October 22, 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

October 22, 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sayı: 434, Cilt: XXVI, Yıl: 9 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ * Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Civa- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçıoğlu (İstanbul), Seyfi OÖz- genel (İzmir) -Dış Haberler Kıs- mı: Şerif Mardin, Deniz Baykal - İktisadı Haberler Kısmı: Osman Okyar, Satiri Öz . Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgin, Hüseyin Korkmazgil - Fen Kısmı: Daniyal Eriç - Musiki : Faruk Güvenç - Kitaplar: İlhami Soysal - Spor: Vildan Aşir Savaşır. * Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Hüseyin Ezer - Sungar Taylaner Teknik Sekreter Vural Bayraktar Klişe Doğan Klişe Atelyesi * Yazıişleri Rüzgarlı Sokak No. 13/2 1. 118992 Idare: Rüzgârlı Sokak 13/1 Tel: e 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira Bu Mecmua Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 18.10.1962 * Fiyatı 1 lira AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, hafta size, birinci sayfasından son sayfasına kadar değişik bir mec- mua sunuyoruz. Bu, mecmuanın olduğu kadar bizim kendimizin ye- nilenmemizdir. Tıpkı bundan dokuz yıl kadar önce olduğu gibi AKİS'ciler haftalar ve haftalar toplandılar, görüştüler, tartıştılar, fikirler (oortaya attılar, bunların sizler, okuyucular üzerinde yaratacağı tesiri ohesapla- maya çalıştılar. Ümidimiz, meydana getirdiğimizi sizin beğenmeniz, sev- meniz ve benimsemenizdir. Yeni, AKİS'in eskisi kadar başarı kazanması bunun neticesi olacaktır. muayı da, kendimizi de yenilemeye niçin lüzum gördüğümüz hususunda bir kaç kelime söylemek isterim. Bugünkü Türkiye, 1954 se- çimlerini takip eden günlerin Türkiyesi değildir. Şartlar değişmiştir, me- m Keke m kei değişmiştir, acıları değişmiştir, o ni- hayet "renkler ve zevkler" değişmiştir. AKİS'in elinizde tuttuğunuz bu ri bir yeni mecmua olmaktan ziyade zamanın getirdiği bütün bu değişikliklere AKİS'in kendini uydurmasıdır. Hayatiyeti, canlılığı o biz bunda görüyoruz. Hiç ihtiyarlamamanın, hep sağlam ve kuvvetli oadım- larla yürümenin sırrı budur. Bizde değişmeyen ve asla değişmeyecek olan demokratik düzene sarsılmaz inancımız, demokratik düzenin bu mem- lekete saadet getireceği, artık demokratik düzenden başka her sistemin milletimize tarifsiz ıstıraplara malolacağı hususundaki kati kanaatimiz- dir. AKİS binasının lambaları bu hafta çok akşam sabahlara kadar ya- nık kaldı. Yeni AKİS'i şevkle, canlılığı önce kendi ruhlarımızda duya- rak, aşkla, yorulduğumuzun dahi farkına varmaksızın, her bir noktasına elimizden gelen itinayı göstererek hazırladık. Eksiklerimizi sizlerle aynı anda, mecmuayı basılmış gördüğümüzde anlayacağız ve bi hafta- in itibaren de onları düzeltmek için kollarımızı sıvayaca Sizin ikazlarınızın bizim için ne kadar kıymetli olacağını ise, tabii söylemeye bile lüzum yok. Saygılarımızla İçindekiler Günlerin Getirdiği 4 Hayat Defteri 25 Yurtta Olup Bitenler 6 Sahi Şimdi Neredeler 26 Bir Vesika 14 Yıldızlar Şakacıdır 27 Yabancı Gözüyle Türkiye 16 Fen 28 Tarih 17 “Onlar ki verir lâf ile..” 29 Dünyada Olup Bitenler 20 Musiki 30 Bir Adam Tanıtıyoruz 21 Kitaplar 31 İş Alemi 22 AKİSçiler sizin için gördüler 31 Tüliden Haberler 24 J. Candan okuyucularla konuşuyor 32 Spor 34 3/AKİS