14 Mart 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

14 Mart 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

mıştı. Son olarak Kasım Güleke, ü- zerindeki hisseleri şirkette kimse- nin tek başına hâkimiyet sağlıyamı- yacağı şekilde- partililere dağıtması için mühlet verilmişti. Bu mühlet bittiğine ve Şirketin Umumi Heyet toplantısı da yaklaştığına göre, ar- tık masa başına oturup yeni statüyü tespit etmek lâzımdı. Bu hususlar gözden geçirildi ve Kasım Gülekin de hazır bulunacağı ilk toplantıda işin icraat safhasına geçilmesi karar- laştı. i edilen fikirlerden anla- şıldığına göre, safhada yapıla- cak şey, önce Meclis Grupunun elin- de Ulus için tutulan 170 bin liranın gazetenin sermayesine ilâve edilme- siydi. Gülekin elindeki hisseler de partılılere dağılınca, gazete bir şa- ıs malı değil, tam manasıyla bir hukmı şahsıyetm malı haline gele- O zaman idarede lüzumlu de- gışıklık de yapılacak gazetenin ba- Nüvit Yetkin Dert bir değil ki gina işten anlıyan ve partinin umu- mi politikasını kavrıyan kimseler ge- tirilecekti. Ama tabii bütün bunla- rın yapılabilmesi için işi biraz sıkı tutmak lâzımdı. Partinin bu mevzuda lâzım geldiği kadar enerjik davran- dığı ileri sürülemezdi. Ayten sokak toplantısında, neşir organlarıyla ilgili ikinci mesele ola- rak, Karagöz gazetesinin — durumu görüşüldü. Gene çok uzun zaman- dan beri partice çıkarılan bu küçük köy gazetesının geliştirilmesi lüzu- mu, son rultayda ısrarla belirtil- miştı D. P nırı her türlü imkândan faydalanarak — yüzbinlerle bastırıp bedava dağıttığı meşhur "Koylu ga- zetesi karşısında P. nin "Ka- ragöz"ü pek zayıf kalıyordu Bu ga- zetenin İstanbula nakli ve Ratip Ta- hir. Burakın idaresine.. verilmesi ka- rarlaştırıldı. Bu nakil için mali im- 12 Dost — Kazanmanın Yolu ale Carnegie'nin memleketi Amerika, en olmıyacak işleri bile belli bir usüle, metoda bağlayıp halletmek bakımından bütün dünyaya taş çıkartmaktadır Bu defa da, Orta Doğunun Amerikalı dostlaır adın- da bin teşkilat üşenmemiş, mılyanlarca dalar sarf ederek bir araştırma, yaptırmış, "Amerika Orta Doğuda aramış. eşkilât Amerika unıversıtelermden mezun kellerıne dönünce a, dünyaya -ve bu arada, küsüyorlarmış. kurulan - teşkilât, işsiz. Orta Doğ ulul lışmaya kayı l eşi Ame rikaya Dagun un Amerikalı Dostları a'unyann bu köşesin me kâfi — gelmeyinc Amerikanı, er, bu defa kendilerini yetiştiren memleketin aleyhine Amerkalı Dostlar işe İrandan başlamışlar 4 İranlı olduğ mezunlarının dilm dile yıl mezun olacak 96 talebeye şıma'ıa'en ve bunlarım ebea’ıyen Doğulu talebenın 1.478 i sevkedilecek — üniv iversite alınmış. Bu düşünen kafaların üşünü — sadeci kuşu siyasetini cereyanlarında ve sızlıkta aramak daha do, ne pahasına olursa nın dağıtacağı dolgun rinin — geleceğini tekrarlamaktadırl 'ar. düşürtmekten kânlar, gelecek toplantılara kadar tetkik edilecekti. Bir üçüncü mesele de Yeni Gün meselesiydi. Eskı Hür- riyet Partisi organının gene Anka- rada, Ulusun müstakbel halıne nis- betle daha popüler bir hüviyette neş- riyatına devam edebilmesi için, ser- mayesinin partice arttırılması pren- sip olarak kabul edildi. Basınla temas M üşterek toplantıya katılan C. H. P. liler, bir de bitaraf basınla temasın geliştirilmesi lüzumu üze- rinde durdular. Bu irtibatın icabet- tiği kadar sıkı tutulmaması, Za- man zaman Zararlı neticeler veriyor, parti aleyhine yanlış haberlerin çık- masına sebep oluyordu. Son defa da işte, ortada bir karar olmadığı hal- e, Hüseyin Balıkla Keramettin Gençlerin Haysiyet Divanına sevke- dildikleri yazılmıştı. Haber asılsızdı. Ne Hüseyin Balık, ne de Keramettin Gençler Haysiyet Divanına verilmiş değillerdi. Gerçi Mecliste, Grup ka- rarına rağmen Kıbrıs 'mevzuunda kırmızı değil de yeşil oy kullanan bu iki milletvekilinin Haysiyet Di- vanını boylamaları için kâfi — sebep mevcuttu ama C. nin ihtiyatlı idarecileri böyle sızıltılı işlerden hiç Haysiyet hoşlanmıyorlardı. Dı vanı mekanizmasını 1ş1etmek C . P. sullerıA arasında mevcut, degıld Ama meselâ Balık - Gençler hâdisesinde hur kadın muharrir Dorothy gören Ameriki yükseltilmıiştı'r. Am bu gençlerını Atlantik otesınde nın dostu endişesi, Washi iktidarlar - ve iktisadi sebeplere bağlamakla Asil sebebi olsun desteklemeye azmetmiş - olan maaşlı işler, acaba neden sevilmez?" sorusuna cevap mensupları eninde sonunda söyle bir hükme varmışlar: olan Orta Doğuli gençler memle- ıl bulamıyorlarmış. — Bulamayınca hükümetlerine ve Amerikaya- Thompson tarafından kazanm için en kestirme yolun OSİ iş bulmak olduğuna karar vermiş ve hem tarafından yayınlanan rapora fi rmalarının personeli ikada 0 iş bulamadıkları Hükümetin — verdiğe, maaş tıkları hayat tarzını karşılamağa larak yetiştikleri zannedilen kimse- dönmektedirler. Amerıkaa'akı Amerikan dostu kalmaları bu meselede de Amerıkalılarm dostlar, desteklıyenler aleyhme Dulles'ın meşhur Orta Doğudaki f kır gosterdıklerı anlayış- 'e bir rejimi her bir Amerıkalı— kaç İranlı genci memlekette- ngtondaki iktidarları Batılıların vazgeçirecektir? olduğu gibi, partinin umumi politi- kasına ve disipline aykırı — hareket edenlerin kendilerini Haysiyet Diva- nı Önünde bulmaları zarardan çok fayda getirebilirdi. Nitekim böyle bir karar alınmamasına rağmen, ba- sında iki milletvekilinin — Haysiyet Divanına sevkedildikleri haberinin çıkması büsbütün mesnetsiz değildi. Ama Ayten sokaktaki toplantıda bu nokta üzerinde değil, basınla daha sıkı temas kurulması, partiyle ilgili haberlerin gazetelere zamanında du- yurulması, gazetecilere — kolaylıklar gosterılmesı uzerinde dumldu Bu sayede bası ile alâkalı da P; haberlerin sıhhatlı bir şekilde çık— masının temini düşünülüyordu. arada Haysiyet Divanına sevk ha— berinin, Hüseyin Balıkta değil ama Keramettin Gençlerde nasıl üzüntü yaratabileceğini ifade eden — yufka yürekliler de çıkmadı değil... 25 yıl- dan beri cebinde C. H. P. üye kar- tım taşıyan bu kendi halındekı To— kat milletvekilinin asılsız bir haber yüzünden düştüğü durum, basınla sı- kı temas temini lüzumunu ispat için bir misâl olarak zikredildi. Kırmızı ve yeşil I şin bir hayli tuhaf olan tarafı şuy- i Ayten sokakta Keramettin Gençler hesabına üzüntü duyulurken, tam bu sıralarda ayni Keramettin Gençler Anadolu Kulübünün üst kat AKİS, 14 MART 1959