14 Mart 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

14 Mart 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 5, Cilt: XV, Sayı: 245 Yazı İşleri: Rüzgârlı Sokak — Ovehan Kat S Daire 7 Tel: 18992 P. K. 582 - Ankara are Denızcıler Cadd i 23/B Rüzgârlı — Matbaa Tel 15221 Fiyatı 125 Kuruş * Müessisi Metin Toker AKİS Neşriyat Ltd. — Şirketi - adına İmtiyaz — Sahibi ve — Neşriyatı fiilen Ü mesul - Yazı Işlgrı' Müdürü Kurtul ALTUĞ * Umumi — Neşriyat ğl/[üdürü Hamdi AVCIOĞLU Karikatür TURHA Fotoğraf : Hüseyin EZER Ege AJANSI Associated Press Türk Haberler Ajansı * Klişe : Doğan Klişe Müessese Müdürü: Mübin TOKER * bone şartları : (12 nüsha): 12.50 lira (25 nüsha): 25.00 lira 1 senelik (52 nüsha): 52.00 lira *& İlân şartları : Santimi : 8 lira 8 renkli arka *kapak: 750 lira İlân — İşleri Şark Reklâm Tel: 18173 — 11898 — 19214 * Dizildiği ve — Basıldığı yer : Rüzgârlı Matbaa — ANKARA : 15221 Basıldığı tarih: 12.3.1959 Kendi Aramızda Sevgili AKİS okuyucuları akara Toplu Basın Mahkemesi bu haftanın ortasında Çarşamba gü- nü son derece büyük bir alâka ile takip edilen bir dâvayı karara bağladı ve meşhur Amerikalı gazeteci Pulliam'm bir makalesini iktibas eden Ulus gazetesinin halen Ankara Cezaevinde bir başka mahkümiye- tinden dolayı yatan yazı 1şler1 müdürü Ülkü Armanı 16 ay hapse mah- küm etti. Ayrıca Ulkü n 4000 lira para cezası odeyecek ve Ulus bir ay kapatılacaktır. U_lusun mahkümiyetine sebep bu dâvaya benzer üç diğer dâvaya İstanbul Toplu Basın Mahkemesinde bakılmak- tadır. Pulliam'ın makalesini iktibas eden iki gazete ve bir derginin me- sulleri bu dâvalarda sanık mevkiini işgal etmektedirler. Bunların ara- sında Ahmet Emin Yalman ve Falih Rıfkı Atayın da bulunması, dâ- valara duyulan alâkayı artırmaktadır. Hele şimdi Ulusun Hemen he- men ayni iddialarla acılan dâvadan mahkümiyet kararı ile çıkması bütün dikkati İstanbul Toplu Basın Mahkemesinin vereceği kararlar üzerinde toplamıştır. * D . P. propagandacılarının Menderesin Londra dönüşünden sonra dört elle sarıldıkları bâtıl itikatlar ve din temalarını işleyen büyük kampanya, bu haftanın ortasında daha da hızlandırılmış bulunmaktadır Ramazan ayına girilmesiyle, propagandaların as usullerle daha da geliştirileceği şüphesizdir. İktidar . Muhalefet münasebetlerin- deki gerginliği daha da artıracağa benzeyen bu faaliyetle D. P. nin han- gi hedefe erişmek istediği malümdur. Fakat inkılâp prensıplerıne can- dan bağlı Muhalefetin, bu propagandalar karşısında cidden üzüntü du- yan büyük tarafsız kutlelerın ümitlerini üzerinde toplamakta devam ettiğinden şüphe edilemez. Yeni tarz propagandanın tehlikeleri, ergeç kendisini gösterecek ve bu yola güvenenler bir çıkmaza girmiş oldukla- rını farkedeceklerdir. Bu sayımızda D. P. başlıklı yazıda, iktidarın me- todlarının bir hikâyesini bulacaksınız. * V ali Foot ve Makarios ile birliktte müstakbel Kıbrıs Cumhuriyetinin temellerini atmakla meşgul bulunan Dr. Fazıl Küçük bu haftanın ilk günlerini Ankarada geçirdi. Kuçükün Ankaraya niçin geldiğini ve ne aradığını, Kıbrıstaki son hâdiseleri ve bir esrar perdesi arkasında gizlenen tedhişçi Albay Grivas'ın iç yüzünü Kıbrıs başlığını taşıyan ya- zımızda zevkle takip edeceksiniz. * B u haftaki başyazımızı Turhan Feyzioğlu yazdı. "Niçin Kırmızı Oy?" başlıklı yazısında Turhan Feyzioğlu, Londra anlaşmalarının hukuki yapısını ortaya koymakta ve C. H. P. niçin mevzu hakkında Mecliste kırmızı oy kullandığını izah etmektedır * ndördüncü Kurultaydan sonra yeni bir çalışma ve teşkilâtlanma devresine giren C. H. P., tçe müzakereleri dolayısiyle mecburen hızını kaybeden faalıyetine eski sür'atini kazandırma yollarını aramak- la meşguldür. Bu iş ıçın evvelâ evin içine bir çeki düzen vermenin lüzu- muna inanan C. H. P. idarecileri hemen kolları sıvamışlardır. Grup İda- re Heyeti ve Merkez İdare Kurulunun bu maksatla İnönünün başkanlı- ğında yaptığı bir müşterek toplantıda dertler ortaya dökülmüş ve der- man aranmaya başlanmıştır. Bu toplantının tafsilâtı C. H. P. başlıklı yazımızdadır. * V atan Cephesi için telgraf örnekleri" müsabakamızdan okuyucuları- « mızın pek hoşlandıklarını aldığımız mektuplardan anlıyoruz. Bu sayımızda gelen örneklerin en güzellerinden bir kısmını neşrediyoruz. Telgraf örneklerine okuyucularımız diledikleri imzayı atmakta serbest- tirler. Ancak bize gönderdikleri mektupta isimlerini ve açık adreslerini mutlaka yazmalıdırlar. Bu şarta riayet etmiyenlerin gönderdikleri ör- nekleri, gelmemiş farzettiğimizi bir defa daha hatırlatırız. Saygılarmızla AKİS