20 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

20 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Türkiye Başbakanının yemeğinde mönü kılıç balığı, piliç, enginar, parfe ve meyvaydı- Fransa Büyük Elçi- liğindeki yemekte ıstakoz, piliç, kazçiğeri, ağaç çileği, peynir vardı. Yemeğin malzemesi Fransadan gelmişti ve her şey çok mükemmeldi. İnönü Büyük Elçinin eşin- den alıçısının fransız olup olmad'gını sordu ve olmadı- ğı cevabını aldı. Bunun üzerine: ma eminim ki, Madame |I'Amıbassadrice mut- fağa izi nezaret ediyor. Yemeklerin bu kadar nefis olmasının sırrı budur" dedi. Sefire tatlı bir şekilde kızardı: İnönü doğru bil- isti mişti Meclis — Meclis, Reorganizasyon kanununu ele al- dıktan sonra, bunu tamamlamadan tatile (girecektir. Fakat bu tatil bir ayı geçmiyecektir. Zira 21 Ağustos ta Sıkı Yönetimin iki ay uzamasının sonuna varılmakta dır. Bugün görülen, bir kısa müddet daha temdidin zaruri olduğudur. O bakımdan Meclis 20 Ağustostan önce mutlaka bir araya gelecektir. Tatil sırasında partiler, milletvekili ve senatörleri- nin seçim bölgelerine gitmelerini, orada her birinin mümkün nisbetinde çok köy gezmesini, halkla temas edip mahalli seçimlerin havasını Mazi ymalarını iste- mektedir. Ancak mahalli ma kalmış olması bu gay e Tediliicilerin ço- ğu kendi seçmenlerinden ziyade İstanbullu (o seçmenle- rin dertleri üzerine eğilmeyi ve Kadıköy, Yeniköy, Eren- köy, Çengelköy, hattâ Karaköy gibi köyleri gezmeyi tercih etmekte, buna hazırlanmaktadırlar. Tabii bu arada "hem ziyaret hem ticaret" formülü İstanbullu milletvekili ve senatörlerin tekelinde kala- caktır. Sağlık — Azizoğlu, Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanı o Yusuf Eylül ayı baslarında, köy ve halk sağlığı ko- nularında incelemeler yapmak üzere Poionyaya gide- cektir. Türkiyede tıbbın sosyalizasyonu teşebbüslerine paralel olarak tertiplenen bu gezide Azizoğlu genel ola- rak halk sağlığı konularında incelemeler yapacak, ilaç ve * tıbbi malzeme fabrikalarını ziyaret edecektir. tarafından Polonya ve Yugoslavya hükümetleri Mart ayı içinde davet edilmiş olan Azozoğlunun ziya- ret tarihi önce Haziran başları olarak tespit edilmiş, an- cak son politik gelişmeler ve Bakanlık içi çalışmalar se- bebiyle tehir edilmişti. Azizoğlu Polonyada odöndük- ten sonra Ekim ayı ortalarında Yugoslavyaya gidecek- tir. Öğretmen Dernekleri Milli Fe- derasyonunun XVI. Temsilciler Kurulu toplantısı bu yıl Antalyada yapıldı. Haftanın başında Pazartesi günü er- ken saatlerde açılan toplantıya sat 10'da Milli Eğitim Bakanı İbrahim Öktem ve Orta, İlk, Teknik Öğretim genel müdürleri ile 600 kadar delege katildi' nuşmayı Federasyon Başkanı Şükrü Koç yaptı. Enstitüsü konusuna temas eden, Milli Eğitim dâvasında yeni tedbirler alınması gerektiğini belirten Koçun ko- nuşmasının ağırlık noktasını, bugün hâlâ 15 bin köyde okul bulunmadığı, 2 milyon çocuğun ilk öğrenim imkâ- nından mahrum olduğu, halen 40 bin ilkokul öğretmeni- ne ihtiyaç bulunduğu gibi hususlar teşkil etti. Eğitim — Türkiye Federasyon Başkanından sonra kürsüye çıkan Milli Eğitim Bakanı Öktem ise memleketsever öğretmenlerin tedirgin edilmemeleri İçin gerekli tedbirin alınacağından bahsetti İkinci günkü toplantıda ilk sözü Sivas delegesi Hü- seyin Öztürk aldı ve "Artık gerçekleri kurtulmalıyız. Bunun çaresi, ezbercilikten eğitime gitmektir" dedi. Öztürkü Bakanlık Müsteşarı Nuri Kodamanoğlu takip etti. Kodamanoğlu, o özetle, "Bütün vatandaşlara giden bir eğitini sistemi bulmalı- yız" dedikten sonra, zihniyet değişikliği için oülkücü bir kadronun şart olduğunu belirtü. Müsteşardan sonra' kürsüye gelen Kırıkkale dele- gesi Dursun Akçam -Milliyet gazetesinin açtığı röpor- taj yarışmasında adlı yazısıyla birincilik mükâfatını kazanmıştır- Anayasaya uyulması gerekti- ği hususu üzerinde önemle durdu- "Analarımız" Toplantı üçüncü gün de bütün haraketiyle devam etmektedir. XVI. Temsilciler oOKurulu toplantısında Milli Eğitim alanında önemli sonuçlara ve okanarlara varılacağı sanılmaktadır. AKİS/5