22 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

22 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Günlerin getirdiği Yurttan A ki İ. R. Aksal — Sağlık durumu dolayısıyla C. H. P. Genel Sekreterliğinden ayrılmak zorunda kalan İsma- il Rüştü Aksal bu hafta içinde eşiyle birlikte Avus- turyadan Ankaraya döndü. Aksal Viyana yakınında ufak - ve ucuz - bir köyde dinlendi, gazete okumadı, Türkiye hâdiselerini takip etmedi. C. H. P. nin eski Genel Sekreteri bedenen iyi haldedir. Ama sinirleri henüz düzelmemiştir. İnönü ve eşi kendilerini Mebu- sevlerindeki güzel bahçeli ve havuzlu evlerinde ziya- ret ettikten bir gün sonra oAksallar Sökeye gittiler. Aksal istirahatine daha bir ay Sökede devam edecek. Faal parti hayatına Kurultaya kadar veya Kurultay- da dönmesi bahis konusu değil. Hükümet — Koalisyonun mükemmel işlemesi çok kimseye gıpta veriyor. Üstelik bu iyi işleyiş fikir ve parti seviyesinde. Yoksa, Kabine toplantılarında oça- tışmalar, hatta sert tartışmalar eksik olmuyor. Ba- kanlar içinde bir Ulaştırma Bakanı Rıfat Öçten (Si- vas - Y.T. P.) çok ve çoğu haklı şikayete yol açıyor. Bunlardan gına gelirse ne olacağı merak kotlusu. Bir de Başbakan Yardımcısı Ekrem Alicanın hiç lüzum- suz kırıcılığı ve katılığı, kendisinin devlet adamı hü- viyetine fayda değil, zarar getiriyor. Şahı beklerken - Bu ayın sonunda gelecek olan İran Şahının ikametine hangi binanın tahsis edileceği o bir mesele oldu. Gerçi başkentte bir oYabancı Misafirler Köşkü - Çankayada, Atatürkün kardeşi Makbule Ha- nımın oturduğu köşk - vardır ama, Başbakan Adnan Menderes tarafından işgal bina bu sefer de Senato Başkanı Suat Hayri Ürgüp- lüye ayrılmıştır. Nihayet kabak, bekâr Dışişleri Baka- nı Feridun Cemal Erkinin başına patladı. Şimdi oBa- kan Hariciye Köşkünü muvakkaten boşaltacak, Şan orada ikamet edecek - Kraliçe Ferah hamile olduğun- dan eşine refakat edememektedir-, misafir (o gittikten sonra tekrar dönecektir. ahın ziyareti, ortaya bu sefer Cumhurbaşkanıy- la alâkalı bir ikinci mesele çıkardı. Devlet Başkanla- rının karşılanışlarında (o şimdiye kadar jaketatay gi- yilmekteydi. . Cemal Gürsel buna lüzum kalmadığını ve dünyadan bu âdetin kalktığını söyledi, jaketatay giymeyeceğini bildirdi. Gerçekten de Amerikada ar- tık o seviyedeki misafirler koyu renk elbiseyle (o kar- şılanmaktadır. Gece davetlerinde ise, daha ziyade fraka ve uzun tuvaletlere iltifat edilecektir. 4/AKİS sler İsmail Rüştü Aksal evinin kapısı önünde Yuvaya dönüş Elçiler — Ankarada bu sıralarda büyük bir o"diplo- matik nakil" var. Ama bu, yabancı elçileri alâkadar ediyor. Zamanlarını dolduranlar ayrılıyorlar, obaşka- ları geliyor. Gidenler arasında bulunan Almanya Bü- yük Elçisi ile eşini Başbakan İsmet İnönü geçenlerde evine, öğle yemeğine davet etti. Büyük Elçi tekaüt oluyor ve memleketi olan Batı Berline gidiyor. Büyük Elçinin bir kritik nokta olan Berlindeki eski evini yık- tırıp yerine bir büyüğünü yaptırması Başbakan Yar- dımcısı Turhan Feyzioğlu ile Dışişleri Bakanı Feri- dun Cemal Erkinin de bulundukları yemekte "çok gü- zel bir hareket" olarak vasıflandırıldı.