20 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

20 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

5s P Haberler Haftanın olayları eride bıraktığımız hafta içinde spor işlerimizin ağırlığı müsaba- ka meydanlarından çıkıp başka sa- halara aktarılmış oldu. Hareket ger- çekten canlı ve ilgi çekiciydi. Bu se- beple de spor işlerimizin sorumlulu- gunu taşıyan kişileri olduğu kadar kulüp idarecilerini ve meraklıları da hem düşündürdü, hem de meşgul et- ti Sonu gelmiyecek gibi görünen fut bol maratonu bitmiş, fırtına dinmiş, fakat milli ligten düşen dört takı- mın çırpınmaları çalkantıyı ölü dal- galar halinde de olsa devam ettir- miş, transfer furyası ise meydanı a- labildiğine tozutmuş, ferman oku- namaz hale getirmişti. Parlamento- nun iki üyesi, sporumuzun dertlerini iki sözlü soru ile Millet Meclisi kür- süsüne aktarmıştı. Fakat bunlar- eğe ger bir basın toplantısı ie taçlan- dırmıştı- Bütün bunlar gündelik (o basında, spor çevrelerinde, salonlarda, hattâ aile sofralarında konuşulmuş, yankı- ları da ehemmiyetleri nispetinde de- Mili ligden düşen Vefa, Karagüm- Şekerhilâl, o Yeşildirek ku- ni taraftarları (o ve cileri oOdüşenin dostu bir kere daha ve bu unutmamak üzere öğerndiler. müşlerdi ve bir yerleri (değil, yerleri acımış, berelenmişti. Ne var ki bu düşüş görünmez bir kaza gibi tepeden inme gelmemişti. Mili Ligin şu, ziyadesiyle meşhur tertibi içinde oynandığı müddetçe değ me kuvvetli bacağın taşıyamıyacağı bir pranga olduğu anlaşıldıktan son- ra ilgililer tedbirler düşünmüşler, yeni esaslar hazırlamışlar ve hakkına ra- zı olmak istemiyeceklere cesaret ve- ren boşlukları doldurup, pürüzleri törpülemişlerdi. 22 takımlı Milli lig de bu kayıtlar içinde başlamıştı. So- nunun nereye varacağı kimsenin meç- hulü değildi. Beyaz ve kırmızı grupla ra ayrılan takımlardan kendi grupla- rında sona kalacak ikişer takım, bir sonraki mevsim İçin şansını kaybede- ek, talihine küseçekti. Çare, sona kal mamaktı- Maçlar oynandı ve beyaz kümede Beşiktaş 34 puan ile başçe- idare- O R kerken, Vefa 13, Yeşildirek ise ala ala sadece 10 puan alabilmişti. Kırmızı seride ise durum daha parlak değildi Orada da Karagümrüğün topladığı pu 12'yi, şekerhilâlinki de 10u geçememişti Olanlar olmuştu... Dört kulübün idarecileri yen. mevsimde tekrar eski yerlerine yük- selmek için alınacak tedbirleri düşün- meden evvel -her şeye rağmen- tu- tunmanın yollarım aramayı o tercih etmişler ve bu iş için iki avukatı -Sadık Batum ilee Necdet Vuranı- se- ferber etmişlerdi. Bu arkadaşlar, e- kiplerin sahada kaybettiklerini ma- sa başında kazanmağa çalışacaklar- yapıldı. Fakat karar, düşenlerin ya- rasına merhem olmadı. adar acı olursa olsun herkes lenecek ve heves edilecek bir yol de- gildir. Transfer 6 Temmuz 1963 cuma günü çıkan gazeteler profesyonel futbol dün- yasında hakiki bir bomba tesiri ya- ratan bir karar yayınladılar. Bu, bir ingiliz mahkemesinin verdiği karar- dı. Mesele, bir kulübe transfer olmak isteyen bir oyuncuya eski kulübü- nün izin vermemesinden o çıkmıştı Hâkim durumu incelemiş (,tarafları dinlemiş ve işi hükme bağlarken mevcut sistemin Ortaçağ zihniye- Birol Şenol ..ve yüzbinlerce lira dı. Temsilciler sağa sola başvurmuş- lar, 1.6.1963 günü "-..Bütü federasyonları..." i ei ihtiva eden bildiriler yayınla- i efkâra ve bağlı bulun- dukları mercilere dert yanmışlar ve .her şeye rağmen açık kapılardan sızacağız!" diyerek aralık sandıkla- rı bütün kapıları zorlamışlardı. İşler o rütbe iyi gitmedi ki, bir- gün temsilcilerin "Bizi Futbol Fede- rasyonundan başka herkes dinliyor" dedikleri duyuldu. Oysa ki, asıl olan, Federasyonun dinlemesi idi. İş- yuka- rılara duyuruldu, Umum Müdürlük- te tartışmalı geçen bir de toplantı tiyle yapılmış olduğunu, bugünkü in- san hakları anlayışı ile bağdaşmadı- ğını ve milli bir spor İçin yuzkızar- tıcı bir manzara teşkil ettiğini açık- lamaktan da geri kalmamıştı. mbanın tozu dumanı ladursun, bizim satış hareketleri hararetlenmiş ve bu hareket her yeni günde yeni bir rüzgâr estirmiştir- Bu rüzgârın ku- lüplerin bütçelerine büyük bir ferah- lık getirdiğini kimse iddia edemiye- cektir. Bu yıl transferin İlk onbeş günün- de kulüplerin bu iş için yatırdıkları paranın tutarı 2 milyon 40 bin 500 li- radır. AKİS/33