4 Mayıs 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Mayıs 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Irak Hariciye Nazırı -memleketimizden ayrıldı SAÇ A K OO J KEE Ğ ae SND Y aa Trak Hariciye Na zırı uğurlanırken — Jİrak Hariciye Nazırı Ekselans Naci El Asil, bu sabah saat 9 da Toros ekspresi- he bağlı hususi vagonla memleketine dön —mek üzere şehrimizden ayrılmıştır. Muhterem misafir, istasyonda İstanbul — valisi Üstündağ, fırka kumandanı, Hari- —— Poliste : Maslak yolunda otomobil kazası Almanyaya ısmarlanan vapurlar Beyoğlunda Terazi sokağında kundura Cilik yapan Andon, nişanlısı Mari ile ve| Denizyolları fen heyeti reisi Server otomobille Sarıyere gitmiştir. Dönüşte | perşembe günü Almanyaya gidecektir. Maslak yolundan gelirken karşılarına çı- | Almanyada Krup müessesesine ısmarla- kan bir otomobil ile çarpışmışlardır. Bu | nan Denizyolları için 7, Akay için 2, İz- esnada Andonun ötomobili çukura yuvar- | mir körfezi için 2 ki cem'an on bir vapu- Janmış, hem nişanlısı, hem kendisi yara-|run makine aksamı tamamlanmıştır. Ge- lanmıştır. Çarpan otomobil hüviyetini | miler yakında kızağa konulacaklır. Bu vermeden kaçıp gitmiştir. Yaralılar teda- | yapurlardan başka Denizyolları için be- vi altına alınmışlardır. şer bin tonluk üç vapur daha sipariş edi- Dinamitle balık avlıyan bekçi | lecektir. Bugünlerde bir makinist heyeti yaralandı de Almanyaya gidecektir. Şimdi Alman- insep Siyas lesi bekçilerinden | Y*'da bulunan inşaiye mühendisi Mehmet Kemal Pdinımjlle balık avlâmağa hazır- | '© Tidecek mühendislere iltihak edecek. lanırken elindeki dinamit ateş almış, bek tir. Bunlar vapurların kızağa konmasına çi yaralanmıştır. Bekçi tedavi altına alın- ve makinelerin yerleştirilmesine nezaret ! mış, dinamitle balık avladığı için de hak | “deceklerdir. “kında takibata başlanmıstır. Denizyollarının yeni kadrosu Köprü üstünde bir motosiklet kazası| Denizyolları idaresinde yeni kadro - Kadrinin idare ettiği 2 numaralı bele- |num tatbikatına dün başlanmıştır. Açık- diye motosikleti köprü üstünden geçer- | ta kalan yedi memur Giresun, Mersin, Te ken Ahmet isminde birine çarpmıştır.Her | kirdağ; Gelibolu acenteliklerine tayin &- ikisi de yuvarlanmış ve yaralanmıştır. | dilmiştir. İlga edilen müdür muavinliğin ciyeerkânı, İngiliz büyük elçisi ve ataşekomersial — tarafından — uğurlan- Mıiştır. Bir bando muzika, Irak ve İstiklâl marş Tarını çalmış, asker ve polis kıtaları ihti- Tam resmini yapmıştır. AYA D aç n SOY Deniz işleri İ yapılmıştır. so N POSTA SŞ Elektrik şirketinin 3 milyun lirası Şirketi satmak için hü- kümete teklifte bulunuldu Ankara 3 (Hususi) — İstanbul elek- trik şirketinin İstanbullulardan mu- kavelename hilâfına fazla olarak al - mış olduğu paranın yekünu Nafıa Vekâleti tarafından tespit edilmiştir. Bu para üç milyon liradır Şirket bu parayı prensip vermeği kabul etmiş ve hakkında ihtilâf çıkarsa Şürayı Devlette tetkiki edilmiştir. Elektrik şirketi 1926 mukavelesi mucibince elde ettiği temdit hakların- dan da vazgeçmiştir. İstanbul elektrik şebekesinin satıl- ması hakkında hükümetimize bir tek- itibarile teferrüat meselenin de kabul Şehir işleri: Şehrin su işi için beş yıllık bir plân yapıldı Sular idaresi beş yıllık bir çalışma plânı hazırlamıştır. Bu plânn birinci kısmı terkos şebekesi bulunan yerlerde şebekenin tevsii, ikinci kısmı — terkos şebekesi bulunmıyan yerlerde yeni şe- beke vücuda getirilmesi, üçüncü kısmı terkos suyunun sevkine ait makine ve tulumbaların takviyesi ve tecdidi, dör düncü kısmı: belediyeye geçen — vakıf sularmın 1, beşinci kısm: bend ve çeşmelerin sıhhi bir şekle kalbidir. Proğramın | Haziran 937 den itiba- ren talbikine başlanacaktır. Bu muh- telif kısımlara ait işler müvazi olarak başarılacaktır. Şehrin terkas şebekesi bulunan kısımlarında mevcu! 'dar bo- rular geniş borularla tebdil edilecek ve şebeke bulunmıyan sahalarda ter - kös şebekesi vücuda getirilecektir. Muntazam bir plân dahilinde ve Yeni şebeke muntazam bir plân dahi- Hinde ve suyun tazyik ve kuvvetim a- zalimıyacak bir şekilde- yapılacaktır. Eskisi gibi her binanın kendi dahilin- deki enstelasyon işine sular ida ta- rafından müdahale edilmemekle bera- ber bazı apartımanlarda bilgisi lar tarafından yapılan su — tefrişatınım üst katlara suyun çıkmamasını intaç etmesi ve bu yüzden bir çok şikâyetle- Yaralılar hastahaneye kaldırılmışlardır. | den açıkta kalan Nihat ta Türkofis mü- Tabanca mantarları patladı dür muavinliğine tayin olunmuştur. Ba- | Beylerbeyindeki çocuk tabancalarına | 7! gazeteler ticaret şubesinin ve diğer şef mantar yapan fabrikada bir hâdise olmuş | liklerin de ilga edileceğini yazmışlarsa | tur. Dört kutu mantar masanın üzerin- | da bunlar doğru değildir. de durürken birdenbire ateş almış ve| Bütün memurların maaşlarından ten- patlamıştır. Bu patlamada masanın ya-| zilât yapılacağı fikrinden de Vekâlet sar- kınındaki camlardan birkaçı kırılmışsa | fınazar ettiği söylenmekledir. da hiç kimseye birşey olmamıştır Liman projesi tasdik edildi “TARIN Lâman işleri hakkında Ankaraya git - Kültür işleri: miş olan liman idaresi umumi müdürü ——— Rauf Manyasi dün şehrimize — gelmiştir. Vekil muallimler tetkik ediliyor | veni liman inşasına ait proje İktisat ŞVe- B Lise ve orta mekteplerdeki vekil mu- | kâletince tasdik edilmiştir. allimler hakkında Maarif müfetlişleri ta- | Trabzon limanının da hükümetçe satın rafından tahkikat yapılmaktadır. Bunlar | alınarak İstanbul liman müdürlüğüne içinde liyakatli görülenler tesbit ve asıl | rabtı kararlaştırılmış olduğundan Rauf muallimliğe tayin edileceklerdir. Manyasi yakında Trabzona gidecektir. Maarif müfettişleri bu maksatla mek- teplerde teftişler yapmaktadır. Teftişler.| Üniversitede: den sonra hazırlayacakları raporları Ve- kâlete göndereceklerdir. Yugoslav talebeleri üniversiteyi aSi gezdiler Şehrimizde bulunan — Yugoslavyalı talebeler dün Çapa kız muallim, Selçuk İ kız san'at mekteplerile üniversiteyi zi- yaret etmişlerdir, Rumt sena Arabi sone 1808 4 1856 Talebeler üniversitede çok samimi Nisan —| Resmi sene| — Kasım bir şekilde karşılanmışlardır. zi x 1W37 178 Talebeler Hukuk Fakültesini gez - mişler ve derslere girmişlerdir. memleketin — üniversitelileri mektebini de gezdikten sonra öğl meğini Galatasarayda yemişlerdir. Gece Galatasaray lisesinde misafir talebeler şerefine bir müsamere veril- miştir. Bugün misafir talebeler Boğaz- içinde bir gezinti yapacaklar ve e ye :eğini Beykoz klübünde yiyecet'ar - ir, Dost ticaret ye rin baş gösterdi sular idaresr bi fak olan su tefrişatını! mesini de düşünmektedir. mev- Proğramın üçüniü kısmında cut makineleri yenileme işteri de bü- yük bir dikkatle takip edileceklir. Bu meyanda terşih havuzlarındaki maki - tecdidi, Edirnekapı — civarında yeni bir depo yaptırılması — elektrikli sevk cihazlarının getirilmesi. mevzuu bahistir. Bay Prost geldi Şehircilik mütehassısı Prust Avru- padan şehrimize dönmüştür. Mi - sıs dün belediyede Vali ile görüşmüş ve hey'eti Tenniyede meşgul olmuştur. Mütehassısın bugünlerde — Ankaraya gitmesi muhtemeldir . Mumhane antrepoları yıktırılıyor Galatadaki Mumhane — anirepoları yıktırılacaktır. Buradaki esya, Topha- nedeki satış anbarına taşınacaktır. Sa- tış anbarı da Sirkecideki halı antrepo- suna nakledilecektir. KORRADO DRAM BEŞ PERDE Gedikpaşa, Azak sineması — Kuara- kaş ve arkadaşları tarafından 4 Mayıs Salı akşamı saat 21 de iNGİLTERE TACININ iNCİLERİ Fransa, İngiltere ve İtalyanın en bü- yük aktörleri, İngiltere Kralı S.M.VTinci Jorj'un taç giyme töreninde İSTANBUL ve dünyanın bütün büyük şehirlerinde | ayni zamanda güösterilecek olan bu mu- | azzam filmde rol almışlardır. la ehemmiyet verdikleri ve her yeni B 'yaptırdıkları malümduür. İstanbula gi- ren Türkler de evvelâ Mahmutpaşa hamamını bilâhare Beyazıt hamamını yaptırmışlardır. Bunu da diğer bir çok hamami; sson senelerde İstanbulda hamam sa; sının azaldığı bir halde bulunan hamamların adedi 30- 40 kadardır. Metrük hamam sa - hipleri arsasından istifade etmek gaye- si ile bu hamamları yıktırmak istemek- talebelerin diploma tevzi merasimi cu- martesi günü yapılacaklır. Maltepeden mezun olan talebelerle birlikte Kule- liden mezun olan talebeler bir hafta sonra Ankaraya gideceklerdir. namına Muharrir İskender Fahreddin tara- fından bu akşam saat 19.30 da İstanbul rad- yosunda (Amerikada Sosyal Yardım Teşki- İkta) mevzulü bir konferans verilmektir. tiyatrosunda Sekizinei'yi temsil etmiş olan San'atkâr Şadi 10 Mayıs pazar akşamı da Kadıköyünde Yeşilay gençler kurumu men- İstanbulda hamam sayısı gittikçe azalıyor Kiymeti olduğu için muhafa za edilen metrük hamamlardan biri tedir. Fakat eski eserlere kıymet ve « renler tarafından tarihi kıymeti haiz hamamların yıktırılması da muvafık görülmemektedir. Bilâkis, — muhafaza yoluna gidilmesi istenilmektedir. Müzeler idaresi terkedilen ve bu- gün bakımsız hale gelen hamamları saydırmağa teşebbüs ettirmeğe başla « mıştır. Bunların muhtelif pozlarda re- simleri de çıkartılmakta, kıymetleri bakkında malümat toplanmak'tadır. Bu suretle biy kitap vücuda getirilecek- tir. Pek o kadar kıymetli görülmiyen- ler, yani mimari ve tarihi kıymeti ha- iz olmıyanların yıktırılmasına müsaa - de edileceği sanılmaktadır. Maliye işleri : Kazanç tetkik komisyonları Kazanç vergisi tetkiki itiraz komisyon- Tarmın daha seri iş görmelerini temin Maliye Vekâleti yeni bir talimatname hazırlayarak Defterdarlığa göndermiştir. Bu talimatnameye göre tetkiki itiraz komisyonlarının — mesalsi hakkında her ay malmüdürleri bir cetvel tanzim ede- tek defterdarlığa göndereceklerdir. Bu cetvellerde bir ay zarfında komisyonun intaç ettiği işler, tehir ve talik ettiği iş- ler sebeplerile birlikte gösterilecektir. Defterdarlık bu cetvelleri Maliye Vekâ- leti varidat umum müdürlüğüne gönde- recektir. Bu suretle komisyonların mesai si daimi bir teftiş ve mürekabeye tâbi o- lacak ve işler daha seri görülecektir, taatine Sekizinci'yi bir kere daha decektir, Türklerin ötedenberi temizliğe faz- irdikleri yerlerde bol bol hamamlar şası takip etmiştir. Fakat yapılan bir istatistiğe göre neticesine — varılmışt İstanbulda son senelerde — metrük ——— Askerlik işleri : Yeni Harbiye talebeleri Kuleli askeri Jisesinden mezun olan Toplantılar : aa ee eai İskender Fahrettinin konferansı Eminönü Halkevi Sosyal Yardım Şubesi «Sekizincis Kadiköyde Geçenlerde Yeşilay menfaatine — Pransız temsil e- İstanbul Üçüncü İcra Memurluğundan: Cemalin tasarrufunda olup Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli bulu- nan ve tamamına 13470 lira kıymet takdir edilen Beyoğlunda Kâtipmustafaçe- lebi mahallesi Hocazade ve yeni sokağın da eski 13 yeni 17 No, ka sağ tarafı uh desinde ipka eylediği mükerrer 13 No, lu menzil sol tarafı mukaddema hastane elyevm Fanzu hastanesi arkası Pinati mektebi cephesi Hocarzade sokağı ile mah- dut apartımanın evsafi aşağıda yazılıdır. 17 No. apartıman: Karosimen bir antre, bir kapıcı odası. Bodrum: zemin çi - mento altı adet kömürlük #ltında bodrum temel katı vardır. Zemin kat: Birinci dalre bir koridor üzerine beş oda bir helâ zemini mermer banyo mahalli tesi « satı yoktur. Bu kısım bodrum katında dolaplı bir yemek odası, bir mutfak, kö - mürlük, odunluk, Birinc! kat: 2 inci daire: Bir koridor üzerinde ikisinin orta- sında kapı bulunan beş oda bir mutfak, bir helâ mevcuttur. İkli , daire ikinci dairenin aynıdır. Üçüncü kat: Diğer katların aynıdır. Dördüncü kat: Diğer dairelerin aynıdır. Beşinci kat: Karosimen bir koridor üzerinde karosi - men zeminli kapalı bir taras, bir çamaşırhane bir helâ beş adet mağaza arkada etrafı açık karesimen bir taras mevcuttur. Bina kâgir merdivenler kâmilen mo- zayik cephede çıkma ve abhşap kaplıdır. Elektrik, gaz ve terkos suvti - vardır. Umum mesahası 163 m? dir. Bundan 105 m? bina ve kalanı bahçedir. Evsafı yu- karda yazılı gayrimenkul tapudaki kaydında olduğu gibi açık arttırmaya vaze- dilmiştir. Arttırma peşindir. Artlırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhamme- venin $ 7,5 nispetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu - nüu hamil olmaları icap eder. Arttıma şartnamesi 12/5/937 tarihine müsadif çar- şamba günü Dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 14/6/937 tarihine müsadif Pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek, birinci arltırmada bedel, kıymeti muhammenenin "t 75 ini buldu- ğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü baki kal - mak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 29/6/937 tarihine müsa - dif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttıfma netice- sinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâskanu- Hunun 128 mecr maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerihin bu haklarını ve hu- susile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zar- fında evrakı müsbitelerile birlikte Dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi tak- dirde hakları tapu .sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından bariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Beledi rusumu ile dellâliye resmi ve vakıf icaresi bedeli müğayededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf icaresi taviz bedeli müşteriye aittir. Daha fazla malümat alma : istiyenlerin 984/1964 numaralı dosyada Mmevcut evrak ve mahallen baciz ve tak- diri kıymet raporunu görüp anlayacakları ilân olunur. (2504