22 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

22 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

AKİS Sayı: 434 Cilt: XXVI 20 EKİM 1962 HAFTALIKAKTÜALİTEMECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet “İyi oldu" hafta, çok ağızlardan "İyi Ool- du, canım!" lâfı duyuldu. Bu, af- la bir yükün omuzlardan kalkması- nın neticesidir. Yüksek Adalet Di- vanı tarafından ikinci derecede S0- rumlu görülmüş yüzlerce ( insanın bir atıfet duygusu içinde ailelerine kavuşturulmaları, halk olarak küt- leleri memnun etti. "Sade Vatan- daş"lar, bilhassa geçmişin hatırala- rını canlı muhafaza edenler arasın- da "Ne oldu? Yaptılar, ettiler, işte her şey yanlarına kaldı.." diye dü- şünenler yok değildir. Bunun aksi istikametinde fikirler de vardır. A- ma, herkes emin olabilir ki yaptık- ları ve ettikleri yanlarına okalma- mıştır. Bir ksm Yassıadada geçmiş ikibuçuk yıllık bir mahpusluk ha- yatının ne demek olduğunu, o şahıs- lar ve aileleri için ne kadar ıstırabın, elemin ve gözyaşının sebebini teş- kil ettiğini anlamak demir parmak- lıkların gerisinde bir süre geçirmiş olmakla kabildir. Her bir gün bitip lur"'a hak verdirir. "Yaptıkları, et- tikleri yanlarına kaldı"ya değil! Şimdi, millet çıkanların üzerine gözünü dikecektir. Bütün burukluk- larını hapishane kapısının arkasın- da bırakmış olanlar, kaplerinden silenler, baştan başlayacak kadar azim sahi- bi bulunanlar saadetin, huzurun yo- lunu yavaş yavaş bulacaklardır. Ö- tekilere gelince, onlar ebediyen ken- di kendilerini yiyeceklerdir. Zira ellerinden hiç bir şey gel- meyecektir. Hiç bir şeye asla muk- tedir olamayacaklardır. Af Gün ışığına (Kapaktaki Gölgeler) ssıada mahkümlarından Burhan Ulutan, cezasını Ankarada bir has- tahanede geçirmektedir. Genç kızı- nı bir arkadaşı, nişanına davet etti. Nişan çarşamba gecesi olacaktı. Genç kız bir süre tereddüt geçirdi, sonra durumu babasına bildirip -Bu mah- kumlara zulüm yapıldığı o söylenir.. Hiç kimsenin faydalanmadığı kolay- lıklardan onlar faydalanmaktadır- i- zin istedi. Çimento Sanayiinin, meş- hur Mithat Dülge ayarındaki o-ha, bakın zaten serbesttir- eski ve unu- tulmaz Umum Müdürü kaşlarım çat- 1. a " Nasıl olur, o akşam ben ev- deyim!" dedi. V.C. kampanyasının nün hesabı yanlış çıktı. Çarşamba gecesi evde olamadı. Perşembe gece- si evde oldu. Zira Senato, herkesin Af kanununu görüşeceğini sandığı gün -salı günü- önce meşhur Planın Usul Kanununu ele aldı, onu çıkardı, ancak ondan sonra Af Tasarısına geçti. Tasarı, o akşam 22.25'te kanun- laştı. Kanuna 125 kabul, 23 red, 2 boş oy verildi. Boş oyların sahipleri anlaşılamadı. Kırmızı oyların sahip- leri, M.B.K. nin eski üyeleridir. Müs- bet oylara gelince, onların siyasi parti mensuplarıdır. silahşörü- Ancak Bacası tüten bir fabrika İşi tıkırında olmanın ilamı