadar olan programlara göredir. — Müsabaka imtihanı 1/10/936Perşembe günü saat 9 — 12 Tersi. mi Hendese, saat 14 — 17 Fizik Kimya « 9 — 12 Resmi hattı « 13 — 17 Tahlili Riyaziye Tahlili makine, 3/10/936 Cumartesi günü: 9 — 12 Türkçe, Almanca, — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir. — Müsabaka imtihanında kazanan talipler Avrupadaki tahsillerinin ne- ticesinden sonraki mecburi hizmetleri hakkında Devlet Demiryolları ldaresinin isteyeceği şekilde taahhütnâme vereceklerdir. — Tahsil plânı: Avrupada İdarenin göstereceği fabrikalarda bir sene staj ve bu müddet zarfımda da lisan öğrenilmesi, İdarenin tayin edeceği Hohşülenin makine şubesinden 8 Sömestirlik tahsili ikmal ve 6 ay zarfında imtihan vererek diploma almaktır. — Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demir- yolları Umum Müdürlüğü: ve İşletme müdürlüklerinden ve mü- hendis Mektebi Müdürlüğünden isteyenler tafsilâtı lâzime alabilirler, Devlet Demiryolları tarafından cer kısmında çalıştırılmak üzere Avru- paya Teknikum tahsili için gönderilecek «20» talebeye aid müsabaka şeraiti: — Türk olmak. — Yaşı on sekizden küçük ve yirmi beşten büyük olmamak. 2/10/936 Cüuma günü : 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede olmadığına ve memle- ketin herhangi bir tarafında çalışmağa müsait bulunduğuna dair | Devlet Demiryollarının «Ankaran, «Haydarpaşa», «Eskişehir», «İz- mir» ve «Adanan daki sıhhi heyetinden veya Devlet Demiryollarına kabul olunacak memurlarda bulunması lâzimgelen sıhhi şartları gös- terir matbu sıhhi rapor muhteviyatına uygun olarak «tam teşkilâtlı bir hastaneden» alınmış sıhhat raporu ile anlaşılmak, Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden müsabakaya girmek is teyenler mekteplerinden bir güna ilişikleri olmadığına dair vesika göslereceklerdir, Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar Askerlik Şubesinden vesikayı haiz olmak. Talipler 28/9/936 tarihine kadar istida ile İstanbul Mühendis Mek- tebi Müdürlüğüne müracaat edeceklerdir. İstidaya bağlanması lâzımgelen vesaik: A — Nüfus kâğıdı veya müsaddak bir sureti. B — Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite. C€ — Hüsnühal varakası «en son mektebin vereceği hüsnühal va - rakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve ayni zamanda ma « halli polis dairesinden alınacaktır.» D — 4X6,5 büyüklüğünde 6 fotoğraf. E — Aşı şahadetnamesi. F — 3,4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik. H — Babasının adı? Nerede doğduğu? Sağ ise şimdiki, ölmüş İse ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti nedir? ve nerelerde çalışmış- | Sayfa 15 BU TECRÜBEYE TAHAMMUL EDEN YALNIZ 4 Sabah doku:dan akşam beşe kadar mat, saf ve sevimli bir ten, Gündüz tekrar pudra- lanmağa hacet yok. İşte; hava- landırılmış yeni Tokalon pud- rasının — güranti — mühassenalı ve yüze tabif bir güzell k ve- rir ve modası geçmiş ve | bir m aj şeklini vern n | kalın âdı pudralardan tamamen başka bir tesir yapar. Bu yeni Tokalon pudrasi YÜze yapışık kaldığı cihetle buna «8 saatlik püdras tabir ederler. Artık ne perlak burun, ne yağı k, belki rüzgi erlemenin İcrayı le- Baf ve se- lir! Bu usul daires.nde toplandırılmış - y yapılan pudralardan on dela daha af ve daha hafiftir. Bü usul, Tokalon pudrasımın İstih- zarında kullanılmaktadır. -İşte bunun içindir ki, Tokalon pud- rası, daha muünlazam ve dahâ mükemmel bir. tarzda yapışır, cildi hemen hemen görünmez bir gü tıbakasile kuplar sir edemi Ç YENİ MODELLER Odeon No. 1 ve Odeon No, 5 her plâk mağazasında satılmaktadır. Türk Hava kurumu BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 6. cı Keşide 11 / Birinci Teşrin/ 938 dadır. Büyük ikramiye: 2 0 0 D 0 0 O Liradır. Ayrıca: 30.000, 20.000, 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (50.000) liralık iki adet mükâfat vardır... - ea — tır? Şimdiki veya ölmeden evvelki meslek. veya — memuriyetinden önce daha nerelerde, ne gibi işlerde, ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir ebeveyn tercümei hal varakası. Müsabaka imtihanı liselerde tamamen okunan hesap, hendese, ce - bir, müsellesat, kimya, fizik ve türkçeden yapılacaktır, Müsabaka imtihanı 5/10/936 Pazartesi günü: saat 9 — 12 Kim - ya, Fizik. saat 13 — 17 Hesap, Cebir 6/10/936 Salı günü » 9 — 12 Türkçe, Almanca, » 13 — 17 Hendese, Müsel - lesat İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir. İmtihanda muvaffak olanlar Avrupada Teknikum tahsili görmeden evvel Devlet Demiryolları Eskişehir atelyesinde 6 ay staj görecekler- dir. Eskişehir atelyesindeki staj müddeti zarfında stajiyerlere iki buçuk Hira yevmiye verilecektir. Müsabaka imtihanında kazanan talipler, Avrupadaki - tahsillerinin neticesinden sonraki mecburi hizmetleri hakkında Devlet Demiryol. ları İdaresinin isteyeceği şekilde taahhütmame vereceklerdir. Tahsil plânı : Altı ay Eskişehir atelyesinde staj, bir buçuk sene Av rupada İdarenin göstereceği fabrikalarda — staj ve lisan öğrenilmesi. İki buçuk sene de idarenin göstereceği teknikumlarda beş Sömestir- lik makine şubesini ikmal ve diploma alınmasıdır. Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demir - yolları Umum Müdürlüğünden ve İşletme Müdürlüklerinden ve Mü- hendis Mektebi Müdürlüğünden isteyenler tafsilâtı lâzime alabilir- ler x946» 413720 | Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri: Karaköy — Köpr bap Tel. 42362 - Sirkeci Mühürdar ade Han Tel, 22740 Z <. — Trabzon Fostal zı Pazar 12 de, Salı, Per- şembe 15 de izmir sür'at post- sı Cumartesi 15 de Mersin postaları Salı, Perşembe 16 da kalkarlar. Diğer postalar Bartın — Cumartesi, cır « şamba 18 de — Pazar, salı, per- şembe 9,0 da Mudanya — Hergün 8,20 da Bandırma — Pazartesi, çarşamba, salhı, per- şembe, Cumar- tesi 20 de Karabiga — Salı, cuma 19 da Ayvalık — Salı 19 da, cuma 17 de “Salı günü kal- kacak posta gi- diş ve dönüşte Lâpseki ve İm- roza da uğra- yacaktır,, Trabzon ve Mersin postaları « na kalkış günleri yük alınmaz. (1636) EDREMİTLİLERE İyi son modaya uygun ve aradı- ginız kumaştan giyinmek istiyor- sanız işte size bir adres Hükü- met caddesinde Altın Maka BEKİR YILMAZA gidiniz. — 7T80 Operatör - Urolog Dr.Mehmet Ali idrar yolları hastalıkları mütchassısı. Köprübaşı Eminönü han Tel; 21910 ğı'ı'fı'in vücudunuzun GÜZELLİĞİNİ TEMİN EDİNİZ/? Bu çok kolay bir şeydir! TURAN| ,sabunlarile her gün yapılacak, ypanyo hakiki bir güzellik banı yosudur “VERDA,, Tatlı ve haş rayihalı büyük-lüks şıhunu. “ROSEMARY,, Nazik cildler için geyel İâlil bisi farzda gül ile rayihalandırılmış sabun, BATH SOAP,, Kolonya suyu ile ihzar edilmiş boll (ve yağlı köpüklü sabun. “FATMA,, İdereli tuvalet sabunlarının en fazlar #ibara marhar olanıdır TURAN MAMULÂTI