29 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

29 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Halkevlerinde çalışma Anadoludaki Halkevleri hızlı hamlelerle ilerliyorlar, birçok yerlerde temsiller ve konferanslar veriliyor, sağlık teşekkülleri de köylülere yardım ediyorlar Afyon Halkevinde halk türküleri tesbit edilirken Afyon (Hususi) — Halkevi binasın- İa te Ikmal edilmiş ve güzel dekorlarla süs- lenmiştir. Ve komite muntazaman tem- Siller verinektedir. yal yardım komitesi 5 doktorun yardımı ile haftanın her gününde mec- cani muayeneler yaptırmaktadır. il şubesi için hazırlanan salon | Eski Türk an'anelerini toplamak ve yaşatmak üzere ayrıca bir komite da - ha teşkil edilmiştir. C. H. P. si Şuhut nahiye şubesi ta - rafından köylere Atatürkün büyük mikyasta fotoğrafları hediye edilmiş - tir. Bunlar köy odalarına merasimle ta- kıilmaktadır. Bahkesir Halkevinde temsiller Bahkesir Halkevinde Otello temsil edilirken Balıkesir (Husust) — İdman Yux-du-|l7 yıllık bir tarihçelerini yapmışlar - nun yıldönümü münasebetile Yurdlu gençler Halkevinde bir müsamere ver- r, bu müsamerede Dağ çiçeği adlı ir komediyi muvaffakıyetle lardır. Cençler bundan ünce güzel bir tablo ile müsamereyi açmışlar ve klüplerinin dır. Balıkesirde iyi bir mevkil olan yur- dun yıldönümünü kutlularız. Halkevin- de bu ay iki müsamere daha verilmiş- tir, Bunlarda da Ana, Otello ve Harman türküsü piyesleri iyi bir muvaffakıyetle başarılmıştır. Bandırma Halkevinde zehirli gazlar kursu Bandırma (Hususi) — Balıkesirden gelen kimyager Abdi tarafından Halk- evi salonunda açılan zehirli gaz kur » Su on gün devam etmiş ve bu kursa tirak eden Bandırmada mevcut bütün memurların hepsi imtihan neticesinde ehliyetname almak hakkını kazandılar, Bergama Halkevinde Bergama — (Hususi) Bergama Halkevi temsil kolu tarafından büyük bir müsamere yerilmiş ve bu müsa - merede Kozan oğlu piyesi gençler ta - rafından büyük bir muvaffakıyetle temsil edilmiştir. Urfa Halkevinde Urfa (Hususi) — Halkevinin hemen bütün kolları muntazaman çalışmak - tadır. Ayda bir vali Atıf Ulusoğlunun başkanlığı altında toplanan komiteler bir aylık mesaileri hakkında hesap ver- mekte ve ileride yapacakları işler hak- kında çalışma raporu hazırlamaktadır- lar. Zile Halkevinin köylülere yardımı Zile (Hususi) — Halkevi çalışmala- rma devam etmektedir. Ev sağlık ve soysal yardım kolu bir kilo devlet ki- nini satın almış, köycülük ve sosyal yardım şubelerinden birer âza ile sıh - hat memurundan mürekkep bir heyet marifetile köylere göndermiş ve sıt - malılara dağıtmıştır. İzmit Halkevinde İzmit (Hususi) — İzmit — Balkevi Bandırmada kursa iştirak edenler temsil kolu yakında halka (Gömdü - ğüm ©o cihan) piyesini temsil etmek ü- zere hazırlıklara başlamışlır. Halkevinde 2 senedenberi verilmek- te olan keman dersine ilâveten bir de bando kursu açılmıştır. Bu kursta ban- doya ait her türlü çalgılar gösterile - cektir. Diyarıbekir Halkevi binası Cumhuriyet bayramında açılacak Diyaribekir (Hususi) — Yeni ya - pılmakta olan Halkevi binasının önü- SON POSTA Sapanca inhisarlar memurunu kim öldürdü? İzmit (Hususi) — Sapanca inhisar- lar memuru Salih Yatık Şarkiye kö - yünde kahvede otururken meçhul şa- hıslar tarafından öldürülmüştür. Bu ci nayetin kaçakçılar tarafından yapıldı- ğı sanılmaktadır. Zabıta faillerin izi üzerindedir. Tah- kikata ve takibata ehemmiyetle devam edilmektedir. Çeşmede tütün mahsulü Çeşme (Hususi) — Bu sene her se- nekinden daha nefis tütün — yetiştiren Çeşme halkı tütünlerindeki baskı ar meliyesini bitirmiştir. Tütün bitiren halk kırlardan şehre ve piyasaya intizar etmektedir. Biyada kireççiler şehir haricine çıkarıldı Biga (Hususi) — Şimdiye kadar çarşı içinde satış yapan ve ortalığı toza dumana boğan kireççilerin dükkânları şehir haricine çıkarılmış, bu — evretle çarşı içinde çok fena bir manzara arz eden bu dükkânların mazarratından herkes kurtarılmıştır. Zonguldaklıların Amasra gezisi Zonguldak (Hususi) — Tayyare Ce- miyeti Şehrimiz şubesi bir deniz ge - zintisi tertib etmiştir. Bu gezinti Zonguldaktan Amasraya kadar uzamıştır. Vapurda güzel bir bü fo, bando muzika ve caz hazırlanmı Zonguldaklılar Amasra halkının can- karşılanmıştır. Vapur Amasrada üç saat durmuş, bu müddet içinde Zonguldaktan gelenler, çok eski ve tarihi ehemmiyeti hâiz bir kasaba olan Amasranın her tarafını, kalelerini, ipodromunu, eski devirlere işlerini inmekte aid harabelerini gezmeğe fırsat bula -|* bilmişler Samnısunda radyo salgın Samsun (Hususi) — Şehrimizde rad- yaya rağbet artmıştır. Bir çok evler ye- niden radyo almışlardır. Bazı ticaret - hanelerin radyo satışında gösterdikleri suhüulet en orta halli olanların bile ev- lerine radyo almalarına sebep olmak - tadır. Denebilir ki şehrimizde radyo ip- tilâsı vardır. Zile orta mektebinde Zile (Hususi) — İkmal mektebinin lâğvedilmesile yerine açıtan orta me tebe bu sene pek çok talebe kaydedil- miş ve talebe yekünu 210-220 yi bul - muştur. Birinci sınıfın fazlalığı dola; şube açılmak mecburiyeti hâsil olmuş, müdür Kemal bu ihtiyacı gözönüne a- Tarak derhal lâzım gelen tedbiri almış- tır. Muallim kadroları gelmiş, Tokat orta imektebinden Osman Nuri resim mu - allimliğinç, Sivastan Suphi de tarih muallimliğine tayin edilmişlerdir. müzdeki cumhuriyet bayramına kadar ikmali için geceli gündüzlü çalışılmak- tadır. Plânı Güzel San'atlar Akademisi fesörlerinden Arif Hikmet Oltay taı fından yapılan bu bina, doğu illerimi - zin en bi ve en modern binası o - lacaktır. Binanın localı ve balkonlu iki bin kişilik büyük bir sahnesi ve büyük bir balkonu vardır. Binanm arka tarafındaki hususi ida- reye ait park ta Halkevine ilhak edile- cek ve bahçe caddeye kadar uzatıla - caktır. To- Pazar Ola Hasan — Hasan Bey, evlâdım! Senin bana epey iyiliğin dokundu. senin , Ben de ona neyim var, neyim yoksa —— mukabil, ğim, Yalnız sen . “ mfacık bir aylık bağla. Ka bul mü ? çevirece - Diyor Ki: Hasan Bey — Hay hay, Bayan teyze ! Hattâ ister- sen, hiç aylık ta bağla - mam | de bana TAdapazarında bir Hava taarruzları karşı sında halka düşen vazife zmirde yapılan tecrübeler muvaffakiyetli neticeler verdi, şehir baştanbaşa Tecrübelerde büyük muvaffakiyet zifiri karanlığa gömüldü itfaiye şehri durmadan dolaştı ler gösteren gaz maskeli İzmir itfaiye efradından bir kısmı İzmir, (Husust) — Evvelki * gün şehrimizde gündüz ve gece hava taar- ruzlarına karşı yapılan tecrübeler bü- yük bir muvaffakiyetle neticelenmiş- tir. Harp zamanlarında şehirlerin hava taarruzlarına karşı alacakları müdafaa tertibatı, yapılan bu tecrübelerle sabit olmuştur ki, halkın göstereceği soğuk kanlılıkla ölçülecektir. Bu suretle ev- velki gün İzmir tam yirmi dört saat, taarruz ve müdafaa tecrübeleri müna- sebetile heyecanlı dakikalar yaşamış-| tır. Sembolik bir taarruzla başlıyan de- nemeler halkın ruhunu saran hava teh- Hkesini biraz daha heybetle tebarüz et- ş, halkımız tecrübelerin muvaffa- kiyeti için elinden geleni — yapmıştır. Müdafaa denemeleri de hakikaten iyi organize edilmişti. Geceleyin tayyareler ufukta görü - nünce projektörler faaliyete geçerek tayyarelerin seyrini takib etmiştir. Şe hir, alarm işaretiyle tahlike vaziyeti a- lınca ortalık zifiri karanlıklara bürün- müş, gaz maskeli itfaiye grupları ateş işaretine intizar etmiştir. Gece yardım teşkilâtı çalışmalarına üç ateş makinesi iştirâk etmiş ve şeh- rin her yeri emniyet altına alınmıştır. İşte bu sırada, yani saat onu yirmi da- kika geçe tayyareler kendilerini gizle- miye muvaffak olarak işaret bomba - ve bu bombalarla bir - ları savurm: Gencin muvaffakıyeti susi) — İstanbul 'at mektebi ta- nden Esat isminde bir genç gündüzün — gü- neşin — şuanından istifade etmek su- retile sinema oy- natmakta- dır. Yaptığı bazı husust tertibatla Güneşle — sinema günceşin ziyasını oynatan Esat b bir noktada tekâsüf ettirmekte ve bu su retle beyaz perde üzerinde pek vazih İgörülebilecek bir şekilde hayalleri ak- settirmektedir. Bu gencin yaptığı te - sisat Adapazarlılar tarafından hayret ve takdirlerle karşılanmıştır. Adapazarında resim sergisi Adapazarı (Hususf) — Sabiha Ha - İnim ilk okulunda alay kumandanı Ke- malin himayesinde ilk defa olarak bir resim sergisi vücuda getirilmişlir. Bu sergide muhtelif kimseler tarafından kara kalem, su ve yağlı boya ile yapıl- miş resimler teşhir edilmektedir. Ser- gi bir hafta müddetle açık bulunduru- lacaktır. Bigada yeni hir mektep Biga (Hususi) — Yenimahalle kö - yünde yaptırılacak olan asri bir ilk o- bunun inşası bir müteahhide ihale o - lunmuştur. likte taarruz imkânlarını fazlalaştırmi- ya gayret etmişlerdir. İlk işaret bombası onu sekiz dakikâ geçe Gazi bulvarı istikametine düş - müştür. Bu bombayı atan tayyare mevcudiyetini hissettirmeden ortadan kaybolmuş, bir dakika sonra Dara -« ğaç-Mersinli arasına ikinci bombayi Karşıyakanın üstüne savrulan bomba, projektörlerin takibi neticesinde hedefini bulmadan denize düşmüştür. Bu sembolik taarruz ve hakikf mü- dafa denemeleri tam bir muvaffaki -« yetle neticelenmiştir. En büyük korku olan yangın bombalarına karşı müdar faa şekilleri, vaktinde yapılan müdaha: le ile yangın çıkmasına mâni olacak savurmuştur. Haâdiseler £-4) Karşısındakd Düdüklü çöpçüler Bursa belediyesi çöpçülere biret düdük dağıtmış: Çöpçüler bundan düklü tencere görmüş- im ama, düdüklü çöpçü hiç görme- miştim, onu da göreceğiz demektir, * Parayı verenle, çöpü alan arasın: da fark kalmadı; her ikisi de düdüğü çalıyor. onun dü. düğünü çalanlar. ğünü çalmak istedikleri zaman da göp olup çöpçünün arabasına mı bi- mecekler ? .. Bursadaki çöpçü, İstanbuldaki çölğ çüye bakacak : — Ne geri adam, diyecek, kuru« nu vustada olduğu gibi hâlâ çöpçü) diye bağırıyor. Bursada herhalde çöpçü adedi çok az! — Nereden ? mi anladım.. Nereden anladığımı söyliyeyim : — Memlekette bir düdük buhra-, ni başgöstermedi ! * Mütenekkiren gezen çöpçüye: — Ne iş görürsün ? Diye sorarlarsa : — Çöpçüyüm ! Diyemiyecek, Çünkü ; — Çöpçü ! Demek yasak : Cebinden düdüğünü çıkaracak ve öttürecek. * Bir dostum sardu: — Bursa belediyesinin bu kararı- na ne dersin ? — Fevkalâde mükemmel, bilhas - sa benim işime yaradı. kul için 3000 lira tahsisat konmuş ve| — Bu yazıyı öonun sayesinde ya- zabildim.