20 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

20 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Sahi,şimdi neredeler Ri Murat Güler «Manşı geçen ilk türk yüzücüsü» 1 956 yılının yaz aylarımda Manş de- nizini geçmek isteyen sporcular arasında bir de türk vardı. Brükselde yüksek tahsilini yeni tamamlamış o- lan Murat Güler, bundan önce, -da- Ila öğrenci iken, iki defa Manşı geç- AKİS/28 meye teşebbüs etmiş, fakat omuvaf- fak olamamiştı. Tahsil bittikten son- ra, Türkiyeye dönmeden önce, son bir teşebbüste daha bulunarak, "Man- şı geçen ilk türk yüzücüsü" olmak istiyordu. Nitekim, üçüncü teşebbü- sünde Manşı 16 saat 50 dakikada geç. ti ve Brükselden aldığı Gıda Madde- leri Mühendisliği diplomasıyla birlik- te, "Manşı geçen ilk türk" olmak şe- refini de memleketine getirdi. Murat Gülerin büyük şanssızlığı, bu üçüncü teşebbüsünde (o başlaması yüzünden, dünya rekorunu kırama- mış olmasıdır. Manşı geçmesiyle bir anda bütün Türkiyenin tanıdığı bir kimse duru- muna gelen Murat Güler, İstanbul un köklü ailelerinden birine mensuptur. 1928'de tstanbulda doğmuştur. Jan- darma subaylığından ayrılarak tica- ret bayatına atılmış olan bir zatın oğludur. Tahsilini Galatasaray Lise- sinde yapan Murat Güler, küçük yaştan itibaren Suadiyede yüzmeye başladı ve gün geçtikçe iyi bir yüzü- cü oldu. Galatasaray Lisesinde öğ- renci iken hiç bir müsabakaya gir- medi, amatör olarak, sadece kendi zevki için yüzdü. Daha o günlerde, uzun mesafelerde Oyüzmeye çalışı- yordu. Galatasaray Lisesinin Ticaret kıs- mını bitiren Murat Güler, muhasebe yil üzerinde çalışmaya başladı. Başa- rılı bir tahsil hayatı sonunda gıda mü- hendisi olan Murat Güler, Avrupada da yüzme çalşmalarına devam etti Bu sırada Manş denizini geçen hiç bir türk mevcut olmadığı için bu konu Murat Gülere cazip gelmeye başla- mıştı. Tahsili dışında kendisini Manş denizini geçmek üzere hazırlayan Mu- rat Güler, ilk teşebbüsünde muvaf- fak olamadı. Buna rağmen bir türkün Manşı geçmek üzere teşebbüse geçme- si o zaman gazetelerde geniş yankılar uyandırdı. Oğlunun Manş denizini geç- mek üzere çalıştığını (o gazetelerden öğrenen babası, Murat Gülere telgraf