19 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

19 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

© Kemal, İstanbul Beşiktaş eski Bu resimde yolunu kaybetmiş bir yolcu vardır. Can kurta- yan köpekleri onu arıyorlar, Siz de arayın, bakalım bulabile- cek misiniz? Cevaplar, 15 gün içinde TAN - Çocuk adresine gönderilmiş © Geçen Bulmacamızdan Hediye Kazananlar 8 Mart 188 tarihli mecmuaruzdaki, “Bilmece - Bulmaca” yı doğru halleden lerden hediye kazananların Hstesiz Birer “kesip yapıştırma” albümü kaza: sanlar £ İstanbul Pertevniyal sesi 03 İsme Koçkapan, Ankara Necatibey okulunda Ahmet Akçadoğun, Adapazarı Sabihaha. ün Ucokulu 417 Muzafler, Kayseri fzesi 583 Zihni Eren, Adana - Osmaniye 7 KA. murusani okulunda 108 Al Güleryüz. © Birer “resim örneği albümü” kazanan. hare « Kayseri lisesi 502 Muzaffer, Muğla orta okul fransızca inusllimi oğlu Afete Başke, izntep zerinde 860) oğan, Adana İnönü ilkokulunda 65 Os- İnan, Konya Kuz tatbikat okula 4 üncü m- a Açlan, İstanbul Vezneciler 6 inci 180 Naci Öztoprak, Eğirme Kaleli sil ückuku 186 Füin Baykal, Eski- ehir Sakarya okulu 528 Cenan Öncü, Çeri ilkokulu 280 Şükrü Biz, Birer “üüyük suluboya” karananları Ankara Harp okulu fenni vasıtalar ma İsinteti Nedim vamtasle Süleyman, İstan. bul Kasımpaşa Nalıncı yokuşu 64 muma- yada Serefmir Ayten, Fokal fikokulunde 32 Nesime Güldemet, Çerkesküy ikin 'da 163 Fehmi Arda, Adana Barıyakup mn hallet ümmi Sebri oğlu Y. Ziya Kum sel, Birer “Küçük mulubeya” karananları Karabük demir çelik fabrikasında ter. elman Nendet vasıtasle Cahit Tüzünkan, İstanbul Karaküy Fermeneciler 97 muma yada Haran, Konya orta okulu öğretmene İerinden Nazml ken Ayten Özek, Mersin Yoğurtpararında İstikl aşevinde Hubar- em, İzmit demiryolu Htüseüi Abdal oğ İ Sadullah © Birer “büyük kutu kalem boyasi" kaz eni Bereuma Zübeyde ilkokulu sekeri has. tahane cilt mütehemeni Kemal oğlu İsman Erensoy, Çorum orta alul #ürkçe mua. irer “küçük kutu kalem bayaa” kaza paran Balikesir Savaştepe Yatı okulu 904 Sa-| in Özgün, Gezlantep Karagöz caddesi gümrük sokağı ? numara Ahmet yayıtasla Mezerlk Sokağı numara 29 Hikmet, Maraş Özdek © eddesi 38 numarada Selman Yüksel, Ada- na Telgraf muavinin kazı Afife Ulak 6ğ- bu. Birer alam” kazananları Fatih Kıztaşı Selimet apartman Vedat, 20 inci iikokulda 63 Sevinç, Aksaray 97 numarada Musllâ, Eyüpsultan Arif Bayer, ecanhanesinde Hileeyin Cahit, Beyazıt De- İmieöz apartman Al Ertürk. Birer “Albüm” kazananları Bursada Tophane Orhangazi çıkmamı (40 numarada Türkün, İzmit Yukarıpazar Farm sokağı 4 sumarada Saffet Meriç, |Karkağaç Cümhuriyet meydanında berber. Hüseyin Alp, Kınalısda komiseri kız Şök İran, Ankara Yenişehir Emeller eaddesi AN, azm apartımanı Antalya hastahanesi idare memurunun! kazı Munttar Akiner, Malta Akpınar! csddesi Bakırcı Bayros oğlu A. Gürlenkır, Kayseri tsesi 18 Mehmet, Samsun Selâhi İye mahallesi Düz sokak 18 numarada Zeh- Ea Şakar, Afyonkarahisar Millet hamami, İmteteciri oğlu Ahmet. 4—— — TAN - Çocuk | Bilmece Kuponu Bilmece hal kâğıtlarile | beraber bu kuponun herhal: | de gönderilmesi lâzımdır. Kuponsuz gönderilen kâ- ğular gelmemiş addedi .—————ğ— Yazısız hikâye : ği Faydalı bilgil Şaşılacak Bir Buluş Biz beyazlar bilgimizle iftihar ede- tiz. Dalma siyahları, vahşileri hor gö yürüz. Halbuki onların da ne büyük buluşları ve marifetleri vardır. Mesele, Amerikada Kolumbiya de- İnilen bir memlekette yerli Hintlile- rin şöyle bir buluşları mevcuttur: Bu Hintliler, geceleri dışarı çıktık. ları vakit gözlerine bir nevi yağ dam İllatıyorlar. Bu yağ vasıtasiyle gece ne | kadar karanlık olursa olsun önlerin- deki bütün eşyayı, artalık aydınlık. mış gibi görüyorlar. Gözlerine damlattıkları bu yağ, görme sinirleri üzerine tesir ediyor İve gözün görme hastasını kaybettir. imiyormuş... İ Yazısız büyük hikâye ? li 2 | Çine Dair — Cenibt Çinde bir adam bir ev yaptırmış. Fakat duvarları aşağıdan Yukarı değil, yukarıdan aşağı inşa et- miş ve mükemmel bir ev meydana çıkarmış, Çinliler hastalanınca tabif dekter çağırırlar. Pakat gelen doktora he men para vermezler. Doktorlar hasta- la İyi edinciye kadar bedava tedavi etmiye mecburdurlar. Hasta ancak iyileşirme doktorun para almıya hak» ka olabilir! (Bu usul bizim memleketimizde de tatbik edilse ne iyi olurdu değil imi?. (PAN — Çocuk) Çinliler serinlemek için soğuk sey değil cak şeyler içerler. Akbaş Kaplan Kılığına Girince.. Sokakta nekadar çocuk varsa hepsini darmadağın etti. SEYYAH AMCA YAMYAMI NASIL KAPANA KOYDU? ADSL No. 72 Her Cumartesi Çıkar Çocuklara fıkralar : , BUGUNUN BÜYÜKLERİ : Tayyareci Mikael Gromov Mikael Gromov Sovyet Rus; en büyük tayyarecisidir. Bügün otuz dokuz yaşında bulunuyor Sayısız. muvaffakiyetleri vardır. Bunlar saymakla bitmez, En son ve büyük muvaffakıyeti iki arkadaşiyle beraber kutup yoluyla Amerikaya geçmesidir. Gromov asil pilettur. Maksim Gor- ki tayyaresini yapanların başında ge lir, bu büyük 1935 te büyük bir kaza neticesinde parçalanmış yan muşta, Fakat bereket versin, kl Gromov. © sıralarda rahatsızlanmış ve sefere iştirak etmemişti Dünya mesafe rekorunu kırmıştır. Yere İnmeksizin katettiği mesafe 12,000 kilometredir. Dünya mes fekoru 1932 de bir Fransız tayyare. isi tarafından 10601 kilometre ola» Fak tesis edilmişti. Ve hiç kimse bu rekoru geçmemişti Gromov büyük bir farkla yeni bir rekor kurmuştur Geçen Haziranda üç arkadaşiyle beraber Moskova — San Fransisco seferini muvaffakıyetle yapmış — ve şöhreti birdenbire bütün dünyaya yayılmaştır, Bu yolu yere inmeksizin 3 arkadaş 62 sentte geçmişlerdir. Bunun için birçok müşkül ve zor şartlarla çar pışmuşlardı Kanadada geçerken 5400 metre yüksekliğindeki dağların üstünden aşmışlar, rüzgârlarla, fırtınalarla sa- vaşmışlardır. azim tayyareci Gromov en bü- ve kahraman adamlar sırasına geçmiştir. Bu büyük kahramanın 19 nda bir oğlu var. Oğlu da babası Kibi tayyareel ve pilottur. Bu genç tayyarecinin de babasının. Yerine geçmesi beklenir değil mi? FB ekemelikten Kurtulmak İçin Eğer kekeme iseniz kurtulmak için Şu basit çareyi deneyin: Hergün beşi veya on defa; “Kralın kunduraları kurudur... cümlesini tekrar edin! Bunu on, “on beş gün tecrübe edin; kekemelikten kurtulursunuz! Bobi Polisi Nasıl Kafese Koydu ? İş eki , Z (yo: Annesi dün Neclâyı O güzel, parlak ayı, Oturtup kucağına Baktı güller bağına, Dediz “Çek çalışırsan; Mektebe alışırsan, Göve yükseleceksin, Her şeyi bileceksin... 3 — Babi polisi görünce hemen tersyüzü döndü ve kaçmıya başladı. Polis te arkasından habire koşu- du. 1 — Bobi sokağa “burunluk,, suz çıkmıştı. Necli da, anneciğim, Dedi, bir taneciğim; Daha uyurken sen, Her sabah erken erken Derslerime başlarım. Sever arkadaşlarım. Gülle, bülbül eşimdir, Kitaplar güneşimdir. dum, murta sepeti görünce rahat bir nefes alarak “kurtul. iye söylendi. uğunu görerek şaşırdı. Şimdi ona birşey yapamazdı. Bobi istifini İşte küçük yavrular, Kalmasın kafanız dar, Neclânin sözlerini İnsanlık özlerini, Kafanıza işleyin, Denizden genişleyin! A. R. Gencaydın