20 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

20 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

da arkadaşlarına "Alican beni izze- tinefissiziikle itham etti. Ben de bu- için istifa edeceğim" demişti a- b onuşmasının bu derece sü- ratle tekrar kendisine intikal edece- ğini bir türlü aklı almıyordu. İşte feveranı bundan ileri geliyordu. Asal, Koalisyon koridorunun he- Kâ- şaşkınlıkla dö- men başında, yanında bulunan muran 'Evliyaoğluna, nerek: "— Gördün mü! Ne yapayım ben şimdi?.. Her şeyi açıklamak o hak- kım değil mi" dedi. vliyaoğlu, obaşını kendine has bir şekilde, hafifçe yana yıktı ve gü- lümseyerek: "— Aman dikkatli ol! Yanına bir- kaç arkadaş al ve bütün gazetecileri topladıktan sonra açıkla" dedi. Sonra muzip gülümsemesini o ge- nişleterek devam etti: "— Öyle değil mi, Esat bey?" Gittikçe kalabalıklaşan gruptan bir gazeteci ayrılarak, arkadaşlarına haber vermek üzere odasına giderken Esat Kemal Aybar ile Talât Asal, yanlarında dört-beş (o gazeteci, asansöre doğru, ilerlediler. Eğlence- li sohbet asansörde de devam' etti. Heyecanı her halinden belli Asal. ga- zetecilerin de bilgilerine müracaat e- dildikten sonra açıklama yapılma- sını arzuluyordu. YTP Grup Başkan Vekili Esat Kemal Aybar ayni fikir- Esat Kemal Aybar Şiş ve kebab de değildi. Parti disiplini ve yerleş- miş kaideler yönünden, açıklamayı kendisinin yapmasının doğru olaca- ğını ifade ediyor ve gerek Alicanın, gerekse Asalın Grupta yapacakları konuşmaları tam bir objektiflik için- de anlatacağını temin ediyordu Ne var ki hiddetli Asalın bir türlü tat- min olunacağı yoktu. — Sizin yaptığınız açıklamalar- la, benim, gazeteci arkadaşlarla yap- tığım konuşmalar arasında bir mir bayenet varsa, o zam konuşma sırası bana gelecek ve ben konuşa- cağım" diye gürledi. Sonra gazetecilere dönerek: "— Nasıl, haklı değil m miyim ?" di- ye sordu. İmam bildiğini okur Asansör ikinci katta durup da, YTP iler ve gazeteciler YTP Grup Baş- kanlığı odasına doğru yürüdükleri sı- rada Asalın hiddeti hâlâ geçmemiş- ti. Esat Kemal Aybar Asala, kendi- sinin dışarda beklemesini ve çok şe- kerli bir kahve içerek sükünet bul- masını salık verdi. Asal bu tavsi- yeyi tuttu YTP Grup Başkanlığı © odasında mizansen şuydu: Esat Kemal o Ay- bar, Başkanlık koltuğuna OOturmuş- tu. Gazetecilere yer gösterdi ve son- aha sonra ise elindeki kâğıttan açıklamasını o- kumağa başladı. Aybar, okumasını son derece inşicamsız yaptı. Zira ba- zı noktalan atlamak zorundaydı. Bu alaturka kurnazlık hem gazetecilerin 1 gözünden kaçmadı, hem de ık manın şirazesini kacırdı. Nitekim basın mensupları da bu o karışık 9- çıklamadıan pek bir şey anlamadılar. Aybarın sözlerinin özeti suydu: YTP, Koalisyonu destekliyordu. YT P - mü - tecanisti. demokratik rejimin yanındaydı. Aybar konuşmasına revnak veren Asal ve Alican düello- su ise açıklamada tuz biber mesabe- sinle kullanılmıştı. Aybar bu arada bilhassa Asalın sözlerini hafifletmek için büyük bir gayret sarfetti Açıklamadan pek tatmin olunma- yan gazetecilerden ikisi dışarı çık- tılar v soluğu Asalın yanında aldı- lar. Zaten Asal yecan tansi- yonu hayli yüksek, onları bekliyor- du. Bu bakımdan, tahrik edici birkaç kelime Asalın dilini çözdü. Asal, Ay- barın açıklamasının külliyen hilafı hakikat olduğunu söyledi. Kendisi- nin. YTP içinde bulunduğu müddet zarfında yaptığı daydı. mücadele meydan- Kendi kanadından hiç bir Ba- YURTTA OLUP BİTENLER kana itimadı yoktu. Üstelik, bu sis- tem içinde işleyen bir Koalisyondan da hiç bir fayda beklemiyordu Asal, gazetecilere bundan sonra, Grupta yaptığı konuşmayı enine boyunaizahetti. Dananın kuyruğu YTP içinde iki nafta evvel (o kopan fırtınanın sonucu, kısmen de olsa, Salı günü yapılan Grup toplantısın- da alındı. YTP'nin "Aferist Grupu" ile "Alioan Grupu" arasındaki mü- cadele bir kere daha Alicanın zafe- riyle sona eriyordu. Nitekim, Koalis- yon konusunda yapılan oylama da bu- nu ortaya koydu gün Grup son derece telâşlı bir hava içinle toplandı. Saat 1l'e 10 da- kika vardı. Alican ortalıkta görün- müyordu. Bir ara Esat Kemal Ay- bar dışarıya çıktı ve tam Grup Yö- netim Kurulu odasına girerken arka- AC yetişen Cevdet Gebeloğlu: — İşler nasıl?" diye sordu. Rastgele söylenmiş olan bu söze Aybar sinirli bir şekilde: "— Ne bileyim işler nasıl? oKa-- fam bozuluyor" şeklinde cevap ver- di ve içeri girdi Alican Grup toplantısına geldiğin" de saat 11.05'di. YTP Grubunda ilk konuşmayı Ta- lât Asal yaptı. Asal daha evvel or- taya çıkan ve (oÖçtenin liderliğini yaptığı Grupun Oo sözcüsü durumun- Talât Asal "Au Revoir!/" AKİS/13