20 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

20 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Hazineler ortasında yesin artık herkes tarafından bili- nen gerçek, Türkiyenin her tara- fından sayısız turistik hazinelerle do- lu olduğudur hem de hazinelerden edemeyişimiz ve istifade etmek yolunda müspet bir adım atamayışımızdır. İkinci Ci- han Savaşı sonunda başlıyan ve 1950 yılından sonra da süratle gelişen tu- rist akımı Avrupada, umumiyetle Kuzeyden Güneye doğru olmaktadır. Kuzey, memleketlerinden, yani İs- kandinavya ve Almanyadan, her se- zon, Güneye doğru turist akmakta- dır. Son üç-dört yıla kadar turist akını İtalya ve İspanyaya iniyordu. Şimdiyse akın, Yunanistan üzerin- den Türkiyeye doğru kaymaktadır. Yunanistan, giriştiği oObüyük devlet- lerle, İtalya ve İspanyadan kayan tu- rist akınından ziyadesiyle İstifade et- gerçekleştirdiği bü- yük organizasyonlar sonunda kısa , bunun- la döviz açığını kapatmakta, daha AKİS/20 büyük hamlelere girişmektedir. Bizim gayretlerimizle değil, fakat turist akınlarının tabiatı icabı bir-iki sene içinde bu akınların omemleke- kadar gelen turistlerin yol ve vasıta buldukları takdirde. Ege sahillerine atlaması işten bile değildir. Za- ten, yabancı turizm uzmanlara göre, Yunanistanı tamamen kaps- yan turtam faaliyetinin Ege bölge- sindeki turistik yerlerimizden bize organizasyon " eksikliğine rağmen akımın -tek tük de olsa- o başladığı söylenebilir. Ege bölgesinde, bilhas- sa yaz aylarında çok sayıda turis- te rastlanmaya başlanmıştır. Fede- ral Almanya Başbakanı Dr. Kon- rad Adenauer'in gelininin, İngiliz Lordu Halifarks'ın yeğeninin, Prof. Baade'nin dünyanın cenneti olarak vasıflandırdığı oKuşadasından birer arsa almak istemeleri bu akımm ilk belirtileridir. Ancak bizim tam isti- fade edebilmemiz için bu akımın bir endüstri haline gelmesi gerekmekte- dir. İlk ele alınacak iş, AKİS'in bundan önceki sayılarında da belirttiği gibi, turizm hamlesinde muvaffak olmuş İtalya, İspanya ve Yunanistanın tu- rizm uzmanlarına, Türkiyenin bir tu- ristlik plânlamasını yaptırmaktır. On- dan sonra da, en çok hangi bölge- mizde turizmden fayda sağlamak mümkünse, hemen faaliyetlerin bu bölgeye teksif edilerek çalışmaya ge çilmesi lazımdır Yapılacak en mühim işlemden biri- si de, ilgili Bakanlıkların elele vere- rek, turisti ürküten, yoran formali" telerin topunu birden kaldırmaları- dır. Bunun dışında da, sık sık turist- le temas eden hudut kapılarına el- den geldiği kadar lisan bilir memur- ların yerleştirilmesi gerekmektedir. Ayrıca Gümrük ve Tekel Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığının bu ise büyük bir önem vererek, turistle temas e- den hudut kapılarında çalışmakta o- lan memurlara lisan dersleri ve tu- rizmin önemini anlatan kurslar ver- dirtmesi gerektir. Bu murların güleryüzlü insanlardan seçilmesi, hat tâ eli ayağı düzgün kadın memurele- rin buralarda vazifelendirilmesi o la- zımdır