25 Haziran 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

25 Haziran 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

Talât Aydemir - Gökhan Evliyaoğlu Yeni ikili YURTTA OLUP BİTENLER kendi gazetesine verir- vs bu defa, -kendinizi sıkı tutunuz- eski M. B. K. cıları tehdit etti: .bazı Temellilerin hal-i pür- mealini 22 Şubat gecesi gördük. Teh- likeli şakalar yapanlar, her silahın geri tepebileceğini hiç hesaba katmı- yo . 2 Şubatçılarla Teni İstanbul ko- lınmıs olduğu intibaını verdi: rada, bir veda yürüyüşü yapan Har- biydiler sokakta rastladıkları (o eski kumandanları Talat Aydemiri selam- layarak Ankaradan ayrıldılar. Bu manzara karşısında Aydemirin karısı ağlıyor, vazifeliler ise resim çekilme- sini önlemeye çalışıyorlardı." ön aynı sayısında "Soyut demok- rasiye taraftar Halk Partisi çevreleri Demokrat Parti mirasçılarından çok daha az namuslu olmak tehlikesiyle Bizi hangi idareye lâyık buluyorlardı! Bütün Türklerin, Kuvvetlerin ülkücü mensuplarının vesika şu anda yayınlanmış bulunuyor. bilhassa memleket aydınlarının ve Silahlı ibretle okuyacakları Vesika sadece ibret- bir le değil, dehşetle de okunacaktır. Bu, 22 Subaltçıların prog- gerilmişler. takdirde bizi, önüne gözler Talât Aydemir tarafından -evel, bütün yan bu zihniyetin dün basarı kazanamadığı gibi yarın da büs, daha da bulacak ve süratle perişan olacaktır. Ama, yol hesapsız boş ve edilebiliyor 1 — Teşrii organ olarak Güven- lik Konseyi adı altında asker -sivil karışımı 25 kişilik bir İhtilâl Konse- yi kurulacaktır. Bunların beş tabii Üyesi E. Reisi, dört kuvvet kuman- danı olacaktır. Bu konseyin bütün Üyeleri memur statüsüne tabi ola- caktır. r müddet sonra Milli bir Meclis kurulacaktır. — Milli Meclis kooperatif ka- rakterde olup vilayetlerin nüfusuna göre tanınacak kontenjana göre iki dereceli olarak seçilecektir. 4 — Bakanlar Kurulu (Hükü- met) tamamile memleketin en seç- kin sivil kişilerinden Konsey tara- fından seçilecektir. AKİS, 25 HAZİRAN 1962 basarı kazanması ihtimali yoktur. ilk andan memlek mut — Askerler hiç bir suretle sivil delimi icrayı vazifede kullanılma- yaca # — “ Bilâhare Kemalist umdelere göre bir parti kurulacaktı 7 — Ihtilâlin yapılımda rol a- lanlar aynı rütbeleri muhafaza et- mek sureti ile ihtilâlin emniyet ku- şağını teşkil eden kilit başı nokta- larda kalacaklardır. 8 — 27 Mayıs İhtilâl tasarrufla- rına mümkün olduğu kadar dokunul- mıyacaktır 9 — Eski Milli Birlik Komitesi üyeleri 37 kişi olarak kabul edile- cektir, 14'ler yurda getirilecektir. İçlerinden seçilenlere Milli Mecliste vazife verilebilecektir. Böyle etin bütün kuvvetlerini yaşatamadığımız çıplaklığıyla Türkleri, bir Hotanto kabilesi sa- karsısın- açacağı ıstırabın, göz yası ve kanın derecesi takdir 10 — NATO, CENTO devletleri camiasındaki ve beynelmilel otaah- hütlerde hiç bir değişiklik oolmıya- caktır. 11 — Silahlı Kuvvetlerde hiç biri surette toptan büyük bir tasfiye ha- rekâtına gidilmiyecektir. Hierarşik sisteme tam manasile riayet edile- cektir. 12 — Eminsular, İnkılâp hizmet- lerinin kilit noktalarında çalıştırıla- caklardır. — Yeni Anayasa yapılacak ve aykırı kanunlar kaldırılacaktır. 14 — 27 Mayıs ihtilâlinin tahak- kuk ettiremediği bütün köklü re- formlar sırası ile ele alınarak tahak- kuk ettirilecektir.