22 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

22 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

Basın — Bir büyük arpalık olan ve bugünkü tahrik organlarının tek yaşama sebebini teşkil eden Resmi İlânların kaldırılması yolundaki cereyan gittikçe kuv- vetleniyor. Şimdiye kadar buna karşı olanlar - tabii, menfaatlenenler haricinde - bu takdirde Basının bir kaç büyük gazeteye inhisar edeceğinden endişe (o et- mekteydiler. Halbuki şimdi devletin elindeki o rotatif- lerin -İstanbulda bir, oOAnkarada iki rotatif (o vardır- muhafaza edilmesi ve gazete çıkarmak isteyenlerin emrine verilmesi düşünülmektedir. Resmi İlanlardan tasarruf edilecek parayla devlet kâğıt fiyatlarını sübvansiyone edecek ve bu suretle gazeteler (Resmi İlan almak için değil, okunmak için çıkmaya çalışa- caklardır. kocası ve üç küçük çocuğuyla bir bodrum katının bir odasında oturmaktaydı ve perişan halde bulunmak- taydı. Hakim Maude ilâve etti: "Zevceler, aileleri mesut bir yuva ye mesut bir için hayat elde edebilmek Dünyadan Ak İngilterede bile — Londranın Merkez Ceza oMah- kemesi Vicarage Road, Camberwell. S. E. de oturan 46 yaşında eski sinema operatörü William Leonard Ridley'i 15 ay hapse mahkum etti. Ridley 25 yaşında evli bir kadını, kendisine ev bulacağı vaadiyle okan- dırmış ve cinsi münasebette bulunmuştur. Hakim Maude hükmü tefhim ederken bunun bir kadının ko- cası ve çocuklarının huzuru için neler yapabileceğinin misalini (teşkil ettiğini söyledi. Duruşma sırasında Mrs. X'in hareketinin, İngilteredeki evsizlik meselesi- nin hazin bir neticesi olduğu meydana çıktı. (Kadın Yaşadığımız dünya — Meksika Cumhurbaşkanı Lo- pez Mateos bazı memleketleri ziyaret ediyor. Tâ, Uzak Doğu memleketlerini. Gittiği yerler arasında Hindistan, Japonya, Endonezya, Hongkonk ve Filipinler de var. "Meksika neresi, Uzak Doğu neresi?" dememeli. Uça- ğa bir kere binildi mi, mesafe mefhumu ortadan kalk- maktadır. Hele bir de seyahat sevilirse... Amerika — Beyaz Sarayın yeni sakinleri, Mr. ve Mrs. Kennedy bütün hücumlara, tenkitlere rağmen ken- di bildikleri gibi hayat sürmekte devam ediyorlar. Genç karı kocanın zamanındadır ki ihtiyar ey en alâka çeki- için yaptıkları mücadelede en süfli hareketlere tenez- zül etmek zorunda kalmaktadırlar. Bizin hareketiniz, Ridley, ziyadesiyle âdidir. Muhakeme boyunca hilekâr bir yalancı olduğunuz ve Mrs. X'i hayal suku- tuna uğratmış bulunduğunuz açıkça anlaşıldı." sizin Politikacılar — Mecliste C.H.P. ye A.P. den ilk ilti- hak bir eski Ordu mensubu tarafından gerçekleştiril- di. İstanbul milletvekili Hilmi Oben bir süre önce A.P. den istifa etmiş, Bağımsız Gruba katılmıştı. Bu defa, arafatta normal devreyi geçirdikten sonra C.H.P. ye katıldı. Obenin ayağını sürmesi kuvvetle muhtemel- dir. Zira, başta Halük Nurbaki, çok bağımsız demok- ratik parlamentolarda Grup dışı bir işe yaranılamaya- cağını anlamakta ve tutumunu benimsediği bir cepheye katılmak lüzumunu şiddetle hissetmektedir. Bağımsız Grupun bir baştan ötekine C.H.P. ye geçmesini bekle- yen C.H.P. liderleri dahi vardır. isler ci misafirleri gördü. İlim adamlarından moda sanatkâr- lara, ismi bilinen çok kimse Kennedy'lerin misafiri ola- rak tarihi salonlarda boy gösterdi. Ancak şu sıralarda, Kennedy'nin seçim kampanya- sında çok emeği geçmiş "Frank Sinatra'nın Çetesi" ile Başkanın arasının açılmış olduğu söyleniyor. Bunun da sebebi, ahbaplığın ziyadesiyle dile düşmüş olması. Baş- kanın eniştesi aktör Peter Lawford Çetenin ünlü men- suplarından biridir. Mirasyediler — Almanya, kazandığından fazla ye- mek usulüne paydos dedi. Bu vatandaşlar seviyesinde değil, millet seviyesindedir. Zira simdi okazandığından fazla yiyen Herr şu veya bu değil, toyekün alman hal- kıdır. Ücretler mallardan daha çabuk sonlarına sıfır eklemeye başlayınca bir enflasyon endişesi doğdu ve tedbir alma zarureti hasıl oldu. Şimdilik tedbir, alınanla- ra ihracat da yapmak lüzumunu anlatmak, çok alışveriş yapmaktan onları vazgeçirmekten ibaret. Bunun tesiri pek büyük değil. Hükümet 1963 Bütçesini o ışık altında ve çok zecri tedbir alarak hazırlıyor. Yalnız fakirlik değil, zenginlik de adamın başına la. 5/AKİS