25 Haziran 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

25 Haziran 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

YURTTA OLUP BİTENLER ye sordu. Alican bu e de lastikli bir cevap vermekle yet — Hele kabul etsin de, sonra.." Arkadan devam etti: ondan "— Benim kanaatime göreC.H.P siyasi şartların hususiyeti bakımından hükümeti kurmak hususunda avan- tajlı bir durumdadır. Bu durumu buh- ranı hâl yolunda kullanırsa ne âlâ, ne- tice alınır. Avantajları partileri par- çalamak yolunda kullanırsa i müspet netice alınmaz. Bir gazeteci bir başka sual sordu: — Başbakanlık için teklif aldınız mı?" Alican ayni asık çehre ile: Şartlarım onlara göre değil" cevabını verdi. Sonra da gazeteciler- den ayrıldı. Saat 10.19 da gazeteciler asıl bek- lediklerinin geldiğini gördüler. 51824 plâka sayılı bir Chevrolet İnönü ve Aksalı Çankayaya getirdi. Lüks Chev- rolet, Aksalın hususi arabasıdır- hiç durmadan gazetecilerin yanından geç- ti. Basın mensuplarının gördükleri, İ- nönünün zarif selâmıydı. Müstafi Başbakan İsmet İnönü ve C, H. P. Genel Sekreteri İsmail Rüştü Aksalı Köşkte Nasır Zeytinoğlu Başyaver Kadri Erkek karşıladılar. Cumhurbaşkanı kendilerini bekliyor- AKİS, 25 HAZİRAN 1962 du. Devlet adamları kapalı kapılar arkasında uzun uzun konuştular. İnö- nü meseleyi izah ettikten sonra bu işi bu şartlar altında yürütemeyeceğini tekrarladı. Saat 10.50 de yalnız İnönüyü taşı- yan otomobil Köşk nizamiyesindeydi. Aksal içerde kalmıştı. Gazeteciler a- rabayı durdurdular. C. H Genel Başkanım sual yağmuruna tuttular. Neler konuşulmuştu? İnönü tekrar Başbakan olacak mıydı? Koalisyon kaçlı olacaktı? C. H. P. şartlarından geri dönecek miydi? Ak saçlı lider bütün bu sualleri dinledi, sonra kesin ve kısa bir cevap verdi: "— Ben fikrimi yazılı olarak ver- dim.." Gazeteciler gene sual sorunca da: Başka söyleyecek bir şeyim yok" deği ve araba hareket etti. Ba- sın mensupları İnönünün mütebessim selâmına mukabele ettiler. Bir başka kanat İnönünün otomobili Çankaya sırtını inmeğe başlarken bir başka otomo- bil nizamiyeye giriyordu. Bu Genel Başkanı Ragıp Gümüşpalayı getiren vasıtaydı. Gazeteciler ona da hücum ettiler. Pala Paşa pek düşün- celi ve biraz da şaşkındı. Gazetecile- re: . M. inde Koalisyon için kulis faaliyeti yapılıyor Al takke, ver külah — Şimdi beni rahat bırakın, dö- nüşte konuşuruz" dedi. Araba hareket etti. Tam bu sırada biraz evvel İnönüyü götürüp geri gelen şık Chevrolet bu defa içinde C. H. P. Genel Sekreteri olduğu halde Çarakayayı terkediyor- du. Aksala da ayni sualler bir kere daha soruldu. Genel Sekreter, Başba- kanlığı kabul edip eimeyedeği şeklin- de ae bir suale : — Söyleyecek hiç bir şeyim. yok. Başbakanlık içip, bir teklif vaki değil- dir" diyerek cevap verdi ve uzaklaştı. Aksalın Köşkü terk edişinden 10 dakika sonra Bölükbaşı arzı endam etti. 11.28 de Nizamiyeye giren Bö- lükbaşının yanında Hüseyin Ataman bulunuyordu. Bölükbaşı gazetecilere evvelâ bir "müsaade buyurun" çekti, sonra da: "— Hiç bir şey bildiğim yok davet etmişler, icabet ediyoruz" dedi ve ne- şeli, bir şekilde — Ne kadar sabırsızsınız, çıkar- ken konuşuruz" diye ilâve etti. Gümüşpalanın Gürsel ile mülaka- tı 11.50 de bitti. O saatte Gümüşpala gazetecilerin arasında kaldı ve sualle- ri dinledi. A. P. nin başının suratı pek asıktı. Bütün sualleri: "- Söyleyecek hiç bir şeyim yok" 13