22 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

22 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

«Onlar ki verir lâf ile Dünyaya nizamat...» Buyrun, cenaze namazına! Jtibarlı ve ciddi Cumhuriyette, Baş yazar Nadir Nadinin bir yazısı: ".. Fakat İngiltere gibi, Fransa gibi barış güvenliğini oOkorumakla birinci derecede sorum taşıyan dev- letler dahil, şimdilik hiç bir ohükü- met Amerikan isteğini yerine oge- tirmemiş iken, bizim Kübaya zaten pek uğramıyan ticaret filomuzu sem- bolik olarak oradan çekmemiz pek yerinde, pek lüzumlu bir karar mı- dır?" (2 Ekim 1962). İtibarlı ve ciddi Cumhuriyette, birinci sayfada, ln beş ütun üzerine verilen haber "Küba için verdiğimiz (karar Washington'u çok sevindirdi - Ame- rika Parlamentosunda Türkiye ha- raretle övüldü - "Türkiye her zaman için NATO ortaklarımızın ön safında yer almıştır. Son hareketi de bu gu- rur verici geleneğini takip etmekte- dir" - Florida milletvekili (Rogers kesin ve olağanüstü kararı dolayısıy- la Türkiyeye minnetlerini ( bildirdi" (16 Ekim 1962). Breh, breh, breh!.. gecin bizzat Ulus gazetesinin » tu- tumu yüzünden hususi (teşebbüs sahipleri vatanın muhtaç bulunduğu hamlelere girişmekten çekinmekte- dirler ve haklıdırlar (Zafer - 15 Ekim 1962) Vur beline! Jina gazetesinde manşet: "Topa- loglu odoğrulamadı" (15 Ekim 1962). Komik-i şehir Gisa Kayseri (o kongresinde " liler arasında ne o 65'ler, ne müfritler vardır. Sabrımız ve se- batımız vatandaşın gülmesi içindir" (Tasvir - 15 Ekim 1962) "Babıali Kapısı..” B' bir hayal, bir ütopya değil, ger- çekçi bir görüş, gerçekleşmiş bir buluştur. o (Barış Dünyaşı - Eylül 1962). Bu nece? öğret- B" öğrenci sınıf kalınca iki men tevkif oldu. (Hür Vatan-16 Ekim 1962) Türkçeye kitaksi ÇGenit 7” Tarancı güzel söylemek, güzel yazmak için ozorlanmayan bir hassdlineie ve hissettiklerini ay- nen yazarak yücelik göstermiş Ne sanatçımızdır. (Yeni Ant - 14 Ekim 1962). Maksut bir ama BO İçişleri Bakanı oldu. o (Ak- - 17 Ekim 1962). Öktem İçişleri Bakanı oluyor (Dünya - 17 Ekim 1962). İnönü dün içişleri Bakan Vekili Orhan Öztrakla görüştü (Hür Va- tan - 17 Ekim 1962). Kaval ve Şişhane Yeni İstanbulda bir başyazı : "Mes- ken gözetlemenin, huzur bozma- nın, insan takip etmenin yeni ismini gazetecilikle o birleştirmeğe o çalışan- lar var. Her gün yüzlerce iftira, bin- lerce tezvir balonu uçuruluyor." Aynı sütunun altında, Prof. Hü- seyin Nail Kubalının tekzibi : "Bü- tün isnatlarınız, işte böyle birbirin- den cılk. Ne diyeyim, Allah acısın, sizleri ıslah etsin" (17 Eki 1962) "Bir tereddüdün romanı H. P. Genel Sekreteri de Haysi- yet Divanına veriliyor" (1. Say- iğ Genel Sekreteri de Haysiyet Divanına verildi" (5. Say- fa) "..Kemal Satırın gurumunu da bu açıdan tetkik edecek ve belki de Haysiyet Divanına sevk kararı vere- cektir (Metin) - (Dünya - 15 Ekim 1962). Traş Seyahate çıkarken yedek yazı bı- rakmak lazım (Çetin Altan, Mil- liyet -15 Ekim 1962). Teyzeye voyvo! rlerki Metin Toker (Bahçeliev- lerde 250 bin lira sayıp şanına yakışır bir ev almış, oraya Lu v. S., V. S. (Yeni Sabah - 15 E 62) Not : Adam demiş ki: “"Evvela- barut yok.." Evvelâ, Metin Toker Çankayada oturuyor! “Müşahhas politika" akat ne var ki bir Siyasi teşek- külün umumi politikasını ve tutu- munu başta bulunan propagandacılar ve idareciler teşkil etmektirler. (Zafer - 15 Ekim 1962) Çık işin içinden.. irA. P. milletvekilinin ithamları Meclisi karıştırdı" tanda manşet - Ekim 1962). 29/AKİS isnatsıZ (Va-