22 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

22 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

TULİ ürk - Amerikan Kadınları Kültür Derneğinin senelik açılış çayı her zamanki gibi bu sene de Ekimin 12'- sinde Amerikan Büyük Elçisinin e€- vinde verildi. Davette üç-dörtyüz ha- nım bulunuyordu. Binanın alt katı, Derneğin çeşitli ofaaliyet kollarının yaptığı işlerin gösterilmesine tahsis edilmişti. - Cumhurbaşkanı o Cemal Gürselle Başbakan Yardımcısı Tur- han Fevzioğlunun eşleri, bütün diğer davetliler gibi kapıda, Amerikan Bü- yük Elçisinin zarif eşi tarafından karşılandılar. Amerikalı ohanımlar, den Romanya Büyük Elçiliğinde bir kok- teyl verildi. Ankaralılar (o Baritonun hem çok yakışıklı, hem de pek güzel bir sese sahip olduğunda müttefikti- ler. İran Büyük m bitirdiğimiz hafta Pazartesi gün nlı misa- fir General Hicazi şerefi ne bir davet vardı. Şıklığıyla meşhur oHicazinin, Pakistana Büyük Elçi olarak gittiği zaman 20 bin liralık elbise diktirdiği, Mrs. Hare Türk Amerikan Derneği üyeleriyle İşte "Sömürgeci" bu! Bayan Gürselin geleceğini duyunca pek heyecanlanmışlardı. Ama, son de- rece sade ve nazik olan Bayan Gür- seli tanıyınca heyecanları geçti. Çay- da Esin Ersoy yeşil gözleri ve zarif topuzuyla, Amerikan Yardım Heyeti Başkanının Eşi Mrs. Van Dyke gri el- bisesi ve kırmızı şapkasıyla, Senikar ise yeşil beyaz örgülü sık döpiyesiyle göze çarpıyorlardı. * itirdiginiiz hafta Cuma günü, Ro- anyalı misafir Bariton o şerefine 24/AKİS kravat, çorap ve mendillerini daima Pariste, Christian Dior'dan aldığı söylenmektedir. * yeniden A gece Ankara Palas, tanzim ettiği paviyonunun açılışı- nı yaptı. Salon büyütülmüş, kanape- lere kırmızı ve lacivert kadife yüz geçirilmişti. Frankfurttan yeni gelen İtalyan Orkestrası biraz hareketsiz bulundu. Otelin nazik ve sevimli mü- dürü Celal Bulkat -Tanınmış iş adam- larımızdan Kazım Taşkentin karde- Haberler şidir- gecenin kusursuz olması için sağa, sola koşup durdu. Piste yakın büyük bir masada Sağlık Bakanı Yu- suf Azizoğlu ve eşi, yeğeni müteahhit Reşat Azizoğlu ve eşi, genç Büyük Elçilerimizden Halük Kocaman ve eşi, İran Büyük Elçiliği Ticaret Ata- şesi Firuz Heyat ve eşi bulunuyorlar- dı. Devlet Bakanlarımızdan Hıfzı O- da ahbaplarıyla büyük bir masa işgal etmişlerdi. .C.K.M.P. li Senatör Hazım Dağlı, İstanbuldan gelen arkadaşı Adil Giray ve Scheil Şirketi Ankara Mümessili Ferit Kro- merle beraberdi. Ferit Kromerin eşi Yuta Kromer üç ay evwvel bir çocuk dünyaya getirdikten sonra daha da güzelleşmişti. Adil Giray bu sefer (o Ankarayı pek sevdiğini, bir daha gelişinde eşi Gelengülü de muhakkak beraber ge- Ee söylüyordu. Hazım Dağlı, daha önce Sovyet Büyük Elçiliğinde gösterilen Maça Kızı adlı opera- filmi görmeye gitmiş olduğu için An- kara Palasa biraz geç geldi. Filmi görmeye giden kırk-elli (o milletvekili daha vardı. Büyü bir rus hanımın güzelliğini oanlata anlata bitiremiyorlar. * fta içinde cumartesi gecesi, An- aradan neşeli bir grup, Ferit A- paydının evinde toplanmıştı. Tushan Turizm Şirketi hissedarlarından Ni- hat Çavuşoğlu ve eşi, Bülent Garan ve eşi, İstanbuldan Malike Akbay ve Ankara Palas hissedarlarından İsmet Özbekin de bulunduğu geceyi, içlerin- den bazıları geç vakit Ankara Palasa gelerek devam ettirdiler. * kel Baş Müdürü Melih Sağ- tur, Bakanlığın bir işi için git- tiği Frankfurttan dönünce; oevinde tatil bir sürprizle karşılaştı Eşi Nilüfer -hakiki sarışındır-, kendi- si yokken evi boyatmış, bütün perde- leri ve koltukların yüzünü kendi e- liyle dikerek, yeniletmişti. Nilüfer Sağ- tur, Allahın nadir yarattığı insanlar-