14 Mart 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

14 Mart 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

C. H. P. İçte çeki düzen yeleri de iştirak ediyorlardı. Meselâ Bütçe müzakereleri sırasında Suphi Baykamin Samed Ağaoğlu hakkında- ki ithamları çalışmalara bir yenilik YUKTTA OLUP BİTENLER idarecilerinin içlerini boşaltmalarına ve dertlere çare aramalarına yaradı. Disiplin ihtiyacı lk sözü Nüvit Yetkin aldı. Esasen Hafıf bır soguk algınlıgı yüzünden en beri sokağa çı mayan lnonunün evinin ka- pışım - enel Baş- kanı halen kızı ve torunla- rıyla birlikte Metin Tokerin Ayten sokaktaki 22 numa- ralı evinde kalmaktadır.- bu haftanın başında Pazartes günü saat beşbuçuktan ıtı— baren arka arkaya 13 kişi çaldı. Gelenler C. P. Merkez İdare Kurulu ve Meclis Grupu İdare Heyeti Üyeleriydi. —İlk — ziyaretçi Turgut Göle oldu. Onu Tu- ran Güneş ve - diğerleri ta- i. Misafirler, etrafın- da yeşil beyaz çızgılı is- kemleler dizili beyzı yemek masasının bulunduğu salo- na alınıyordu. İnönü, gelen- leri salonun kapısında kar- şılıyordu. Saat tam 6 da ar- tık başka gelecek kimse kalmadığı için beyzi masa- nın etrafında toplandı. Ka- sım Gülek İstan'bulda oldu- ğu için- yoktu. Kemal Sa- tırla Kemali Beyazıt teş- kilâttaki bir ihtilâfı hallet- mek için Adanaya gitmiş- lerdi. Orhan Öztrak ile E- man Paksüt ise hasta olduk- ları için — gelememişlerdi. Bir taraftan pasta ve bis- küilerle getirilen çaylar içi- lirken bir taraftan da ça- lışmaya başlandı. Toplantıya o gün karar verilmişti. — Meclisin tatile girmesinden sonra, partinin dahili meselelerıyle ve bün- yesi ile alâkalı projeler Ü- zerinde çalışmak imkânını daha çok bulan Merkez İ- dare Heyeti, ilk adımlan at- mazdan önce Genel Başka- nın ve Meclis Grupu İdare Heyetı üyelerinin de katıla- cağı bir toplantıda görüş teatisinde bulunmanın fay- dasız olmıyacağını — düşün- müştü. Toplantı sırasında H. clis Grupunun da bazı dertleri olduğu an- laşıldı. Grup İdare Heyeti. Büt- çe müzakereleri sırasında Mecliste C. H n eline geçen inisiyatifin muhafaza— sı ve bunun neticelerle de- ğerlendirilmesi — hususunda gerektiği — şekilde — hareket edilmediğinden — şikâyetçiy- diler. Meclis Grupu adına, kürsüye öyle hatipler çık- mıştı ki, meseleye — kâfi olmadığı ve kadar çalışmadıkları için en haklı nulması ve güzel müdafaa edilmesi dâvalarda bile ıyı bir netice almaya C. H. P. yi kuvvetlendirecekti. imkân kalmam | Ayten sokak numara 22 deki top- Bu fikre Merkez İdare Kurulu ü- lantı, bu gibi endişelerle dolu C.H.P. AKİS 14 MART 1959 vukufları mevzu üzerinde lüzumu getirmişti. Mesele birkaç güne kadar Vatan Cephesi için Telgraf ÖOrnekleri Otobüslere yapılını son zamlardan sonra yolcuların ekşiteceğine arttığını gorerek evelallah kalkındı- ğımıza iman ettim ve bu imanla 9 nüfus ailemle bir- likte Vatan Cephesine girdim. Allah sızı basımızdan eksik etmesin ve hepimizin yardımcısı olsun. Biletçi Osman Özçiçek P irine bile 390 a yükselirken nankör muhalefet saf- larında ömür çürütmenin manasızlığını anladık ve Vatan Cephesıne girerek kalkınmadan hissemize dü- şeni hak etmeğe karar verdik. eyfiyeti en derin saygılarımızla yüce katınıza arzederiz. 1083 arkadaşı adına Hacıköylü Rıza Pekyiğit C ebimdeki 85 kuruşla birlikte Vatan Cephesine ka- bulümü rica ederim. Allahın inayeti üzerimizde olduğu müddetçe hıç bır şey bizi yolumuzdan çevire- mez. Ellerinizden öperi Zühtü Özvatan Muhalefetın gözlerimizin önüne çektiği perde kal- kıp hakikat gün gibi ortaya çıktığı için 25 sene- beraber varlığımız lik partimizden ayrılarak 453 arkadaşımla Vatan Cephesıne katılıyoruz. Sağlığınız demektir, sağ ve var olunuz. Ocak Başkanı Mehmet Hasocak 946 da Demokrat, 1948 de Millet, ve 1957 de Halk Partilerinde çalıştım Şimdi de radyoda ismim okunsun diye değil, samimi olarak hizmet dilekleriyle Vatan Cephesine - kaydolundum. Allah bizi eninde sonunda muzaffer kılacaktır. Say- gılarımı sunarım 1956 da Hürriyet Kapı Kılıdı Tamircileri Cemıyetı Muhasip Üyesi Kadir Bil M uhalefetin vatan sathında yarattığı karanlık ha- vanın tesiriyle iyice bunaldığım için kapıcımın karısı ve kaynanası, komşunun ortanca kızı, asker- deki oğlum, merhum kocam ve diğer akraba ve taal lükatımla Vatan Cephesine girdim. Bana gönül fe- rahlığını veren siz büyüklerimin de muradınıza er- meniz için her gün dua ediyorum. Nefise Şenyurt Meclis tahkikatı tazelenecekti. Dâva talebiyle yeniden nın iyi ortaya ko- bu toplantıda bütün —meseleleri im etme isi» o gün kah- verengi elbisesi içinde pek hareketli ve heyecanlı gö- rünen Grup aşkan vekili tarafından — yapıldı. Nüvit Yetkinin ortaya koyduğu ilk mesele şuydu: Teşkilât kademelerindeki — idarecile- rin her meselede, kendi bat- larına ulu orta beyanat ver- meleri parti için faydalı ol- muyordu. Parti içinde de- mokrasinin her — kafadan ayrı ses çıkması demek ol- madığı artık — anlaşılmalıy- dı. Yetkin, alışkanlığın par- tide dısıplın diye bir şey bırakmadığını ve hatta çok zaman çalışmalardan bek- lenen neticelerin alınması- nı önlediğini, partinin umu- mı polıtıkasına zarar verdi- ğini — belirtt Söylenecek aykırı fıkırlere sahip, bulu- nanların bunu parti bünye- si içinde istedikleri gibi or- taya —atabileceklerini, bu tenkidlerden — ancak fayda mülâhaza edileceğini de ifa- de eden Nüvit Yetkin, teş- kilât mensuplarının diledik- leri gibi at oynatmalarının önlenmesini istedi. Toplan- tıya katılanların hepsi, Nü- vit Yetkinin sözlerine işti- rak ediyorlardı, hepsi bu gi- bi hareketlerin önlenmesi lüzumuna inanıyorlardı. Teş kilâtın da bu zarureti ka- layca anlıyacağı umularak» Merkezin bu isteğinin nazi- kâne ve mümkün mertebe yumuşak bir şekilde alt ka- demelere duyrulması karar- laştırıldı. Ulus meselesi undan sonra hazır bulu- nanların hepsinin yürek- lerini buran bir diğer me- seleye geçıldı Partinin kırk yıllık nesir organı Ulusun bugünkü Allardık hâli, par- ti üst kademelerini uzun zamandan beri üzüyor, fa- kat işi kökünden kesip ata- cak kati hâl tarzlarına ne- dense bir türlü gidilemi- yordu. İdarecilerinden bir- kaçı — hariç, — yazarlarının çoğunu bile memnun etm ten uzak tutumuyla Ulu- sun iktidara namzet bir partinin organı vazifesini göremediğinde herkes müt- tefikti.. Ulusa bir an önce düzen verilmesi zaruret- eki Nitekim Kurultaydan Önceki Parti Meclısı de meseleyi görmüş ve hal- li için Genel Başkana yetki vermişti. Ama o zamandan bu yana ya vakit müsaade etmemiş, vakit bulunduğu zaman ise Kasım Gülek bulunama- 11