14 Mart 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

14 Mart 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

salonundaki telefondan, kendisini a- rıyan gazetecilere hararetli bir bezik partisini yarım bırakmanın sıkıntısı içinde, C. P. den istifa ettiğin haber verıyordu Tokat mılletvekılı B Evet, istifa ettim. — İstifamı telgrafla bıraz evvel Grupa bildir- dim. Sebebi mi? Sebebi çok... Bir kere Tokattaki teşkilât Reşadıyede— kiyle geçirtemiyor. Tokat C. H. P. İl başkanı 1957 seçımlerınde aday yok- lamasını kazanamadı. Bu darbenin Reşadiyeden geldiğini sanıyor. Re- şadiyedeki İlçe teşkilâtına yapmadı- ğını bırakmıyor. Reşadıyelılerden de C. H. P. den istifa ederek D. P. geçenler oluyor. Başka partıye geç— mek rai ? Vallahi ben seçmenlerime tabiyim. Onlar hangi partiye geç- memi “*isterlerse o partiye geçerim..." diyordu. Ayten sokaktakiler bu istifadan, ancak toplantının sonuna doğru ha- berdar olabildiler. Onlar Tokatın bu kendi halinde milletvekilinin partiye sadakatından emin bulunuyorlar ve "yeşil oy hâdisesi"ni de bir dalgın- lıkla izah ediyorlardı. Nitekim Ke- ramettin Gençlerin Mecliste, Grup kararının eksine müstenkif rey kul- landığı anlaşılınca arkadaşları yakalamışlar, bu hareketinin sebe- bini sormuşlardı. O da "Vallahi kar- deşin», ne bileyim? Grup kararından haberim bile yoktu. Kendimce yeşil oy kullanmayı uygun gördüm" de- mişti. Bu sözler herkesi ikna için kâfi. gelmıştı. Hakikaten — Gençleri yakından veya uzaktan biraz tanı- yanlar için sebep maküldü. Tokatın bu 50 yaşındaki milletvekili etliye sütlüye karışmaktan pek hoşlanmaz- dı ve Grupun bu mevzuda karar al- dığı gün orada bulunmaması ihti- kuvvetliydi. Milletvekili - seçil- meden önce Ziraat ve arzuhalcilikle iştigal eden Keramettin Gençler ha- le» bir ev yaptırmakla fazlasıyla meşguldü ve Grup kararım bu yüz den duyamamış olması pek mumkun— dü. İşin tuhafı şu ki, Kerametin Genç- ler istifasından bir gün sonra Nusret Akın vasıtasıyla Başbakanla görüştü e D. acıbayram Ocağına 190 numara 1le kaydolundu. Şımdı Hü- seyın Balıkın durumu ha hu- susi bir ehemmiyet arzedıyord Hü- seyin Balıkın da Haysiyet Dıvanına şevki mevzuubahis degıldı vaziyetin ne şekilde inkişaf edeceği bilinmedi- ği için bir müddet daha beklenmesi uygun görülmüştü. Son zamanlarda kalkınmaya methiyeler yapan, kal- binin D. P. ile beraber oldugunu ve C. H. P. nin iktidara geçmesini te- menni etmediğini hem de Meclis Ko- misyonlarında açıklıyan Hüseyin Ba- lık, Kıbrıs meselesinde yeşil oy kul- landıktan so nra, ç n bö yle hareket ettiği kendisine rulduğu zaman i imsenin karışamıyacagını ve dileidiği gibi hareket edecegını söylemişti. Ama C. H. P. nin bütün hudutları aşan müsamahası, bu hal- AKİS 14 MART 1959 de dahi Haysiyet Divanı mekaniz- ması isletmeğe imkân vermiyordu. Haklı olmak kâfi değil İ nönünün başkanlığında — seçenin 8.30 una kadar süren toplantıda, Grupun. Meclis yeniden — çalışmağa başladığı zamanki faaliyeti için ya- pılacak nazırlıklar da görüşüldü. Bu mevzuda bilhassa aylar önce verilen, fakat bir türlü gündeme girmeyen tahkikat takrirleri üzerinde durula- caktı. Son olara Sup Baykamın hazırlayıp Grupa sundu S Ağaoğlu hakkındaki tahkıkat talebı de bunlar arasında ele alınacaktı. Üyelerin umumiyetle belirttiği te- menniler, "Dâvanın esasında ne ka- dar haklı olursak olalım, müdafaa- sında da 'becerikli olmalıyız" nokta- sında toplanıyordu. Son münakaşa- lar sırasında, bunun ehemmiyeti da- YURTTA OLUP BİTENLER plânının ana hatlarını tespit etmekle vazifeliydi. Bu haftanın başından be- ri İsmail Rüştü Aksalın başkanlığın- daki bir tâli komite, komisyonun ça- lışmalarını tezgahlan_ıakla meşguldü. Ayrıca İstanbul ve İzmirde bürolar kurulması düşünülüyordu. Yeni bina Bütün bu çalışmaların bir de yer bakımından rahatlığa kavuşması- nı saglıyacak teşebbüsün tahakkuk safhas girmesi, bu haftanın en hayırlı haberı oldu. C Merke- . P. zi, malım . mülkünü kaybettıgı 1953 yılından beri ilk defa bir gayrimen- sahibi olacaktı. Bunun bedeli, C. H. P. li milletvekillerinin zamlı ma- aşlarından partiye ödediği - sitlerle karşılanacaktı. 400 bin 1lira tutan bu meblag -geriye kalan 100 bin lira için bir yıl vadeli bono ve- rilecektir- hemen. Yeni Meclis kar- C. H. P.nin Genel Merkez binası Parası ha bariz şekilde görülmüştü. Meselâ Kıbrıs meselesinde Kasım Güle Necati İltere nısbetle mevzua çok daha fazla vâkıf Turhan Feyzioğlu, Bülent Ecevit gibi hatiplere — vakit bırakılmamış, onların kuvvetli mü- dafaasından layıkıyla istifade edile- mişti. Bunun için sözcülerin ihti- sas erbabının en vukufluları arasın- dan ve Grup İdare Heyeti tarafından seçilmesi ve bu seçimin önceden bil- dirilmesi esası üzerinde mutabık ka- lındı. Diğer cepheden de C. do- kümanlara dayanan ilmi çalışmaları geliştirecekti. Kurultaydan sonra ku- rulmuş olan komisyonlarla Araştır- ma Bürosu arasında sıkı bir işbirliği sağlanacaktı. Bilhassa 27 üyeli tisat ve Maliye Komisyonunun çalış- malarından çok şeyler bekleniyor- du. Komisyon bir iktisadi kalkınma D. P. sayesinde bulundu şısında dört katlı bir binanın satın alınmasına yatırılıyordu. Satış mua- meleleri tamamlanmak üzere olan ina. . nin yeni hüviyetinin ıcabettırdıgı çalışmalara müsait ge- nişlikteydi. Dörtyüz kişi alacak bır toplantı salonu ve Araştırma Büro- suna da yetecek odaları vardı. İkti- dara namzet parti, bu binada sistem- li bir büro çalışmasının maddi im- kânlarına kavuşmuş olacaktı. Bu neticeyi D. nin milletve- kili maaşlarına zam teklifi temin et- mişti. Bu teklifin temin ettiği daha başka faydalar da vardı. Meselâ mil- letvekilleri gene bu zamlardan par- tiye ayırdıkları paralarla teşkilâtın vasıta ihtiyacını da karşılıyacaklar- dı. Cipler şimdiden — 1ismarlanmıştı. Ayrıca, seçim — masrafları için ayın fonlar tesis ediliyor ve hattâ üstelik muvaffak olmuş talebelerin tahsille- 13