22 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

22 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

6 — Tarafsız dış politika elem NATO ve CENTO başlıca hücum konusudur Ele Alınan Sınıflar, Tabakalar ve Meseleleri 1 — İşçi Sınıfı : "Bizim Radyo" sadece işçileri- mize hitap ederken komünistlikten bahsetmektedir. İşçi sınıfına, siyasi doktrin olarak komünistlik tav- siye edilmektedir. "Komünistlik halkı sevmek, ileri ve haklıyı savunmak, yurtsever oOolmaktır" o (1.8.1962). "Nerede Türk İşçisi varsa, orada Türk Komünisti de vardır" (9.8.1962). İşçi oTürkiye İşçi Partisine gir- meye ve faal olarak orada çalışmaya itilmektedir. "Türkiye İşçi Partisi görüşleri ile asıl Demokrasinin savunucusudur" (31.8.1962). "İş, bu politikayı, bu sa- vaşı daha şuurlu bir sekle ulaştırmak için sendika- ların Türkiye İşçi Partisini desteklemesindedir" (17.8.1962) 2 — Köylü — "İlericiler" köylere girmeye, köylü- ler ise açıkça isyana, ayaklanmağa davet edilmekte- dir. Tarım işçileri, işçi sınıfının bir parçası addedil- mektedir. Köyle alakalı her konu, ancak tahrik açı- sından ele alınmaktadır. Meselâ, köylülerin kendi su- larım getirme ve yollarını yapma işlerinde o çalıştırıl- maları kararını "Bizim Radyo" söyle tefsir etmekte- dir: "İşsiz köylüler gönüllü diye çalıştırılacak, bun- lara Amerikanın istihsal fazlası (yardımından senelik konserve gıdaları verilecek Yani ücret ödenmeyecek. tir. İşiz köylüler boğaz tokluğuna (o sömürülecektir”". (8.3.1962). "Günün birinde bir silâhlı köylü hareketi patlak verebilir. Bana kalırsa verebilir sâdece değil, böyle bir hareket patlak verecektir de. Elbette Anadolu- nun her yanında değil. Ama bir mıntakada, yahut bir kaç mıntıkada böyle bir hareket beklenebilir". (29.8.1962). 3 — Öğretmenler, memurlar, subaylar : Köylüye ağalar ve çiftlik memurları, işçiye özel teşebbüs düş. man gibi gösterildiği gibi memurların önüne yüksek memurlar, subayların önüne generaller oparçalanma- sı gereken kimseler olarak atılmakta, bunların mem- leketi sattıkları ilân edilmektedir. İkide bir memur- ların tasfiye edileceği, memur ve subay haklarının yendiği söylenmektedir. 4 — Mutu azınlık : Bunlar, yok edilmesi gereken alçak burjuvalardır. "Bizim adyo"ya göre Mutlu Azınlıkın tarifi oboldur. "Şehirlerde esnaflar, atelye sahipleri, küçük - büyük tüccar, büyük ithalatçılar, üyük ihracatçılar, milli sanayiciler, obankerler" (8.8.1962). "Hükümetin ai o tutan, sömür- gecilerle ortaklaşan menfaati a "Mecliste, Senatoda duruma hakim olanlar" “da, 8.1962) Seçilen Tahrik Konuları 1 — Komünist düşmanları : Radyoya göre, ko- münist Türkiyenin düşmanı değildir. Asıl, memleke- tin ilerlemesini isteyenlere karşı komünist diyenler ürki i ü "Her şeye komünist damga- işlerini keyiflerince o görebil- mek için komünizm tehlikesini dillerinden odüşürmü- yorlar 2 — Desteklenecek hareketler : Her türlü grev, işçi hareketleri, öğrenci gösterileri, yürüyüşler, "Mü- şerref Hekimoğlunun tavsiyesi hepimize parola olma- lıdır. Müşerref Hekimoğlu diyor ki: Kanunların Mec- M. A. Aybar - M. Hekimoğlu - D. Avcıoğlu Kuzey ikliminin sevgilileri lise verilmesinin yaklaştığı şu sırada işçilerin hakla- rı için savaşı hızlandırmaları, gösteriler ve protesto- larla Meclise mebuslara baskı yapmaları gerekir" (29.8.1962) Tutulan şahıs, gazete, dergi ve müesseseler 1 — Tatulan şahıslar : Mehmet Ali Aybar, Mü- şerref Hekimoğlu, Tahir Öztürk, Orhan Erkanlı, Or- han Kabibay, Tekin Avcı, Melih Cevdet Anday, Erdo- gan Başar, Rıza Kuvas, Yunus Koçak. — Tutulan gazete re dergiler : Vatan, Öncü, 2 Yön (dergi). 3 — Tutulan müesseseler : Türkiye İşçi Partisi, Temel Hakları Yaşatma Derneği, Yapı - İş Federas- yonu, Lastik - İş, Ereğli, Yapı İşçileri, 14'ler. Çatılan şahıslar, gazeteler, dergiler ve mües- 1 — Çatılan şahıslar : Cemal Gürsel İsmet İnö- nü, Ekrem Alican, Turhan Feyzioğlu, Bülent Ecevit, Ferit Melen, Fethi Çelikbaş, Muhlis Ete, Mehmet İz- men, F. K. Gökay, Sahir Kurutluoğlu, F. Cemal Erkin, Necdet Uğur, Seyfi Demirsoy, Vehbi Koç, Kazım Taşkent, Şefik İnan, Muzaffer Sarısözen, Alpaslan Türkeş, Cavit Oral, Kasım Gülek. Patrik Athenago- ras. 2 — Çatılan yayın organları : Tutulan üç yayın organından gayri bütün basın gününe göre yerilmek- tedir. Bunlar iki çeşit hücuma maruz bırakılmakta- dır. Yeni İstanbul, Zafer, Son Havadis tipi gazeteler ırkçılık, turancılıkla itham olunmaktadır. Diğer tip gazeteler anti komünist, amerikalıların ve büyük ser- mayenin, memlekete hakim politikacıların emrinde- dirler. 3 — Çatılan müesseseler : C.H.P., Y. T. P. C.K.M.P, A. P, Hükümet, Türk - i Konfederasyo- nu, Hür Dünya Sendikaları Birliği, Toprak Mahsulle- ri Ofisi. T. C. Ziraat Bankası ve Ordu. 15/AKİS