25 Haziran 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

25 Haziran 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

Muhiddin Güven İkbal tatlı şey! m binerek evine döndü CcC. Bakanlarının daha rahat bir halleri ard Bazı Bakanlar ise, si- dılar. Lisanı bilmiyorlardı da.. O gün Mecliste konuşulan tak konu koalisyondu. Milletvekilleri grup- lar halinde toplanıyorlar ve Hükümet buhranının tartışmasını yapıyorlardı. İçlerinde bu defa kaşarlanmış bir ga- zeteci de vardı. Ahmet Emin Yalman. AKİS, 25 HAZİRAN 1962 Kayseri dönüşü naibiz o yokluyordu. A.P.li ve C.H. P. liler yaşlı gazete- ciyle sohbet ederken A. P. li Rifat Öz- Halük Nurbakl A. P. li arkadaşları- na: — Aman treni kaçırmayın. 27 Mayıstan evvel İsmet Paşa Demok- ratlara böyle devam ederseniz sizi ben bile kurtaramam demişti. Şimdi ben de size söylüyorum. Bu defa sizi Nur- baki bile kurtaramayacak”" dedi. Müf- rit A. P. li Öztürkçine bu sözlere pek kızmış olmalı ki Ahmet Emin Yalma- na hitaben konuştu: "— Ahmet Emin bey, Ahmet E- min bey size söylüyorum. Bunu aynen yazabilirsin. Bu parlamentoda tam bir tesanüd halinde memleket men- faatlerini her şeyin üzerinde tutan bir başka siyasi teşekkül yoktur." Birden sesler kesildi. Herkes Ah- met Emin Yalmana döndü ve cevabı- nı bekledi. Yalman evvelâ Öztürkçine- nin Wee eğen müstehzi yüzüne baktı "— Beyefendi ben söylediğinizin aksini ifade etmek üzereydim" dedi. A. P. li müfrit Öztürkçine şaşkın şaşkın etrafına bakarken Nurbaki kahkahayı salıverdi ve : medim mi artık sizi Nurba- kibile mma " dedi. İnönunün, Kabineyi kurmaktan vaz- geçtiği ve bunu Cumhurbaşkanına bildirdiği günün, ertesiydi. Meclis kulisinde oturan milletve- killeri ham konuşuyor, hem de dur- mamacasına bir şeyler ( içiyorlardı. Kahveci Haşim kan ter içinde dilek- leri yerine getirmeğe (çalışmaktaydı. Bir ara kalabalık bir gruba götürdü- gü çay ve kahveleri bıraktı, masuma- ne, boynunu büküp bekledi. Millet- vekilleri şaşırdılar. Anlayamamışlar- dı. Birisi sordu: — Ne o Haşim, hayrola?" Haşim aynı masum tavrıyla ce- vap verdi: — Beyefendi affedersiniz.. Para- ları peşin alıyorum, hatta borçları da tasfiye ediyorum.. Eee, insan hali bu!" Mecliste, A. P. nin diğer partilerle birlikte koalisyon yapıp o yapma- yacağı, Hükümeti kurup kurmıyaca- gı tartışılıyordu. Bir milletvekili: CEMİYET " — Belki de kısa zamanda kurar- lar, şu işten kurtuluruz" dedi. Muğla milletvekili Turan Şahin a- tıldı: — Bu işi onlar çok daha fazla u- zatırlar. Bakanlık için seçecekleri a- damların kafataslarını ölçüp biçme- leri üç ay sürer...." 31