22 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 40

22 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 40

S P O R Atçılık Değerbilirlik (Girdiğimiz Cumartesi ve Pazar günlerinde -aslına bakarsanız haf- tanın başka günlerinde sporla meş- gul olmak pek âdetimiz (o degildir- memleketin bütün sahalarında bol bol futbol oynandı. Büyük kalaba- lıklar hele milli lig oynanan şehirler- de akın akın stadlara taşındılar, he- yecanlandılar. Beğendiklerini (o alkış- ladılar, keyiflerine gitmeyeni, ken- dilerine en uygun buldukları şekilde yerdiler ve ziyadesiyle meşhur tempo ile duygularını belirttiler. Gündelik basınımız da buna ölçülü bir davra- nışla doyasıya sayfalar donatıp, man- şetler attı kit bulamadılar. Ankara konkurhipikleri ürkiye Cokey Kulübünün Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri ver- diği büyük spor ziyafetinden (o Baş- kentte pek az kimse faydalandı. Bu, atıyla, binicileriyle, düzeni ve hele i taydan, onbeş - onaltı ya- şında, doluda ıslanmış, yağmurdan korkusuz kurtlara kadar 60 seç- me at ve Yd. Salih Koç., Bnb. Naip Gönenli, Bnb. Arslan Güneş. Yzb. Ce- malettin Zorlu ve Sebahattin Telli, Bedri Böke ve bunların yanında dana bıyıkları terlememiş Asil Doktoroğlu, Kemal Öncü, biraz kabacaları Sarıço- ban, Tğm. Apaydın ve benzerleriyle, gözünü budaktan esirgemeyen genç genç hanımlar. Ankara Konkurhipiklerinde finiş Bir yıldız doğuyor Bu hal, geçirdiğimiz haftanın ö- zelliği değildir. Bu, oldu bitti böyle- di i frenklerin meleri için futbolun bütün takım o- yunlarının başında geldiğinde kim- senin şüphesi yoktur. Gündelik ba- sın da bu kanıda olmalı ki, Habeş maçıma, Toto tahminlerine, derken Pele'ye yapılan milyonluk tekliflere, türk uyruklu italyan futbolcuya yer- li, yabancı asların nezlelerinden, çağ- meselelerine kadar sütunlar ayırdı- lar. Ayırdılar ama, meselâ bir Asil Doktoroğluyu -onyedi yaşında-, bir Kemal Öncüyü -onaltı yaşında- ve bü ük türk binicisi Eyüp Öncünün oğ- lu- vatandaşlarımıza tanıtmağa va- 34/AKİS Profesyonel cokeylerle benzerli- ği olmayan bu centilmenleri ve ha- nımları tam 9 müsabakada enaz 9 ve en çok 13 engel üstünde at atlatır- ken seyrettik. Ustalıkları kusursuz, davranışları ince, savaşları çetin, de- receleri mükemmeldi. 1.80, - 180 yük- seklik atların ve süvarilerin üzerin- den her gün seyran ettikleri derece- ler değildir. Bir Gönenli, bir Koç, Türkiyede yarış kazanır. Kişiliğine de şöhretine de yaraşan budur. Ama, katıldığı ya- rışmalarda üç birincilik, üç ikincilik ve bir üçüncülük alan Asil Doktoroğ- lunun çocuksu sıkılganlığı, yaşıtı Ke- mal Öncünün, üçüncülüğü, delikanlı Sarıçobanın üç defa dereceye girişi, göz yaşartıcıydı. KÖŞEDEN NeyinPeşinden? (Onu da, sporu da kapsayan anla- mı içinde değerlendirince beden eğitiminin memleketimizde hal çare- si bekleyen problemlerinin çokluğu cesaret kırıcı ölçüleri bulur. Bunların bazıları sosyal bir hâdise olması yö- nünden, bir kısmı bir eğitim dâvası olarak pedagojik özelliklerine sebep, bir kısmı da tekniği, sahası ve te- sisleri yüzünden Özlenen amaca retiyle de basınımızı ilgilendirenleri az değildir. Bu çözme geniş davanın problemlerini sorumluluğu elbette ki dağı- lacak, çeşitli kollarda, çeşitli okade- meler ve kişiler tarafından taşına- caktır. Ancak şurası da hakikattir ki sorumluluğun en büyük kısmı, hatta vebali, hâlen yürürlükte bulu- nan Beden Terbiyesi Kanununun va- zifelendirdiği (o teşkilâtın o sırtında- dır. Herinmzi bir meseleyi halletmek için önce ve hiç değilse, onun var ol- duğunun farkına varmak lâzımdır. Niçinine, nedenine doğru teşhis ko- eldeki imkânları iyice tartıp tedbir aramak bundan sonra gelir. Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü, genç kuşakları kanadı altında yetiş- tirmekle görevli Maarif, belediyeler ve hiç şüphe edilmesin ki basın, bu problemleri bulmak, tanımak ve çöz- mek için emek vermek mevkiinde- dirler. Kalın a. beden eğitimi dâvamızın roblemleri (o nelerdir? Hangi sorumlu. kendine düşeni tanı- ve ne yapmıştır? Bugün açıkta kalan nelerdir? Biz bu köşeden bunlara işaret et- mek amacındayız. Vildan Aşir SAVAŞIR KİTAPLAR ALEMİ Aylık Bibliyografya Dergisi Yılık abonesi 6 liradır. 6. Sayısı çıktı. P. K. 193 — Ankara İstanbul'da satış : Elif Kitabevi - Beyaz Minnetoğlu Kitabevi - Cağaloğlu AKİS — 573